וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש דרכים שסוחרי יום חייבים להכיר כדי להצליח במסחר

גבע גזית

24.8.2020 / 10:09

הסטטיסטיקה מראה שרוב המשקיעים בשוק ההון לא שורדים לאורך זמן, אבל יש כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם ואם עושים את זה, הסיכויים לשרוד רק גדלים

בווידאו: ביידן בנעילת הוועידה הדמוקרטית/צילום: רויטרס

הסטטיסטיקה מראה שרוב המשקיעים בשוק ההון מפסידים ואינם שורדים לאורך זמן. זה מתחזק ככל שהמסחר נהיה אקטיבי יותר. לכן, יש לחפש את הדרך הטובה ביותר, בעלת הסיכוי הגבוה ביותר מבחינה סטטיסטית להניב רווחים מהמסחר בשוק ההון. למעשה, לסחור כמו הגופים המוסדיים וקרנות הגידור הגדולות בעולם.

שוק ההון הוא הזירה הגדולה בעולם בה זרימת הכסף לא נעצרת לעולם. מה שלמדו ועושים עשירי העולם גם פשוטי העם רוצים - להרוויח מתנודות השווקים ולנצל הזדמנויות במאמץ קטן יחסית. רובנו מושקעים בשוק ההון דרך ביטוחי החיים וקרנות הפנסיה וההשתלמות. במהלך השנים האחרונות, עם כניסת האינטרנט לחיינו והאפשרות של כל אחד להתחבר לנתוני המסחר בבורסות העולמיות, יותר אנשים מבצעים מסחר פעיל בעצמם, חלק לתקופות של שנים וחודשים, אחרים לתקופות של חודשים ושבועות. מה שברור מעל לכל ספק הוא שיותר ויותר אנשים בוחרים לבצע מסחר בתקופות קצרות של ימים, מה שנקרא מסחר SWING ואף מסחר ברמה היומית והתוך-יומית. כלומר, אנשים נכנסים לעסקאות קצרות מאוד על פי התנודות שקורות במהלך יום המסחר ואינם חשופים לשווקים בשעות בהן הבורסות סגורות.

בתחילת דרכי במסחר בשוק ההון, הבנתי שאני צריך לעשות הפוך מכל מה שנלמד בקורסים ובמכללות השונות. כדי להיות סוחר מצליח באופן יוצא דופן, אני צריך לחפש דרך מסחר יוצאת דופן כדי להצליח. לאחר מחקר ארוך ולפעמים כואב שהיה מלווה בהפסדים כספיים, מצאתי שהשווקים נעים על פי שלוש דרכי התנהגות חזקות שחוזרות על עצמן שוב ושוב.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב. ראובן קסטרו
כדי להצליח חייבים להקפיד על לא מעט כללים. הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

תמיכה והתנגדות

השווקים עולים ויורדים בהתאם לפעולות המסחר של מיליוני אנשים. רוב ההחלטות נובעות מתגובות רגשיות אימפולסיביות ללא מחשבה.

במסגרת הקורסים השונים, מלמדים מה שנקרא 'ניתוח טכני' שמתבסס על תבניות ותצורות גרפיות שונות ובאינדיקטורים שמבוססים על נוסחאות מתמטיות שמנסות לצפות היפוכי כיוון של השווקים או חיזוק המשך המגמה. אף על פי שרוב הסוחרים בונים את אסטרטגיות המסחר שלהם על פי כלים אלו, רובם לא שורדים. למעשה, רובם אינם עומדים במשמעת הדרושה ואינם פועלים בהתאם לכללים שהם בעצמם קבעו. הפיתרון הפשוט ביותר לתבנית התנהגותית זו הוא מסחר ברמות מחיר בהן השווקים עוצרים את המומנטום ומשנים כיוון.

רוב הסוחרים מכירים את המחירים האלו כתמיכות והתנגדויות והכלל החשוב והבסיסי ביותר הוא: בתמיכה - קונים, בהתנגדות - מוכרים. כמובן, חשוב לדעת איך לקבוע אילו מחירים מהווים תמיכה ואילו מהווים התנגדות. יותר חשוב לפעול באופן הזה כדי להצליח כמעט תמיד בכל יום. זה כל כך חזק, שאני מרשה לעצמי לפרסם את מחירי התמיכה וההתנגדות של מדד ה-S&P 500 בפייסבוק בכל בוקר. איתותים אלה מצליחים להניב רווחים לאורך שנים, למרות שכל אחד יכול להבין שאין לי בשעה 8:00 בבוקר שעון ישראל את הידע מה יקרה בהמשך יום המסחר באירופה ובארה"ב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מסחר בקורלציות

בשווקים נסחרות מניות של חברות מכל מיני סקטורים עסקיים. פיננסים, נדל"ן, בנקים, אנרגיה וכדומה. כל סקטור מורכב מחברות שעוסקות באותו נושא. וכן כשסקטור מסוים עולה או יורד, כך המניות שמרכיבות את הסקטור (מדד, תעודת סל ועוד).

יש חברות גדולות וחזקות ויש קטנות שנוהגות לנוע בהתאם ולכיוון של החברות הגדולות יותר מתוך הסקטור. לנו כסוחרים יש את האפשרות לראות לאן כיוון המניות הגדולות ולהגיב בקניה או במכירה של המניות הקטנות.

דרך מסחר זו נקרא,ת "מסחר בקורלציה". למעשה זו הדרך הקלה והמהירה ביותר להרוויח מהמסחר בשוק ההון, אך זו דרך אקטיבית שדורשת ישיבה מול המחשב ותגובה מהירה למהלכים שקורים בזמן אמת. בהחלט לא מתאימה לכל אחד ולמי שבונה על קנה וחכה לאורך זמן.

מסחר ב- SPREAD

הדרך השלישית למסחר בשוק ההון היא הדרך של קרנות הגידור הגדולות בעולם והסוחרים המתוחכמים. בדרך הזו אנחנו עוקבים אחר מניות או נכסים שנעים בקורלציה אחד כלפי השני. מחכים שאחד מהנכסים יפתח פער מול יתר הנכסים מאותו סקטור. הוא יכול גם להיות זה שמתעכב ביותר ביחס לשאר.

בדרך מסחר זו אנחנו סוחרים על הפער שנפתח בין הנכסים השונים ולא על כיוון תנועת השוק. זו הדרך הבטוחה ביותר למסחר משום שהעסקאות שלנו מגודרות בכל רגע. כל מה שנשאר לעשות, זה להמתין שהפער שנפתח ייסגר.

מסחר זה נקרא מסחר ב- SPREAD. יש עוד יתרונות לדרך מסחר זו, אך היתרון הגדול ביותר הוא שבדרך זו רמת המתח המנטלי של הסוחרים נמוכה ביותר ומאפשרת קבלת החלטות שקולה ומקצועית. כתוצאה מכך, יזכו הסוחרים ביותר רווח ופחות סיכון.

סחר במניות וול סטריט, יוני 2020. GettyImages
כדי לסחור צריך הרבה יותר מאינטואיציה/GettyImages

יש, כמובן, עוד אלפי אסטרטגיות למסחר וכל אחד יבחר את הטובה ביותר לאופיו ולגודל חשבון המסחר שברשותו. חשוב להבין שעם או בלי אינדיקטורים, תצורות של הגרפים וכד', השווקים כולם מתנהגים בשלושת המודלים המוזכרים כאן. זה נכון לטווח הארוך ונכון לטווח ה-תוך יומי.

לסיכום, המסחר צריך להתנהל בדרך פשוטה וקלה ככל האפשר, כדי להצליח ליישם אותו בהצלחה.Keep it simple , Stupid הוא משפט מתאים מאוד גם למסחר בשוק ההון. ככל שתסחור בדרך פשוטה יותר, כך יהיה לך יותר קל ליישם. לשלושת המודלים האלה אני קורא - המסחר התלת ממדי המשולב.

גבע גזית הוא מומחה למסחר בחוזים עתידיים ומפתח גישת מסחר התלת ממד בשוק ההון. אין לראות באמור המלצה לביצוע פעולות או ייעוץ השקעות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. כל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully