וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגים מתקרבים, וזה הזמן של העסקים לנקיטת צעדים

יהונתן גרוזמן

26.8.2020 / 14:35

כל בעל עסק נועץ ביומן העסקי שלו את חודשי החגים. בתקופה ייחודית במורכבותה זו, החשיבות של היערכות נכונה לתקופה הזאת היא הכרחית עם הצעדים הנחוצים לעסקים לקראת השנה החדשה

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

בתקופה זו, בה העסקים ספגו פגיעה אנושה בהכנסותיהם וחלקם אף חווה הדממה מוחלטת בת מספר חודשים, תקופת החגים מהווה אתגר ניהולי נוסף. בתכנון הפעילות לקראת הרבעון הקרוב חשוב לשים לב לנקודות הבאות.

תמחור מדויק ורלוונטי לתקופה זו

ברוב העסקים תקופת החגים משמעותה אובדן ימי עבודה בספטמבר ואוקטובר. הקיטון הצפוי בהכנסות לא מביא עמו ירידה מקבילה בהוצאות הקשיחות של העסק שחלקן המהותי קבועות (שכירות , מיסוי , מלאי, הוצאות כוח אדם, רישוי וכדומה). כך נוצר מצב בו נקודת האיזון הכלכלי היומית / שבועית משתנה - (צריך להרוויח יותר באופן יחסי מידי יום/שבוע ע"מ להחזיר את ההוצאות הקבועות ולהתאזן). אחרי בחינה מדוקדקת של מבנה ההוצאות - ניתן לקדם צעדי התייעלות וחסכון (צמצום פעילות הפסדית, העברת כח אדם עודף לפיקים העסקיים בהם ישנה רווחיות מספקת וצעדים נוספים).

ניהול קפדני של תזרים המזומנים

תקופת החגים ומיעוט ימי העבודה ומכאן מיעוט ההכנסות עלולים להביא למצב של מחנק אשראי בו אין לעסק הון נזיל וזמין לניהול השוטף (קניית מלאי, תשלום הוצאות וכו'). קריטי שהעסק יערך לכך מראש. ניתן לבחון את הביצועים של העסק בתקופה המקבילה אשתקד (ולקחת מרווח שמרני עקב המשבר במשק) כדי להעריך את היקפי הפעילות העתידיים. חשוב להגיע לתקופה זו עם "אויר" במסגרות האשראי הבנקאיות של העסק ובאשראי ספקים להותיר תקצוב הולם לשיווק המוגבר הנדרש.

ברור שבתקופה כזו היכולת של העסק לגייס אשראי היא מצומצמת. ניתן לבחון גיוס הון דרך קרן קורונה של משרד האוצר (כלי סיוע של הקרן בערבות המדינה בעת המשבר), או קרנות נוספות המעמידות הלוואות לעסקים כגון עוגן, קרנות הסוכנות היהודית, קרת קורת ונוספות. מול הבנק ניתן לבחון מחזור של החבויות הקיימות בו החוב נפרס בצורה נוחה יותר (כמובן שלדחיית תשלומים ישנה משמעות בעלות).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתחם הקניות בצומת העוגן, 1 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
קריטי להיערך מראש לכל דבר/שלומי גבאי

טיפול "במלאי מת" : לעיתים רו"ח חשבון נוטים לתעדף מצב בו ממשיכים להכיר בשווי המלאי גם כשאין לו ערך כספי אמיתי.(בד"כ כדי לא להכיר בהפסד הנובע מכך או לחסוך את שעות העבודה הנדרשות לספירתו) תחשבו על פריטי מכירה או חומרי גלם המאופסנים תקופה ממושכת ואין בהם שימוש ולא פוטנציאל למכירה עתידי. מעבר לאי דיוק בדוחות המשקפים לפריטים אלו שווי שאין בפועל, לאחזקה ואחסון מלאי זה יש עלויות ישירות, וזה עוד לפני השכלול של בלגן ועומס בפריטים שאין בהם צורך ושימוש מייצרים קושי לעובדים (ולעיתים ללקוחות) למצוא את הפריטים בהם הם כן מעוניינים.

ספירות מלאי נהוג לעשות לקראת סוף השנה בד"כ מסיבות חשבונאיות- אך תקופת החגים היא הזדמנות לטפל במלאי ע"מ לייצר תמונת מצב אמיתית לשווי המלאי, סדר במחסנים (אין מועד מתאים לזה מראש השנה) וזיהוי מלאי מת (לזכור כי הכרה בו כהפסד עשויה להקטין את הרווח / חבות המס בסוף שנה).

בניית אסטרטגיה שיווקית נקודתית: שיווק בזמן אמת הוא כבר מזמן לא טרנד חולף בעולם השיווק העסקי. האטרקטיביות של המוצר/שירות שלנו ללקוח נגזרת מהרלוונטיות שלו כאן ועכשיו. כמובן שעסקים קטנים לא מנהלים קמפיינים או משקיעים בבניית מותג כמו התאגידים הגדולים. אך שימוש בפלטפורמות דיגיטליות להעלאת תוכן ויצירת ויראליות לפוסטים שלנו היא בהחלט משהו שעסק קטן יכול לנהל בהצלחה. תוכן עדכני ורלוונטי המתייחס לאירועים האקטואליים ללקוח יכול להגיע לקהלי יעד חדשים במהירות.

אז למרות כל העומס הניהולי השוטף לקראת החגים זה הזמן לעדכון המסר השיווקי שלנו, התאמת דף הנחיתה/אתר למונחי החיפוש הרצויים: מה מעניין את הלקוחות שלנו בזמן החגים, מה נדרש להם כעת במיוחד, כיצד המוצר/ שירות שלי נותן לכך מענה ? קמפיין בתקופת החגים נוטה להיות ארוך מהרגיל ע"מ לפנות לתנועת ה"קונים המקדימים" מס' שבועות לפני, ועד ל"קונים ברגע האחרון" המונעים מצורך מיידי או המבקשים ליהנות ממבצעי הסיום.

יהונתן גרוזמן. מעוף מרכז,
כדאי לעשות הרבה התאמות. יהונתן גרוזמן/מעוף מרכז

מערך המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מעמיד לרשות העסקים שלל כלי סיוע עסקיים מסובסדים כגון ליווי אישי במגוון תחומים עסקיים (שיווק, ניהול, פיננסים, דיגיטל, מכירות ונוספים) הכשרות מקצועיות לבעלי העסק ועובדיו, ליווי למימון לקרן קורונה, הקרן בערבות המדינה וקרנות נוספות ומגוון פרויקטים ייחודיים לקידום העסקים (כגון סבסוד המעבר לסליקת כרטיסי אשראי בתקן EMV החדש, סבסוד חיבור העסק לאינטרנט מהיר בסיבים אופטיים, לוח הטבות לעסקים BIZנס ופרויקטים נוספים).

יהונתן גרוזמן הוא מנהל תחום המימון במערך המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully