וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגיד בנק ישראל לבנק הפועלים? סטנלי פישר מתמודד על מקום בדירקטוריון

רון שטיין

26.8.2020 / 15:21

פישר מתמודד על תפקיד דירקטור רגיל בבנק, מול ישראל טראו לשעבר מנכ"ל בנק אגוד, ואליהו קצב במסגרת כהונתו כנגיד הוביל הבנק המרכזי מאבק חריף וחריג כנגד יו"ר בנק הפועלים דאז, דני דנקנר

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

האם פרופ' סטנלי פישר, לשעבר נגיד בנק ישראל, סגן יו"ר הפדרל רזרב בארה"ב, המשנה למנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית וסגן יו"ר סיטיגרופ, בדרכו לדירקטוריון בנק הפועלים? הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים ללא גרעין שליטה הודיעה על המועמדים לכהונת דירקטורים בבנק הפועלים, ובכללם הנגיד לשעבר, שנמנה לאורך שנים על בכירי הכלכלנים בעולם. במסגרת כהונתו כנגיד הוביל הבנק המרכזי מאבק חריף וחריג כנגד יו"ר בנק הפועלים דאז, דני דנקנר, שבתחילה זכה לגיבוי של בעלת השליטה בבנק דאז, שרי אריסון.

פישר מתמודד על תפקיד דירקטור רגיל בבנק, מול ישראל טראו לשעבר מנכ"ל בנק אגוד, ואליהו קצב. על תפקיד הדירקטורים החיצוניים מתחרים שלושה שמתוכם יבחרו שניים - עו"ד אברמזון רוקח רונית, אירה סובל שבעבר נקשר שמה למרוץ על תפקיד דירקטור בבנק לאומי, ורו"ח פריג' עיסאווי, שהיה בעבר ח"כ.

סטנלי פישר בוועידת גלובס לעסקים, דצמבר 2013. תמר מצפי, מערכת וואלה! NEWS
רק ארבעה דירקטורים ייבחרו מתוך שישה מועמדים. סטנלי פישר/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי

על פי פרסום באתר האינטרנט של בנק ישראל, לקראת האסיפה הכללית של הבנק שתיבחר עוד השנה שני דירקטורים במעמד דירקטור חיצוני ועוד שני דירקטורים במעמד רגיל. כלומר, מתוך ששת המועמדים שהוועדה החליטה על זהותם, ככל הידוע בעקבות פנייתם היזומה לוועדה, ייבחרו ארבעה דירקטורים.

אגב, בוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה שבראשות השופט בדימוס משה גל, יש מקום לנציגים מהדירקטוריון של הבנק עצמו. בהקשר זה מציינים בבנק ישראל כי "בשל מינויו כיו"ר דירקטוריון הבנק, הסתיימה כהונתו של ראובן קרופיק כחבר הוועדה בשלבי עבודתה המוקדמים, וחבר הועדה דוד אבנר התפטר בישיבה האחרונה, בשל טענות שהעלה". מדובר במהלך חריג מאוד, שטיבו עדיין לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully