וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שנחרדתם: עליה של 30 אחוז ברכישת מוצרים צמחיים להפחתת סטרס

27.8.2020 / 9:44

המציאות הכלכלית מורכבת ומשפיעה גם על הבריאות שלנו, והביקוש למוצרי הרגעה צמחיים עולה: "ממחישה את דרך התמודדות של רבים במציאות המאתגרת שאנו מצויים בה"

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה על מצב התחלואה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

לצד התקופה המאתגרת בריאותית וכלכלית, אנו מתמודדים גם עם אתגרים נפשיים לא פשוטים. תחת מעטה של מציאות כלכלית ובריאותית מורכבת, חוסר וודאות והגבלות שמשתנות מיום ליום, עוד ועוד ישראלים חווים מתח, חרדות ושינויי מצב רוח. לפי נתוני תוצאות סקר החוסן האזרחי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחודש שעבר, מאז תחילתו של הגל השני, 42% (כ-2.4 מיליון) מהישראלים חווים תחושות לחץ וחרדה, מדובר בעליה של 8.5% מתוצאות סקר זהה של הלמ"ס בחודש מאי האחרון. בסקר הנוכחי אף צוין שמצבם הנפשי של 26% מבני 21 (כ-1.5 מיליון איש) החמיר ('החמיר' או 'החמיר מאוד') מתחילת המשבר.

"סטרס הוא מצב בו מתקיים שינוי באיזון העדין של הגוף, הנתפס כמאיים על שלמותו הפיזית או הנפשית של האדם וכתוצאה מכך נגרמת תחושת מצוקה", אומר שרון קוצר, הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח ב'ברא צמחים'. לדבריו, ככל שהאירוע אינו ניתן לצפייה מראש ולשליטה, בדומה למציאות הקורונה שנכפתה עלינו, תגובתו של הגוף תהיה קשה יותר. המצוקה מתבטאת בפגיעה בהתנהלות היומיומית שלנו, בירידה במצב הרוח וחוסר השקט ואף יכולה להוביל לפגיעה ממשית בבריאותנו. דופק מואץ, עליה בלחץ הדם, כאבים בחזה, הזעה וסחרחורות ואף כאבים בשרירים.

חרדה. ShutterStock
תקופה מתוחה ומורכבת במיוחד/ShutterStock

קוצר מציין שלחץ ומתח הם גורמים המשפיעים באופן ישיר על מערכת החיסון שלנו ויכולתו של הגוף להתמודד במצבי משבר שכה חיונית בתקופה זו. "הסיבה לכך היא שמערכת החיסון בגופנו איננה אוטונומית ותפקודה קשור בגורמים שונים. בזמן לחץ, הגוף שלנו אינו מבדיל בין איום ממשי לבין מצב חירום מדומה. כשהגוף נתקל באיום כזה, הגוף משחרר הורמוני לחץ ורמות גבוהות מההורמונים הללו, פוגעים במערכת החיסון באופן ישיר ובאופן עקיף דרך שיבוש יחסי הגומלין בין המערכות".

אנשים רבים אינם מצליחים להתמודד עם התחושות הקשות הנלוות לתקופה זו, בכוחות עצמם ומחפשים עזרה וסיוע. כך למשל, במוקד ער"ן (עזרה ראשונית נפשית), דיווחו על עליה דרמטית בפניות טלפוניות לסיוע הנפשי. לפי הנתונים שפרסמה העמותה מצב זה אינו פוסח על איש והפניות שמתקבלות במוקד, מגיעות מילדים, בני נוער, חיילים, קשישים, נשים וגברים. גם בצריכת תרופות המרשם למצבי מתח וחרדה, נרשמה עליה בחודשים האחרונים, עליה מדווחות רשתות הפארם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תכשירים צמחיים נגד חרדה. יחצ,
האם זה יסייע להעביר את התקופה המורכבת הזאת?/יחצ

נתונים חדשים שמפרסמת 'ברא צמחים', היצרנית הגדולה בישראל בתחום המוצרים הצמחיים, שופכים אור על דרך ההתמודדות נוספת של רבים עם סיר הלחץ שבו אנו נתונים בתקופה האחרונה. לפי נתונים שמפרסמת החברה, ניכרת עלייה של כ-30% בביקוש למוצרים ותוספים צמחיים למצבי סטרס, דכדוך ומצבי רוח משתנים.

בחברה עוד יודעים לספר כי הביקוש מתבטא בעיקר במוצרים: 'ברא נייט', פורמולת צמחים המורכבת בין היתר מצמח המליסה, הוולריאן והקמומיל הנודעים בספרי רפואת הצמחים באיכותם המרפה ובאנרגיה מרגיעה שאצורה בהם. מוצר נוסף הוא 'ברא רוגע': תמציות צמחים מרוכזות ביניהם הוולריאן, פסיפלורה והקערורית הסינית, שעל פי עקרונות רפואת הצמחים עוזרים להשיב את החיים למסלול רגוע.

"עליה זו ממחישה את דרך התמודדות של רבים במציאות המאתגרת שאנו מצויים בה ואת היכולת לקבל מענה ראוי דרך הרפואה הטבעית, מציאות שאיננו יודעים עוד כמה זמן תמשך", אומר גיל צלר, מנכ"ל ברא צמחים. לדבריו, עוד מהעת הקדומה, הצמחים היוו שחקן מרכזי חשוב ביכולת ההסתגלות שלנו בתקופת משבר, במובנים של הרגעה ותמיכה. "כיום באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ושיטות מיצוי ייחודיות אנו יכולים להפיק את המירב הבריאותי מהצמח ולמעשה ליהנות מדור חדש ומתקדם של תמציות צמחים מרוכזות למצבים שונים בימים אלה כמו בכל השנה", הוא מסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully