וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שנת הלימודים: חברות במשק יוצאות בתרומות

27.8.2020 / 13:34

על מנת לסייע לצמצום הפערים ולאפשר לכמה שיותר תלמידים להתחיל את השנה, יצאו מספר חברות גדולות במשק ביוזמות ותרומות: "אחריות קהילתית"

בווידאו: שימוש ברובוטים חברתיים ללימוד השפה העברית/צילום: אוניברסיטת תל אביב, עריכה: ניר

המעבר ללמידה מקוונת בעקבות משבר הקורונה, חשף והעמיק פערים דיגיטליים וחברתיים ביניהם העובדה כי לכ200,000 תלמידים בארץ אין מחשבים בבית. במטרה לסייע בצמצום הפערים ולאפשר לכמה שיותר תלמידים להתחיל את שנת הלימודים הקרובה מבלי שיישארו מאחור, יצאו מספר חברות גדולות במשק ביוזמות ותרומות למען כל אותן משפחות המתקשות במימון האמצעים הדרושים לילדים.

חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס, המעסיקה בישראל כ-1,700 עובדים ומתמחה בפתרונות המתקדמים בעולם בתחום בקרת ייצור השבבים, תתרום השבוע 200 לפטופים ל"תובנות בחינוך", מיזם חדשני המעניק פלטפורמה מקצועית-ניהולית המאפשרת לבתי ספר פריפריאליים להגיע להישגים חינוכיים וחברתיים על ידי סיוע בהון אנושי וכספי, שיתוף בידע ויצירת מערך מתנדבים ושותפויות תוך פיתוח קהילתי. הלפטופים החדשים שתורמת החברה יועברו לרשות משפחות הזקוקות להם ובסוף שנת הלימודים, כאשר לא יהיה הצורך עוד בלמידה מרחוק, יועברו לרשות בתי הספר שיוכלו להעבירם בהתאם לצורך עבור תלמידים נוספים.

יוזמה זו של אפלייד מצטרפת ליוזמות רבות של החברה למען תלמידי בתי ספר בכל שכבות הגיל, בהן תרומה של 100 מחשבים חדשים בתחילת התפרצות המגפה, פרויקט "חוזרים ללמידה" שיזמה החברה כדי למנוע נשירת תלמידי תיכון מבתי הספר, ובמסגרתו העניקה מלגות בסך אלפי שקלים, מחשבים ניידים וחניכה עבור 21 נערים ונערות מהפריפריה אשר נשרו מהלימודים כדי לסייע בכלכלת הבית בעקבות מגפת הקורונה. באפלייד מאמינים שחינוך והשכלה הם מפתחות קריטיים להצלחת הדור הצעיר ונרתמים כל שצריך על מנת שהקשיים המאפיינים את התקופה הזו לא יפגעו בעתידם של בני הנוער וילדים שמשפחותיהם נקלעו למצוקה כלכלית.

בני הנוער של סודהסטרים מכינים ערכות לפתיחת שנת הלימודים. יחצ,
בני הנוער של סודהסטרים מכינים ערכות לפתיחת שנת הלימודים/יחצ

בסודהסטרים קיבצו בני נוער מקרב ילדי העובדים וגייסו אותם (בתשלום, במסגרת עבודת קיץ לנוער) לפעילות התנדבותית מגוונת שהחברה עושה, כולל מיון ציוד לנזקקים וחלוקת מזון, וגם לטובת הכנת ערכות לכיתה א' לילדי עובדים ממשפחות בקשיים. בנוסף, עשו מבצע איסוף של ציוד בית ספר מכל העובדים, השמישו אותו לשימוש חוזר וחילקו לילדי עובדים שזקוקים לו וכן חילקו תיקים לילדי כיתה א'.

מגדל ביטוח לוקחת חלק במיזם "מקושרים 2020" להשלמת פערים דיגיטליים לתלמידים מהפריפריה החברתית - גיאוגרפית. המיזם הותנע בחודש אפריל ומטרתו צמצום פערים דיגיטליים. יחד עם הקרן ליוזמות חינוכיות, מפעילה החברה תכנית ב-3 בתי ספר בארץ המושתתת על תפיסה מעגלית של מערבות חברתית.

בשלב ראשון נאספים מחשבים ישנים ממקורות שונים בקהילה ומחברות עסקיות. המחשבים מועברים לתיקון והשמשה על ידי תלמידים שמקבלים הכשרה מיוחדת. לאחר מכן המחשבים מועברים לתלמידים שאין להן מחשבים בבית, אולם כדי למנוע תפיסת מסכנות ונזקקות, אותם תלמידים ובני משפחותיהם מצטרפים ל"בנק שעות חברתי" ותורמים שעות עשייה חברתית בקהילה, כל אחד לפי יכולתו וכישוריו ובהתאם לצרכים בקהילה. במסגרת התכנית נאספו כ-400 מחשבים לטובת תהליך ההשמשה. בפרויקט משתתפים 3 בתי ספר: משכונת קריית מנחם בירושלים, מקיף יפו ד וביה"ס תיכון בכסייפא.

חברת Ness משתתפת בפרויקט ייחודי יחד עם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ג'וינט ישראל. במסגרת זו, חולקו כ- 600 טאבלטים מותאמים ומונגשים בעלות של כמיליון ₪ , שהתקבלו מקרן העיזבונות של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לילדים עם מוגבלויות. עובדים סוציאליים במחלקות לשירותים חברתיים ביצעו את המיפוי ואת החלוקה למשפחות זכאיות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
seperator

עשרות עובדי NESS התנדבו לתת סיוע טכני והדרכה למשפחות בהפעלת המכשירים והשימוש בהם באופן התואם את צרכי הילד. עד כה, העניקו המתנדבים תמיכה ראשונית לשימוש במכשירים המונגשים ליותר מ-450 משפחות על-מנת שהילדים יוכלו להתחיל את שנת הלימודים כמו חבריהם לכיתה.

ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות, בשיתוף עם חטיבת הדרכה של חברת NESS פיתחו מערך הכשרה מיוחד אשר באמצעותו עשרות עובדי NESS המתנדבים בפרויקט הזה, יוכלו להכשיר ולהעניק תמיכה טכנית, גם מרחוק, לילדים עם צרכים מיוחדים. ההדרכה כוללת את דרכי השימוש בטאבלט, כמו גם המלצות לאפליקציות שונות בהן אפליקציות לניהול זמן, לתקשורת מרחוק ושיחות וידאו, שירותי נגישות שונים דוגמת מקלדת נגישה או מחשבון מדבר, אפליקציות פנאי והפעלות שונות ועוד.

שחר אפעל, מנכ"ל NESS, מציין כי "כחלק מתרבות ניהול מתקדמת והאסטרטגיה העסקית של הארגון, Ness לוקחת חלק פעיל במעורבות חברתית והתנדבותית, במטרה להשפיע על הקהילה והסביבה בה אנו חיים. אנו מאתרים צרכים בקהילה ומקדמים פרויקטים התנדבותיים שונים, בדגש על עולמות תוכן של חינוך וטכנולוגיה, בהם לוקחים חלק פעיל מאות מתנדבים מקרב עובדינו וגם אני עצמי התנדבתי להשתתף בפעילות מבורכת זאת . פרויקט זה של משרד הרווחה וג'וינט ישראל הוא ה"הלכה למעשה" של אסטרטגית אחריות קהילתית זו. עשרות רבות של עובדינו מתנדבים בו ומממשים את ערך החינוך לטכנולוגיה בו אנו כגוף המוביל לעולם הטכנולוגיה ומערכות מידע, מאמינים.

  • עוד באותו נושא:
  • תלמידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully