וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי ההתפטרות של מנכ"ל טיקטוק?

28.8.2020 / 2:04

בזמן שגם וולמארט נכנסת לרשימת המועמדות לרכוש את החטיבה האמריקנית של טיקטוק, עדיין צפות השאלות מדוע עזב קווין מאייר את החברה לאחר 4 חודשים בלבד. תשובה פוטנציאלית בפנים

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ככל שנוקף הזמן, טיקטוק ממשיכה לשגע את עולם הטכנולוגיה. אתמול (חמישי) דווח כי גם וולמארט נכנסה לרשימת המתעניינים ברכישת החטיבה האמריקנית של ByteDance, רשימה שהולכת ומתארכת מאז ההתעניינות הראשונית של מיקרוסופט.

הידיעה על וולמארט הגיעה פחות מיממה לאחר התפטרותו של קווין מאייר מהחברה, ארבעה חודשים בלבד לאחר שהתמנה למנכ"ל. "בשבועות האחרונים השתנתה הסביבה הפוליטית באופן קיצוני", אמר מאייר, "אני אומר את זה בלב כבד, החלטתי לעזוב את החברה".

מה עומד מאחורי המהלך? פנינו לאיש שלנו לענייני ביזנס טכנולוגיה וסייבר, יותם גוטמן, מנהל השיווק של חברת הסייבר סנטינל וואן.

קווין מאייר. Jesse Grant, GettyImages
היה לו הרבה להפסיד. קווין מאייר/GettyImages, Jesse Grant

"לדבריו של מאייר, הסיבה להתפטרות היא שהוא לא ציפה לכזאת מהומה פוליטית וללחץ של ממשל טראמפ (שעכשיו טיקטוק תובעת)", אומר גוטמן, "מתחת לפני השטח נראה שהוא מבין שאין מנוס ושהחברה תצטרך לעבור שינוי, ולהתפצל לישות אמריקאית וליישות גלובלית. הוא היה בכיר בדיסני לפני כן וכנראה רצה לנהל אופרציה גלובלית.

"כעת, יש פה שתי אפשרויות. האחת היא שמאייר יישאר לנהל את הישות המקומית, ואז או שיבלה את כל זמנו במשפט מול הממשל או שיירכש על ידי מיקרוסופט, יהפוך שם לפיון וייצא תוך שנה. האופציה השנייה היא שהוא ינהל את האופרציה הגלובלית, אבל בלי השוק הכי חשוב של האפליקציה ובלי שווקים חשובים אחרים כמו הודו, שגם מיישרים קו עם ארה"ב ומחרימים את טיקטוק".

גוטמן חושב שמאייר לא נמצא בעמדה נוחה: "בכל מקרה, יש סיכוי ששמו ייקשר לכישלון (מהאפליקציה המצליחה בעולם לחברה בינונית) או יותר גרוע מזה, שהוא יסומן כקשור למשטר הסיני ואז הוא לא יעבוד יותר בחברות בינלאומיות/אמריקאיות. הביאו אותו לנהל את הכיבוש של אמריקה בידי טיקטוק והיום, 100 יום אחרי כן, המציאות שונה לגמרי. הוא הולך הביתה 'נקי', עם מצנח מפנק (בוודאי משכורת ל-12 חודשים קדימה) וימשיך הלאה לתפקיד ניהולי בכיר בחברה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully