וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים בטוחים כשהם לומדים מהבית ואתם בעבודה?

31.8.2020 / 12:08

בעקבות הנהלים החדשים של משרד החינוך בשל מגפת הקורונה, מאות אלפי ילדים ובני נוער ימצאו עצמם מבלים בבית בלמידה מרחוק, מרביתם ללא מבוגר אחראי בסביבה. הורים וילדים רבים שדואגים מבדידות חברתית מוצאים פתרונות יצירתיים

בווידאו: ועדת החינוך מצביעה על הפחתת תשלומי הורים/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

ממש בעוד רגע תיפתח שנת הלימודים, אשר עבור מרבית הילדים ובני הנוער, וכך גם להורים, תהיה שונה ויוצאת מגדר הרגיל. אחרי תקופה ארוכה בה ילדינו התרגלו לשגרה חדשה, בה הם נמצאים ללא מסגרות חינוכיות רגילות וכך גם בעקבות ההוראה של משרד הבריאות בשל מגפת הקורונה, מרבית הקייטנות לא פעלו בחופש הגדול וללא אופציה לטוס לחופשת קיץ משפחתית, מרביתם בילו שעות רבות מול המסכים בבתים. למרבה הצער, נראה שמצב זה לא עומד להשתנות עבור אלה שילמדו בשיטה של למידה מרחוק. לבילוי שעות רבות לבד מול מחשב ומסכים, ללא חברת משפחה וחברים יש השפעה רבה שיש לקחת בחשבון, כמו גם את הסכנות של השארת ילדים מגיל 10 לבד בביתם ללא השגחת מבוגר.

ד"ר בלהה פריינטה, פסיכולוגית חינוכית בכירה, המכללה האקדמית אחוה: "עם פתיחת שנת הלימודים ועם ההתרגשות הנלווית לה יש לחשוב גם על ילדים שאינם יכולים להתחיל את השנה פיזית במסגרת מלאה בביה"ס בשל הקורונה. למצב זה מספר השלכות ואנו חייבים לקחת בחשבון את הפערים הרגשיים, החברתיים, הלימודיים והנפשיים שייווצרו. בנוסף, עלול להיווצר מצב שילדים מכיתות ה' ומעלה עשויים להיות לבד בבית בחלק מימות השבוע. ישנם ילדים שלא מורגלים לכך וחוששים מהשארות לבד הן מסיבות של חרדה מהלבד והן מחשש מלהסתדר לבד מבחינה טכנית בבית. כל אלו דורשים הערכות, רגישות ותשומת לב מרובה מצד ההורים והמחנכים. אני ממליצה לערוך שיחות פתוחות ויזומות עם הילד, לעורר אותו להעלות את החששות שלו, לחשוב ביחד על מענה לחששות כמו ההישארות לבד בבית. לעודד לשמירת שגרה גם מהבית: שגרת סדר יום, שינה, אכילה, פעילות גופנית ולמידה. לעודד שמירה מקוונת על קשרים חברתיים וכן קשרי עם הצוות החינוכי וההורים ועדכונם על המתרחש בבית".

מצלמות אבטחה GROO. יחצ,
שימוש במצלמות אבטחה הוא הכרח/יחצ

הורים רבים מתקשים לשאת את המחשבה שיאלצו להשאיר את ילדיהם הצעירים ללא השגחה וחוששים ללכת לעבודה. לדברי תומי שנפלד, מנכ"ל GROO: "פתיחת שנת הלימודים השנה מהווה עבור כולנו תקופה מאתגרת ושונה. כבר בתקופת הסגר זיהינו כמה קהל הצרכנים בישראל מוצא ברכישות באון ליין פתרון לבעיות השונות שמצבות מולו ומביע אמון באיקומרס והמצב נשמר כך עד היום. בשבועות האחרונים אנחנו מזהים עליה בחיפוש באתר אחר מוצרים ופתרונות שיאפשרו להורים ללכת לעבוד בראש שקט ושמנו לעצמנו מטרה להעניק להם את המוצרים הקיימים בשוק במחירים אטרקטיביים, הכל במקום אחד ומבלי לצאת מהבית.

לראות את הילדים מרחוק - מצלמת אבטחה עם התראות לנייד תשאיר את ההורים רגועים.
מצלמת IP לצפייה במתרחש בבית מכל מקום דרך הסמארטפון, עם שליחת התראה בעת זיהוי תנועה, החל מ-99.90 שקל.

זאת הזדמנות ללמד את הילדים כיצד לפעול במקרה של דלקה בבית - חשוב שיהיה בבית מטף כיבוי אש מספק כמענה ראשוני לשריפה וביכולתו להציל חיים. פיקוד העורף ונציבות הכבאות הראשית ממליצות על הימצאות מטף בבית בהישג יד. המטף לכיבוי אש לרכב ולבית כולל תושבת לתלייה ואופציה להוספת גלאי עשן החל מ-99.90 שקל.

לראות מי בדלת - לא תמיד נוח לילדים להגיע לעינית, מסך יעזור להם לפתוח את הדלת רק למי שהם מכירים. עינית HD דיגיטלית עם מסך "2.4 לדלת הכניסה או עינית עם חיישן תנועה, החל מ-169 שקל.

קריאה במקרה מצוקה- בשביל שתהיו הראשונים לעזור להם, לחצן מצוקה או חיוג מהיר להורים יעזרו לכם לעזור להם מרחוק. לחצן מצוקה קומפקטי אישי עם אפשרות איתור מיידית דרך מכשירי אייפון ואנדרואיד, ב-399 שקל בלבד, או שעון טלפון חכם עם לחצן מצוקה אישי כולל שיחות טלפון בחיוג ישיר ב-249 שקל. תמיד אפשר גם לצייד אותם בטלפון סלולרי פשוט של Nokia דגם 105 ב-138 שקל כולל משלוח חינם.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully