וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה בכאוס, והמיזמים החברתיים מתחילים לפרוח

1.9.2020 / 11:46

הדאגה מהעתיד הכלכלי הצמיחה מספר יוזמות לרווחת הכלל. הצצה אל פרויקטים שיסייעו לכם לפתור את קשיי תשלום המשכנתא, התביעות בדיני העבודה והנזיקין ופתרונות תעסוקה לקהילת גילאי 50+

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

כבר חצי שנה שמדינת ישראל שרויה בעלטה כלכלית. מאות אלפי המובטלים במשק מנסים למצוא את דרכם, אבל בינתיים החובות נערמים והעתיד לא נראה מבטיח, אלא שבכל רע יש גם טוב, ומעבר למסעות התרמה או סיוע נקודתיים, צומחת התופעה של כלכלה חברתית.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מבקר בטירה, יחד עם ח"כ אחמד טיבי. 29 באוגוסט 2020. אין, אתר רשמי
הגופים הממשלתיים לא משתלטים, המיזמים עושים את זה במקומם/אתר רשמי, אין

קו חם למשכנתאות

אחת הגזרות המעיקות ביותר היא המשכנתאות. רבים מוצאים את עצמם כשהם מתקשים לשלם את הסכום החודשי. אי עמידה בתשלומים לא רק תעלה את סכום המשכנתא, היא גם עלולה לסבך את הלווים מול הבנקים. בהתאחדות יועצי המשכנתאות הקימו קו חם ללווים. היועץ בקו החם ייתן סיוע אובייקטיבי, מתוך כוונה להתנדב ולעזור ללא הכוונה לייעוץ בתשלום. עם זאת, לא יינתן ייעוץ לגבי תמהילים ומסלולי משכנתא ולא תינתן הכוונה פרטנית כיצד להגיש תיק לבנקים.

ימית אפריאט, מהנהלת התאחדות יועצי המשכנתאות מסרה כי "הקמנו את הקו החם כמענה לצורך של הציבור שנמצא באי וודאות בצל הקורונה וחווה חל"ת ופיטורים, אך עם זאת ההתחייבויות ממשיכות כרגיל. החלטנו ליצור פלטפורמה שתתן מענה, ייעוץ אובייקטיבי וסיוע ללא עלות בתחומי המשכנתא".

השירות ניתן בימים א'-ה' בין השעות 10:00-18:00 במספר 077-9725540.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סוגי הסיוע שינתנו ללא תשלום בקו החם

  • הקפאת הלוואות ומשכנתאות
  • הכוונה ראשונית להלוואות לסידור חובות.
  • הכוונה ראשונית להלוואות סיוע לעסקים ופרטיים
  • הכוונה ראשונית בתהיות לגבי היתכנות לקבלת משכנתה במצבי חל"ת, ירידה בהכנסות וכדו'.
  • ייעוץ כלכלי בנושאי תכנון פיננסי בתקופת קורונה
הקו החם של התאחדות יועצי המשכנתאות. יחצ,
ייעוץ בענייני משכנתא שונים/יחצ

מיזם חברתי-כלכלי אחר ראשון מסוגו בישראל מאפשר למשקיעים לממן עשרות תובעים המגישים תביעות בתחומי דיני העבודה והנזיקין. חברת Beactive מבית Headstart מפעילה את אתר beactive.co.il , במסגרתו עשרות מגייסים גייסו בעצמם מיליוני שקלים בקמפיינים למימון מאבקים משפטיים. החברה הקימה לאחרונה שתי קרנות השקעה משפטיות, באמצעותן יוכלו תובעים שאין ביכולתם לממן תביעה משפטית לקבל הזדמנות לעשיית צדק בעזרת משרדי עורכי דין מובילים דרך מימון של הציבור.

הקמת הקרנות נועדה להעניק מענה לכשל שוק חברתי-משפטי שעיקרו חוסר יכולת של אוכלוסיות שונות לנהל תביעה משפטית לאור יכולת כלכלית מוגבלת. "במצב שכזה, אותם אנשים, בין אם מדובר בקופאית בסופר שפוטרה שלא כדין או בפועל שנפגע בתאונת עבודה, ייאלצו ככל הנראה לוותר על הליך משפטי ולכן הם חשופים לפגיעה נרחבת יותר", תיאר עו"ד אופיר סמו, מנכ"ל beactive, את המציאות בתחום, "הקרנות המשפטיות החדשות שלנו יציעו לאותם תובעים לממן את ההליך המשפטי ללא כל סיכון מצידם והם ייאלצו להשיב את הסכום לקרנות רק במידה וזכו בתביעה, וזאת בתנאים המסחריים הכי הוגנים ונמוכים בישראל".

לייצוג התובעים נבחרו משרדי עורכי דין מהבולטים בישראל, להם שיעורי הצלחה גבוהים מוכחים של מעל 90% הצלחה: משרד אגם קריב בתחום דיני העבודה ושני משרדי בוטיק - משרד עו"ד לב טייב ושות' ומשרד עו"ד אייליג דולינגר ושות' - לתחום דיני הנזיקין. מאז שנפתחו הגיוסים לציבור הישראלי באתר ההשקעות fundit מבית Headstart, תוך קביעת יעד גיוס של 600 אלף שקל כל אחת, חצתה הקרן לדיני עבודה את ה-100% מימון ואילו הקרן לדיני נזיקין קרובה אף היא להגעה ליעד - שתי הקרנות ממשיכות לגייס ממש בימים אלה בשיטת מימון המונים כאשר סך ההשקעה המינימלי הוא 2,000 שקל בלבד למשקיע.

"כאשר אנחנו מאפשרים למשקיעים בכלי של מימון המונים להשקיע ולממן את התובעים - זה מהלך גם חברתי וגם רווחי לכולם", מסביר סמו, "לתובע שיקבל ייצוג משפטי מעולה וללא סיכון ולמשקיעים להם צפויה תשואה שנתית של מעל 10 אחוז, "אנו גאים במהלך שיעניק, דווקא בימים מורכבים אלה, לעשרות רבות של אנשים אפשרות לצדק משפטי".

קרן דיני נזיקין
קרן דיני עבודה

סיוע בזום לכלכלת משק

ארגון פעמונים מעניק סיוע בתחום כלכלת משק הבית באמצעות ייעוץ, ליווי כלכלי, הפצת ידע וכלים, הרצאות, סדנאות ותכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ. בימים הקרובים יפתח הארגון קורסים מקוונים להתנהלות כלכלית נבונה באמצעות ZOOM. הקורסים מיועדים לזוגות צעירים, אך לא רק.

בפעמונים אומרים כי זוגות צעירים שנפגעו ממשבר הקורונה יוכלו לקבל בקורס, שמונה ארבעה מפגשים, כלים להתמודדות עם המשבר הכלכלי. שרון לוין, מנהלת תחום הדרכה לקבוצות בארגון, מסבירה: "את הקורסים יעבירו יועצים כלכליים ופיננסים שיסייעו לזוגות לבנות תקציב משפחתי מאוזן, ליצור יסודות כלכליים יציבים מה שימנע בעתיד משבר כלכלי עמוק".

בפעמונים מציינים כי הקורס יעלה 150 שקלים לזוג וכי מדובר בסכום סמלי של פחות מעשרים שקלים למפגש לאדם. "המטרה שלנו היא שהזוגות יישארו איתנו לכל אורך ארבעת המפגשים ולכן מדובר בתשלום שהוא דמי רצינות בלבד", אומרת לוין, "אני מזמינה את כל הזוגות צעירים, אלו שנפגעו ממשבר הקורונה וגם אלו שרוצים לקבל כלים וידע להתנהלות כלכלית נבונה בתחילת הדרך הזוגית, להיכנס לאתר של פעמונים ולהירשם לקורס, הוא בוודאי יכול להועיל לכל אחד ואחת".

שיחת זום של ארגון פעמונים. יחצ,
שיחת זום של ארגון פעמונים/יחצ

חיפה מתגייסת למען בני 50+

כחלק מההתמודדות עם ההשפעות הכלכליות של משבר הקורונה, החברה הכלכלית לחיפה מקדמת תכנית להתחדשות מקצועית עבור קהילת גילאי 50 פלוס. שכבת הגיל של 50 ומעלה מהווה אוכלוסייה בעלת ידע וניסיון רב, הנמצאת בשיא יצרנותה מבחינת המשק, הנושאת בעיקר הנטל הכלכלי והמעורבות החברתית שמפרנסת ותומכת בבני משפחה ומעורבת בחיי הקהילה. אולם, בני שכבת גיל זו מתמודדים עם תופעה רחבת היקף של מעורבות פוחתת בשוק התעסוקה ונקודת מפנה בקריירה. מצב זה מחמיר כעת בעקבות משבר הקורונה ומתווסף לגורמים קיימים אחרים וביניהם ההעדפה של בני גילאים צעירים יותר במקומות עבודה.

ההרשמה לתכנית תתאפשר בהנחה משמעותית לתושבי חיפה, שתיפרס על פני 12 מפגשים שבועיים, ובסופה ייצאו המשתתפים עם תכנית פעולה עסקית ושיווקית לתקופת הקריירה הבאה שלהם. את התכנית תוביל אפרת מורג, מומחית בתחום הכלכלה החברתית של בני ה-50 ומעלה, בעלת תואר שני בגרונטולוגיה פיננסית ששימשה בתפקידי ניהול מגוונים ובחרה לעשות שינוי אל תחום הגיל השלישי וייסדה את תכנית "שלבים" להתחדשות מקצועית - תכנית ליזמות וקריירה לאנשים בגילאי 50 עד 65 המעוניינים לשנות כיוון או להקים עסק ויזמות. התכנית מבוססת על התובנה שלמידה וצבירת ידע לאורך החיים הינם כלים רבי משמעות, המייצרים עבור האדם הזדמנויות לחולל שינוי ולהגשים מטרות ויעדים אישיים.

עו"ד דוד עציוני. יחצ,
"אוכלוסיה מקופחת למרות היותה בשיא כוחה". עו"ד דוד עציוני, סגן ראש העיר חיפה/יחצ

ד"ר עינת קליש רותם, ראש העיר חיפה: "אני מברכת על היוזמה החשובה שאנו מקדמים באמצעות החברה הכלכלית. ליוזמה מטרה חשובה, לתת לתושבי העיר המהווים חלק ניכר מהאוכלוסייה היצרנית והחשובה של בני ובנות 50 פלוס אופק חדש. נמשיך לפעול בכל דרך כדי שחיפה תצלח את משבר הקורונה בצורה הטובה ביותר. למעלה מ-30% מהגברים בגילאי 55-65 ולמעלה מ-40% מהנשים בישראל בגילאי 50 פלוס נמצאים מחוץ למעגל התעסוקה ורובם בהחלט מעוניינים לשוב אליו. מדובר בהפסד עצום למשק ואני מאמינה כי יוזמות כאלה הן צעד חשוב בכיוון הנכון".

עו"ד דוד עציוני, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה וסגן ראש העיר חיפה: "משבר הקורונה הביא עמו חוסר ודאות כלכלי. בחיפה 40% מהתושבים, כ-102,000 איש הם מעל גיל 50 ולפי הסטטיסטיקה הארצית, כ-18,600 תושבים מתוכם בגילאי 50 - 67 אינם עובדים ומספר זה עוד עשוי לגדול. בני ה-50 פלוס הם אוכלוסייה מקופחת יחסית לאוכלוסיות צעירות יותר, למרות היותם בשיא כוחם ויכולותיהם. כחברה המקדמת את כלכלת העיר, אנו מקנים למיזם זה חשיבות מרבית במטרה שיהווה דוגמה ומופת בעת זו של משבר כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully