וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות סרולוגיות במקום הפי האוור: ההטבות החדשות של עולם ההייטק

2.9.2020 / 15:18

בדיקות לגילוי קורונה וסרטן השד, תזונאים שמלווים עובדים, מנוי שנתי לחדר כושר ועוד. אם בעבר עובדים בהייטק התפתחו לתנאים המפנקים, היום ההטבות הבריאותיות הן אלה שעומדות בפרונט. המעסיקים חושבים קדימה, גם מתוך דאגה לעתיד של החברות עצמן

בווידאו: גנץ וגמזו במפקדת הקורונה/צילום: לע"מ

תקופת הקורונה הביאה הרבה שינויים אל העולם העסקי. טיסות עסקים הופסקו, ההפי-האוור השבועי עבר לזום ועבודה תוך כדי משחק עם הילדים הפכה לעניין שבשגרה. גם ההטבות שמספקות חברות ההיי-טק בארץ השתנו בהתאם לתקופה.

אז מה כן אפשר לעשות היום כדי לפתות עובדים חדשים? התשובה, במילה אחת: קורונה. כן, במציאות של היום התפתחה מגמה חדשה של חברות שמספקות לעובדיהן מעטפת רפואית. כיצד הפכו הבדיקות הרפואיות להטבה כל כך מושכת?

בדיקות סרולוגיות בחברת Kaltura. יחצ,
הפיתוי החדש. בדיקות סרולוגיות בחברת Kaltura/יחצ

במרכז הפיתוח של חברת Chegg, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות חינוך לסטודנטים ברחבי העולם, מעניקים דגש מיוחד לשמירה על אורח החיים הבריא של העובדים. בחברה נערכות אחת לשנה בדיקות סקר מקיפות אשר לרוב מוצעות למנהלים בלבד. בחברת NSO הוצע לעובדים לבצע בדיקות סרולוגיות מסובסדות. Kaltura, מהחברות הגדולות בעולם ניהול הווידאו בארגונים, המעסיקה כ-500 עובדים בישראל, ארה"ב ואירופה, סיפקה אף היא לעובדיה בדיקות סרולוגיות, שמאבחנות האם נדבקו בעבר ונושאים נוגדנים טבעיים למגפה. כמותן יש עוד חברות שהבינו שהפעולות הללו נתפסות כהטבות לכל דבר.

סיגל סרור, סמנכ"לית משאבי האנוש של Kaltura, מסבירה מה הביא את ההנהלה להחלטה: "כבר בחודש מרץ התחלנו לעבוד מהבית, והחברה לא צפויה לחזור למשרדים לפני 2021. במסגרת ההסתכלות הכוללת הוחלט לערוך בדיקות סרולוגיות בחינם לכלל העובדים. החלטה זו הגיעה משני מניעים: הראשון הוא פסיכולוגי, לאפשר לעובדים ודאות מסוימת בנוגע למצבם הרפואי. החשיבה כיום של המעסיקים היא על הרגשתו הפיסית והנפשית של העובד, ואם ביכולתנו לתת לעובד קצת שקט ורגיעה, מיד נספק זאת".

שמונה דקות לאחר שהחברה פרסמה את ההטבה, נתפסו כל התורים לבדיקות שנערכו במשרדיה. "העניין השני", ממשיכה סרור, "נוגע לאפשרות לחזרת הטיסות העסקיות. הבדיקה מאפשרת לנו ודאות גדולה יותר בנוגע להטסת עובדים במסגרת עבודתם. היום, בעקבות התפשטות מגפת הקורונה, על כל חברה המעסיקה כמות גדולה של עובדים להבטיח את בריאות עובדיה, וזוהי משימה לא פשוטה. לצד העיסוק בהטבות החברה לעובדים נוסף סעיף מיוחד שהוא בריאות, והיום זה הוא שיקול חשוב לכל עובד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עובדי פייבר משחקים טניס שולחן במשרד. יחצ,
עובדי Fyber נכנסים לכושר בזמן העבודה/יחצ

גם בדיקות שונות ולא סטנדרטיות התחילו להיות חלק מחיי היומיום של העובדים. חברת AppsFlyer קיימה יומיים מרוכזים של בדיקות על ידי כירורג שד במשרד עבור כל העובדות, כך שכל אישה במשרד בישראל יכלה להיבדק בזמן שעות העבודה בצורה נוחה. לנשים בסניפים הגלובליים ולאלו שלא רצו להיבדק במשרד התאפשר לצאת לשעה על-חשבון החברה לבדיקה אצל כירורג שד. בנוסף, מדי שנה מחסנת החברה את העובדים כנגד מחלת השפעת ומתכננת לעשות זאת גם השנה. ב-Chegg נוהגים סביב חודש המודעות לסרטן השד לערוך בדיקות במשרדי החברה לעובדות ואף לבנות הזוג של העובדים.

ב-NSO, המפתחת טכנולוגיות המסייעות לגופי ביון להילחם בפשע וטרור, מייחסים חשיבות רבה לבריאות העובדים ובני משפחותיהם, ובשנה האחרונה אף השיקו בחברה קמפיין בריאות רחב סביב שלושה נושאים מנחים מרכזיים - גוף, נפש ותודעה. כל תחום כולל את ההטבות הרלוונטיות לו, לדוגמה ביטוח בריאות במימון מלא של החברה לעובדים ובני משפחותיהם, טסט שנתי - אפשרות בחירה בין בדיקות סקר באיכילוב ל-DayTwo, תזונאית שמלווה אישית את העובדים ונותנת להם ייעוץ, חדר כושר זמין במשרדי החברה, מנוי להולמס פלייס או לאורבן פיט בייס, שיעורי ספורט בקבוצות- פילאטיס, ריצה ויוגה מדיטטיבית ושיעורי מיינדפולנס. מטבחי החברה עברו ריענון בריאותי והמזון המוצע לעובדים מושתת על מוצרים בעלי ערך תזונתי.

מלבד בדיקות שונות, החברות החלו להעניק לעובדיהן ביטוחים יוקרתיים בתחום הבריאות. Fyber מעניקה לעובדיה ביטוח רפואי פרטי. הביטוח מהווה רשת ביטחון בשגרה ובמקרים רפואיים יקרים ומורכבים מכסה את כל עובדי החברה, כולל הסטודנטים - ואף מאפשר לעובדים לצרף גם את בני משפחתם הקרובה לכיסוי. בנוסף, בעקבות משבר הקורונה והאתגרים הייחודיים לתקופה, הרחיבה החברה את שירותי התמיכה הנפשית לעובדים והעניקה גישה לשירות התמיכה BetterHelp שמסייע עם אתגרים נפשיים אונליין לעובד ולכל המשפחה.

עלונים שחולקו בחברת NSO. יחצ,
עלוני בריאות שחולקו בחברת NSO/יחצ

חברת MPcheck מספקת שירות בדיקות רפואיות מתקדמות עד לבית הלקוח או למשרדי החברה. ניצן להט, המנכ"ל והמייסד, מסביר על צורך החברות לקבל שירותים רפואיים כחלק מהתעוררות הבריאותית בימים אלה: " בחברות רבות עולה הצורך לדאוג לבריאות עובדיהן, ויתר על כן לצמצם עד כמה שניתן הגעה פיזית אל קופות החולים, בתי החולים ומרכזים רפואיים. בעזרת שילוב שירות חדשני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות בהחלט ניתן למנוע זאת. החברות מבינות כי בדיקות רפואיות במשרד עצמו מטיבות גם איתן וכן עם העובדים, ומאפשרות לשמור על שגרת החיים והעבודה.

"החברה שמה לה למטרה להציל חיים", ממשיך להט, " דווקא בתקופה זו, שבה אנשים נמנעים מלהגיע לבדיקות ולפרוצדורות רפואיות בעקבות המצב, בדיקות שגרתיות יכול להוות שינוי אמיתי בבריאותו של אדם ואף להציל את חייו. למשל, אני יכול לשתף שבבדיקה שגרתית שעשינו לעובדים במשרדים של חברת הייטק, התגלו ממצאים אשר דורשים טיפול מידי על מנת לשמור על בריאות העובד. זמינות הבדיקות אפשרה גילוי הממצאים כעת ולא בשלב מאוחר יותר, וכל זאת בנוחות במשרדו של אותו עובד".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully