וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים הורה: הוראת השעה תוארך בעוד חצי שנה

2.9.2020 / 17:26

בשל המשך המשבר, הוציא המפקח מסמך הארכה. בין היתר יוכלו בעלי נכסים להמשיך ללוות עד 70 אחוז מגובה הנכס. יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות: "מודים לחברי הוועדה המקצועית"

בווידאו: גנץ וגמזו במפקדת הקורונה/צילום: לע"מ

אגף המדיניות וההסדרה של הפיקוח על הבנקים הורה היום (רביעי) לבנקים להאריך את תוקף הוראת השעה. המטרה היא להעניק הקלות רגולטוריות שיסייעו למשקי הבית, לעסקים ולמשק להתמודד עם האירוע.

עם ההנחיות נמנית ההמלצה לפיה תאגיד בנקאי רשאי לאשר הלוואה לדיור שלא לצורך רכישת זכות במקרקעין עד לשיעור של 70 אחוז (במקום 50 אחוז בזמן שגרה), אם הלווה מצהיר כי ההלוואה אינה מיועדת לרכישת דירה להשקעה. הבנק יקבע מגבלה כוללת להיקף האשראי שייתן בהתאם לקריטריונים מסוימים. כמו כן, הגדרת אזרח ותיק תשתנה מגיל 75 ל-70, ויהיה ניתן להגדיל את סכום הפעילות בכרטיס החיוב.

הנחיה נוספת היא שהבנקים יוכלו לקבוע כי כלל השירותים בסניפים יינתנו בתיאום מראש, למעט מקרים חריגים.

בנקים הפועלים דיסקונט לאומי. שי אוקנין, ראובן קסטרו, אורי לנץ, מערכת וואלה!
זמנים מוזרים, אין ספק/מערכת וואלה!, שי אוקנין, ראובן קסטרו, אורי לנץ

אבי אבגיל, יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות: "הנהלת התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל מודה למר יאיר אבידן המפקח על הבנקים על קבלת המלצות הועדה המקצועית של ההתאחדות להארכת תוקף הוראות השעה בנושא - ניהול בנקאי תקין לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. חברי הועדה המקצועית של ההתאחדות פנו כבר בחודש שעבר למפקח על הבנקים וצוותו בבנק ישראל לצורך הארכת תוקף הוראות השעה ופתרונות רגולטרים נוספים. הנהלת ההתאחדות והועדה המקצועית עומדים עם יד על הדופק בדאגה מתמדת לציבור הלווים בישראל ולמציאת פתרונות לעוולות הבנקאיות הקיימות בישראל. הנהלת ההתאחדות מודה לכלל חברי הועדה המקצועית והפעולות החשובות שעושים למעננו היועצים ולמען הציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • בנקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully