וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לתור במרפאות? הפיתוח הישראלי שבודק חולים בלי לצאת מהבית

3.9.2020 / 12:15

המכשיר הנייד של Tyto Care, שמשרת כבר מספר שנים את קופת החולים כללית, עומד בפני פריצת דרך עולמית בשל הביקוש בתקופת הקורונה: "המשבר מחדד את הצורך במכשיר כזה"

בווידאו: גנץ וגמזו במפקדת הקורונה/צילום: לע"מ

נגיף הקורונה הציף את הצורך בפתרונות רפואיים שאינם מצריכים יציאה מהבית, ובתוך כך גם היחשפות למחלות. כעת נדמה שחברה ישראלית מספקת פתרון לבעיה. חברת טייטו קר (Tyto Care), יצרה מכשיר נייד בגודל כף יד המאפשר סדרת בדיקות מול רופא מרחוק, שעד היום נבדקו אצל רופא משפחה במרפאה, ללא צורך לצאת מהבית. המכשיר מאפשר מספר בדיקות ביניהן גרון, אוזניים, ריאות, לב, בטן והעור, כמו גם מדידת דופק וחום גוף. החברה קיבלה את אישור ה-FDA וה-CE, מה שמאפשר לה פעילות בשווקים האירופאים, האמריקאים וכמובן גם זה הישראלי. לאחרונה, קיבלה גם את אישור ה-TGA האוסטרלי אשר מאפשר לה לספק את הטכנולוגיה שפיתחה לארגוני הבריאות ולצרכנים באוסטרליה.

בימי הקורונה החברה חוותה צמיחה אדירה בביקוש, הודיעה על גיוס בשיעור 50 מיליון דולר והטמיעה את המכשיר בלמעלה מ-20 מוסדות רפואיים בארץ, בארה"ב, באירופה, באסיה ובימים אלו גם באוסטרליה.

TYTO CARE, מכשיר שבודק בריאות בלי לצאת מהבית. יחצ,
בלי לצאת מהבידוד. מכשיר TYTO CARE/יחצ

טייטו קר נמצאת כיום כחלק משירותי הרפואה הדיגיטליים של קופת החולים כללית. במהלך השנתיים האחרונות, בוצעו בארץ מאות אלפי בדיקות וביקורי אונליין ע"י מטופלים שרכשו את המכשיר ומתוכם ב- 93% מהמקרים הרופא הצליח אבחן את המקרה וחסך למשפחות ביקור במרפאה. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם חברת הביטוח הרפואי השוויצרית, חברת סוויקה (SWICA), שמטרתה לייעל את תהליכי העבודה של ספק שירותי הבריאות ולהוזיל עלויות עבור המבוטח. השותפות, מסמנת את הפריסה הרחבה ביותר של טייטו קר באירופה עד כה.

החברה פיתחה מודל שחוסך עד 15 דקות במקום בדיקת רופא במרפאה, במסגרתו, מטופלים יבצעו ויקליטו בדיקה מהירה על-ידי המכשיר בטרם יכנסו לרופא, וזאת הודות למערכת בינה מלאכותית המובנית באפליקציה אשר מנחה את המטופל בזמן הבדיקה. כך נחסך זמן הבדיקה לרופא ומתאפשר לו זמן נוסף להתמקד בהיבטים הקליניים המהותיים.

תהליך העבודה החדשני, המתאפשר בעזרת מערכת הטלרפואה של טייטו, מגדיל את תפוקת הרופאים ומאפשר להם לטפל ביותר מקרים וביותר חולים מרחוק ובפחות זמן- מה שמקטין את העלויות עבור המבטח מבלי לפגוע באיכות הטיפול. בנוסף, המידע שהמכשיר אוסף מאפשר לרופאים לבדוק, לטפל ולאבחן בבטחה יותר מטופלים מבלי שהמטופל ייכנס למרפאה.

החברה שנוסדה ע"י דדי גלעד ועופר צדיק, גייסה עד כה כ- 100 מיליון דולר ומעסיקה יותר מ-70 אנשי צוות בישראל ובעולם, כעת תתפתח באוסטרליה באמצעות שותפויות עם חברות מובילות בתחום הבריאות.

דדי גלעד, מנכ"ל ומייסד טייטו, אמר: "המשבר שפוקד את העולם כעת רק מחדד את הצורך במוצר כמו טייטו. אנחנו מחברים פציינטים לרופאים ומספקים פתרונות בדיקה ואבחון רפואיים מול רופא מקוון, מהבית, שלא נופלים מבדיקות במרפאה, זו תקופה מעניינת במיוחד עבור עולם הטכנולוגיות הרפואיות ואנו נרגשים לקחת חלק מרכזי בהתהוותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully