וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הירידות האחרונות השוק עדיין גבוה. האם זה הזמן להשקיע?

6.9.2020 / 14:03

המשקיעים אמנם מימשו רווחים בימים האחרונים, אבל שוק המניות עדיין זוכה לדחיפה מהפד. דוח UBS האחרון מספק מספר עצות זהירות למשקיעים

בוידאו: טראמפ: לא קיבלתי הוכחות לכך שנבלני הורעל בגז העצבים נוביצ'וק/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מדד ה-S&P 500 השיא תשואה של 7% בחודש אוגוסט האחרון, הנתון המוצלח ביותר שנרשם מזה 34 שנים. בחודש זה רשם חמישה חודשים רצופים של עליות, דבר שאירע בפעם האחרונה בראשית שנת 2018, בו הסתיים החודש כשהמדד נמצא מעט מתחת לשיא החדש שנרשם באוגוסט. העלייה שנרשמה - שעמדה על 56% - נבעה ברובה מהזינוק לעומת השיאים השליליים שנרשמו בחודש מרץ, בעיקר בקרב מניותיהן של חמש ענקיות הטכנולוגיה - פייסבוק, אמזון, אפל, נטפליקס וגוגל - אם כי בשבוע שעבר גם אותו חלק של המדד שאינו כולל את מניות ה-FAAMNG נכנס לטריטוריה חיובית עבור שנה זו.

נשיא הפד ג'רום פאוול. Bill O'leary, GettyImages
כל עוד ג'רום פאוול והפד דוחפים, יש סיכוי סביר שהשוק יעלה/GettyImages, Bill O'leary

שוק המניות זוכה לדחיפה בזכות הנזילות שמקדם הפד. מחקרים מראים כי כניסה לשוק בבת אחת סיפקה מבחינה הסטורית את התוצאות הטובות ביותר, אף בקרב נתוני השיא כך שכל 12 חודשים רצופים החזירו תשואה ממוצעת של 12% החל משנת 1960, אנו מבינים שמשקיעים חוששים להשקיע את הונם בשווקים לאור חוסר הוודאות סביב נגיף הקורונה והעלייה בהערכות השווי. לאור החסרונות של ישיבה על הספסל, אנו ממליצים על שלוש גישות הגנתיות לכניסה לשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • מיצוע עלות ההשקעה. למשקיעים המעוניינים בהגנה מפני סיכון של תזמון גרוע, אנו סבורים שהאסטרטגיה האופטימלית היא מיצוע עלות השקעה (dollar-cost averaging) בבואם להשקיע בנכסים המגלמים סיכון גבוה יותר. אנו ממליצים על קביעת לוח זמנים מסודר - בדרך כלל לטווח של 12 חודשים או פחות - כדי להפחית את העלות של החמצת רווחים. בנוסף, אנו ממליצים להאיץ את הכניסה לכל שלב השקעה אם השוק צולל בלפחות 5% או 10%.
  • לשקול אסטרטגיה של אופציות מכר. למשקיעים שיכולים ליישם אופציות, כתיבת מכר כרוכה במכירת אופציית מכר לאחרים, כלומר - הזכות למכור לרוכש האופציה נייר ערך במחיר מוסכם. באופן זה, כותב האופציה מקבל פרמיה, העשויה להיות גבוהה יחסית בתקופה של תנודות. אם מחיר המניה יורד מתחת למחיר המוסכם, המוכר מקבל את המניה וגם את הפרמיה, אסטרטגיה אטרקטיבית במיוחד למשקיעים הרוצים להגדיל את חשיפתם לניירות ערך.
  • שימוש בהשקעות מובנות. כחלופה לאסטרטגיות של רכישה ישירה של אופציות או נגזרים אחרים, משקיעים מסוימים מוכנים להשקיע את ההון שלהם במזומן בתמורה להשקעה מובנית המספקת חשיפה א-סימטרית לשוק - למשל השתתפות ממונפת ברווחים (Leveraged Upside Participation), רמה מסוימת של הגנה על ההון, או תשלום קופון קבוע עד לפדיון.

לכן אנו ממליצים שלא לשבת על הספסל בשעה ששווקים נמצאים בשיאים חסרי תקדים. בשוק המניות, ההימצאות בשווקים לאורך זמן היא פרמטר חשוב להשגת היעדים.

דוח זה נכתב על ידי UBS Switzerland AG ו-UBS AG, סניף הונג קונג וכן על ידי UBS Switzerland AG ו-UBS AG סניף לונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully