וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת האופנה זארה מעלה מחירים על מוצריה בישראל

שני מוזס

6.9.2020 / 16:42

רשת האופנה הספרדית העלתה מחירים על מוצריה בישראל במהלך השבוע האחרון, הן בחנויות הפיזיות והן באתר המקוון. מספר פריטים שנדגמו שיקפו עליית מחיר של כ-8%. מהחברה לא נמסרה תגובה

בווידאו: פרופ' גמזו בדיון בוועדת הקורונה על תכנית הרמזור/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

רשת קמעונאות האופנה הספרדית ייקרה במהלך השבוע האחרון את מוצריה בישראל. בדיקה אקראית על פריטים בודדים העלתה שמדובר על עליית מחיר של כ-8%. עליית המחיר התבצעה גם בחנויות הפיזיות וגם באתר המקוון. כך למשל, שמלה שמחירה עמד לפני כשבוע על 120 שקל, עולה כיום 130 שקל. גם במוקד הטלפוני של החברה מאשרים כי בוצעה עליית מחירים. עם זאת, היקף הייקור אינו ידוע, ובחברה סרבו למסור מידע בנושא או לומר מה שיעור המוצרים שהתייקרו.

העלייה במחיר התגלתה כשלקוחה שפרטיה שמורים במערכת ביקשה להחליף מידה על פריט שרכשה בסניף של הרשת בתל אביב, והתבקשה על ידי אחת המוכרות במקום להוסיף תשלום על הפער במחיר כדי להחליף מידה. ההסבר שקיבלה בחנות היה שהמחירים עלו, ועל כן עליה להוסיף כסף עבור ההחלפה. לבסוף מנהל ברשת התערב והודיע ללקוחה שהיא פטורה מתשלום נוסף.

בתוך כך נציין כי בשבוע שעבר השיקה זארה אתר סחר מקוון גם לרשת המוצרים לבית שלה שעשתה עלייה לארץ לפני כשלוש שנים - זארה הום, אשר מתחרה בקטגוריות שונות של הלבשת הבית ואביזרים בגולף אנד קו, פוקס הום ו-H&M הום - כשהכניסה של זארה הום לזירה המקוונת מציגה דמי משלוחים גבוהים בפער ניכר מהמתחרות המקומיות שלה.

כך, זארה הום גובה דמי משלוח של 50 שקל בקנייה מתחת ל-330 שקל, או חינם מעל הסכום הזה. המתחרות הישראליות שלה מציעות תעריף נמוך בהרבה למשלוח - בפוקס הום עלות משלוח עומדת על 19 שקל, או חינם מתחת ל-200 שקל, ואילו בגולף אנד קו עלות המשלוח זהה לזו של פוקס הום, והיא חינמית מתחת ל-300 שקל. לקבוצת H&M עדיין אין כיום פעילות מקוונת בישראל.

חנות זארה הום. ShutterStock
סיפור לא פשוט גם מהצד שלהם. זארה הום/ShutterStock

החברה צפויה לסגור 1,200-1,000 חנויות

קבוצת האם של זארה, אינדיטיקס הספרדית, היא קמעונאית האופנה הגדולה בעולם עם היקף מכירות שנתי של כ-28 מיליארד אירו, ותחתיה פועלים מגוון רחב של מותגים בנוסף לזארה, בהם פול אנד בר, מאסימו דוטי, סטראדיווריוס, אוישו ואחרים. הקבוצה מפעילה 79 חנויות בישראל. מי שמחזיק בזיכיון למותג בישראל, כמו גם למותגים הנוספים, הוא ג'ואי שוובל תחת קבוצת גוטקס מותגים.

ביוני האחרון הודיעה החברה הספרדית כי היא מצמצמת את פריסת החנויות שלה, וצפויה לסגור כ- 1,200 חנויות ברחבי העולם. החברה שמפעילה כיום 7,412 חנויות ברחבי העולם הודיעה כי היא צפויה לסגור 1,200-1,000 חנויות שהם כ-16% מהפריסה שלה. במקביל החברה מתכוונת גם לפתוח כ-450 סניפים חדשים, כך שבשקלול פתיחת הסניפים החדשים והסגירות כאמור, מספר החנויות של החברה יקטן בכמעט 10% נטו ל-6,700.

זארה ישראל סרבה למסור תגובה לפניית "גלובס" בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • זארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully