וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו עוף, תביאו סטייק: אולי זו התשובה לשעמום שלנו מהמטבח הביתי

7.9.2020 / 9:48

בתקופה שבה החיים כל כך חד-גוניים, גם הרגלי האכילה שלנו משעממים. אחרי שהעוף והפסטה נמאסו על כולנו, הגיע הזמן למצוא פתרונות להנגשת מאכלים מורכבים יותר. יש כאלה שכבר מצאו

אבי ביטון והלן הוד מכינים צ'ונגו סצ'ואן/בבושקה הפקות

הפידים ברשתות החברתיות יעידו על כך שבחצי השנה האחרונה כולנו בילינו שעות ארוכות מתמיד במטבח, בין אם בזלילה מתובלת ברגשות אשם, או בשיפור כישורי הבישול, תוך מחשבות על הסבת מקצוע ופתיחת מסעדת חביתות גורמה. כעת מתפרסמים מחקרים חדשים על הרגלי האכילה שלנו: מהמזון המאוס ביותר, דרך שינויים באכילת מזון שפג תוקפו, ועד הפתרונות החדשים שהשוק מציע.

כשאתם חושבים על "מזון מאוס", אתם בוודאי מעלים בדעתכם כריכים, חביתות וכל המאכלים קלי ההכנה שעושים כשאתם בבית. אז לא, המזון שהוכתר כמאוס ביותר על ידי 41% מהנשאלים בסקר שפורסם לאחרונה הוא דווקא עוף. כן, אותו פריט ריחני שמנחם בחורף ומהווה פיתרון מידי לילדים שרק רוצים שניצל.

אולי, באופן אירוני, דווקא הקלות שבהכנה והגיוון שהוא מאפשר גרמו לנו לחרוש על עוף בתקופה האחרונה. זה גם מסביר איך למקום השני בסקר של ענקית משלוחי המזון האמריקאית DoorDash, הגיעה הפסטה, שזכתה ל-37% מהקולות הרעבים.

גם במשרד הבריאות הבריטי עוסקים לאחרונה בנושא, כאשר סקר חדש מטעם ה-FSA (אגף איכות המזון) מצביע על כך שבחודשים האחרונים יש דווקא עלייה במספר האנשים שחושבים שלא ישובו לאכול במסעדות בעתיד הקרוב, גם אם זה יהיה בטוח (31% ביולי - לעומת 25% ביוני) - ובהתאם לכך חלה עליה בבישולים הביתיים ובהכנת ארוחות למספר אנשים.

סטייק מאסטר, תנור ביתי שפותח על ידי שף עם כוכבי מישלן. TEKA, אתר רשמי
מסוגל לשמור על נימוחות הסטייק גם בתנאים ביתיים. ה-Steak Master/אתר רשמי, TEKA

אחד הנתונים המפתיעים שעלו במחקר הוא אחוזי הנשאלים שהודו שהם אוכלים מזון פג תוקף, שנשארו קבועים יחסית לאורך גלי הקורונה: מ-16% שמסתכנים באכילת דג מעושן לאחר תאריך התפוגה, ועד 37% כשמדובר בסלטים ארוזים.

בשוק כמו בשוק, גם בעת משבר עולמי - כשיש בעיה מיד מוצע גם פתרון. כך, מוצרים שבעבר היו יכולים להיחשב כנישתיים יחסית מוצאים את דרכם ליותר ויותר בתים ברחבי העולם. למשל, שף ספרדי בעל מסעדת מישלן פיתח תנור סטייקים - "Steak Master", תנור שמשיק מותג מוצרי החשמל TEKA ומסוגל בין היתר לחקות במדויק את התהליך שקורה בגריל מבלי לצאת מהבית. לטענתו מדובר בתנור ראשון מסוגו בעולם, שכן הוא מסוגל לייצר את תגובת מייאר, קרמול המעטפת ושמירה על נימוחות הסטייק, בתנאים ביתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסחטת מיץ תפוזים Vitaly Fakir. יחצ,
סוחטת לאט ושומרת על הוויטמינים. מסחטה איטית Vitaly Fakir של קלינטון סחר/יחצ

ברשימת המוצרים המפתיעים מככבות גם מסחטות מיצים איטיות. אלו אמורות לסחוט בעדינות את הפירות והירקות כדי לשמור על כל הוויטמינים, דבר שחשוב במיוחד בתקופה שבה מעטים רוכשים מזון טרי מדי יום. מסיבה דומה גם תבניות אידוי, ששומרות על הערך התזונתי בעת הבישול, הפכו לפופולאריות יותר בתקופה האחרונה, כמו גם גאדג'טים לגידול מזון בבית, ואפילו מקררים שמדמים את מחזור אור השמש בשביל לשמר את הירקות לאורך זמן ארוך יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully