וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסה בוול סטריט, טסלה צנחה ביותר מ-20 אחוז

עודכן לאחרונה: 8.9.2020 / 23:02

המגמה שהחלה בשבוע שעבר נמשכת אחרי לייבור דיי, עם צניחה אכזרית במניות הטק המובילות. התרסקות של 21 אחוז לטסלה, גם אמזון, אפל וגוגל רשמו ירידות חדות. מגמה או עוד תיקון?

בוידאו: טראמפ: לא קיבלתי הוכחות לכך שנבלני הורעל בגז העצבים נוביצ'וק/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הסוחרים בוול סטריט קיוו לתיקון שאחרי התיקון השלילי בשבוע שעבר, אבל הם ייאלצו לחכות כנראה לא מעט. אם בשבוע שעבר החלה להתפתח מגמה שלילית במניות הטכנולוגיה, הרי שהיום (שלישי) היא התחזקה לאחר החזרה מחופשת לייבור דיי. בסיום המסחר צנח מדד הנאסד"ק בקרוב ל-4 אחוזים, דאו ג'ונס בלמעלה מ-2 אחוזים ו-S&P בלמעלה מ-2.5 אחוזים.

אילון מאסק. GettyImages
ידע ימים טובים יותר, וזה היה ממש לא מזמן. מנכ"ל טסלה אילון מאסק/GettyImages

המניות הגדולות רשמו ירידות מתונות עד חדות, כשהגדילה לעשות טסלה, שהשילה מערכה למעלה מ-21 אחוז, לאחר שנה מוצלחת במיוחד, במסגרתה זינקה בלמעלה מ-400 אחוז. אמזון ירדה ביותר מ-4 אחוזים, אפל ב-6.3 אחוזים, גוגל ב-3.5 ופייסבוק ב-4.2 אחוזים.

מתחילת היום נרשמו ירידות חדות גם במדדים בתל אביב, כשמדד תל אביב 125 ירד ביותר מ-2 אחוזים ותל אביב נדל"ן ב-1.67 אחוזים. גם השוק הישראלי סובל ממגמה שלילית, אבל בעוד אצלנו העלייה בתחלואה והחשש מהעתיד הם הגורמים, בארה"ב לא ברור מהו הטריגר לירידה הקיצונית.

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון: "הירידות בוול סטריט היום נוסעות להערכתנו מהמשך מימוש הרווחים שהחל בשבוע שעבר, בעיקר בסקטור הטכנולוגיה, לאחר העליות החדות שרשמו שוקי המניות בחודש אוגוסט ומאז סוף מרץ, שמחקו את כל הירידות שנרשמו בתחילת משבר הקורונה. הסיבה לכך שאנו מעריכים שמדובר בהמשך המימוש ולא בשינוי מגמה כרגע היא שלא התפרסמו נתונים כלשהם בארה"ב שעשויים להסביר את הירידות. בניגוד לארה"ב, הירידות בישראל, שנמשכו גם היום, כן מתודלקות על ידי החדשות הלא מרנינות על העלייה בתחלואה בישראל והסיכוי לסגר בחגים. הירידות בוול סטריט מקיפות כמעט את כל המגזרים - גם הבנקים וסקטור האנרגיה יורדים (סקטור האנרגיה יורד גם על רקע ירידה במחיר הנפט בעולם). הירידה במחיר הנפט לא נובעת מטריגר משמעותי, וככל הנראה מדובר בהתאמה של המחירים, לאחר עליות משמעותיות במחיר הנפט בתקופה האחרונה, שלא לוו בשלב זה בהתאוששות פרמננטית בבביקושים לנפט (כך, למשל, סקטור התעופה עדיין רחוק מחזרה לפעילות שגרתית). לגבי ההמשך - להערכתנו צפוי מסחר עצבני גם בימים הקרובים, לא מן הנמנע שהירידות טרם הסתיימו אך בשלב זה לא נראה שיש גורמים לשינוי מגמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully