וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעת החטאים של עסקים מתחילים וכיצד להימנע מהם

אליזבט פירסון

10.9.2020 / 12:41

זו הייתה שנה קשה ממילא לבעלי העסקים, אבל יחד עם הקורונה יש גם טעויות אובייקטיביות שכדאי להימנע מהן. יש לא מעט דברים שאתם יכולים וצריכים לשנות

פתיחת עסק היא אחת ההחלטות הכי אמיצות שעושה יזם בחייו. זה דורש ממנו לעזוב את העולם המוכר והבטוח ולהתמסר לדרך חדשה בלי ערובה להצלחה. בין אם אתם נותני שירות או בעלי מיזם גדול ריכזנו עבורכם את הטעויות שרבים חוטאים בהן וכיצד להיפרד מהן השנה.

עסק קטן פרחים. ShutterStock
יש לכם עסק? חשוב שתדעו איך להתמודד איתו/ShutterStock

מנסים להמציא את הגלגל

זוכרים את Myspace לפני שהשתמשנו בפייסבוק? או אולי זוכרים שנהגנו להוריד מוזיקה לנגן בנייד הרבה לפני ש Spotify כבשו אותנו בסערה?

המשותף במקרה הזה לפייסבוק ול-Spotify הוא שהם לא דבר חדש אלא שיפרו את חוויית המשתמש בצורה פשוטה יותר ומעניינת יותר. כשאתם פותחים עסק, לא בהכרח צריך להמציא יש מאין כדי להצליח. מה שצריך לעמוד לנגד עיניכם זה כיצד לתת פתרון בצורה יעילה יותר ונוחה יותר לצרכים של הלקוחות הפוטנציאלים.

מביאים כסף מהבית

רבים מבעלי העסקים החדשים שאני פוגשת מסתמכים בהחלטות עסקיות של השנים הראשונות על כמות הכסף הפנוי שחסכו בטרם נהפכו לעצמאיים. בדרך הזו, במיוחד בימים אלה, ייקח להם הרבה יותר זמן לראות תוצאות ורווח משמעותיים, מהסיבה הפשוטה - כשאין תקציב לכלום והמערכת נמצאת בלחץ קיומי מידי יום ביומו, היצירתיות הולכת לפח. רעיונות טובים עולים כסף.

זה הגיוני בערך כמו לייצר כיכר לחם בכל פעם שרוצים לאכול סנדוויץ' - לכן, המלצה חמה היא לבדוק אפשרויות מימון לעסקים קטנים וקרנות שמתמחות בתחום וכן, הבנק אינו האויב, הוא בסך הכול מוכר מוצר שאתם כרגע צריכים: כסף.

מתמחרים נמוך

מחיר הוא חלק מ"תדמית עסקית" . הסברה ש"אם אני בעל עסק חדש אני צריך לתמחר נמוך ולעלות משם", אינה נכונה ואינה משרתת אתכם בטווח הארוך. ברגע שנתפסתם בעיני הלקוחות כ"זולים" יהיה לכם הרבה יותר קשה לשנות את התדמית שנוצרה. תמחרו בהתאם לערך שאתם מביאים ללקוח. תהיו בטוחים בעצמכם ושווקו אתכם בהתאם לתדמית שאתם מעוניינים ליצור לעצמכם ולעסק שלכם בשנים הבאות.

מסתמכים על שיווק מפה לאוזן

אחד הדברים הראשונים שמלמדים בכל בית ספר לעסקים הוא צמד המילים תקציב ותזרים - מה יוצא ומה נכנס. כשמסתמכים על שיווק מפה לאוזן, לא ניתן באמת לתכנן את מה שנכנס, כי אין לנו שליטה על מי מדבר עלינו ומתי. כדי לייצר תנועה פנימה, יש לפעול לפיתוח שיתופי פעולה שיכניסו לנו הפניות חמות (שזה בעצם פה לאוזן על סטרואידים). במקביל, יש לפעול בערוצי השיווק המתאימים בהם נמצאים הלקוחות שלנו ולפנות אליהם ישירות.

מתייעצים עם אנשים לא רלוונטיים

אלא אם אבא שלכם, השכנה מלמעלה והחברים בפרלמנט של יום שישי הם בעלי עסקים מצליחים, אל תתייעצו איתם על החלטות עסקיות שאתם עומדים לעשות. בשביל זה יש אנשי מקצוע ואנשים שכבר צעדו בהצלחה בדרך שבה אתם צועדים כעת.

לא מבקשים עזרה

אף אחד לא יכול לעשות את הכל לבד, כדי להיות בעלי עסק רווחי, אנחנו צריכים ללמוד לנתב את הזמן שלנו לדברים החשובים שאף אחד לא יכול להחליף אותנו בביצועם. התרכזו במה שאתם יודעים לעשות מעולה ואת הפעולות זוללות הזמן תוציאו למיקור חוץ- בסופו של יום זה יעלה לכם פחות.

לא חוסכים

חיסכון זה לא אופציה, זו חובה. עסק שאין לו "עודף בקופה" בסוף החודש, לא יכול להתפתח בשגרה ובעת משבר יהיה הראשון לקרוס. ההמלצה היא להתחיל בהפרשת 10% מכל הכנסה חודשית לטובת קרנות חיסכון או רכישת נדל"ן. אלו יספקו לנו קרקע כלכלית יציבה בטווח הארוך.

אליזבט פירסון היא מייסדת קבוצת EVOLVE , פיצוח עסקי ליזמים.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully