וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם מפחדים מוובינר? 6 מיתוסים שהגיע הזמן להפריך

בלה עברון

9.9.2020 / 23:44

אם אתם רוצים לשלב במפגשי אונליין שלכם וובינרים, ועוד לא התנסיתם בהם בעצמכם, אנו שמחים להפריך עבורכם מיתוסים נפוצים, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת באיזה אופן תוכלו לשלב אותם בעסקים

וובינר. ShutterStock
דרך מצוינת להגיע לקהלים/ShutterStock

מה שלא עשה הזמן עשתה הקורונה. מאות אלפי חברות וארגונים כבר גילו שטכנולוגיית ה-Webinar ("סמינר רשת" או "הרצאה אינטרנטית"- Web + Seminar) היא כאן כדי להישאר ולעזור להם לעשות יותר עסקים. וובינרים הם פתרון מעולה לפיתוח שווקים חדשים (בלי לחכות לפתיחת השמיים ולחתימה על הסכמי שלום), הדגמות של מוצרים, פעילויות שיווק ומכירות, ערבי מבוא, קורסי On Line מתמשכים וכנסים של מספר שעות או מספר ימים.

אז רגע לפני שאתם מחליטים אם להצטרף למגמה ולאמץ אותה בחום גם בעסק שלכם, קבלו תשובות בדוקות לגבי כמה מהמיתוסים הנפוצים, הקשורים לניהול ותפעול של וובינרים.

1. וובינר? יש פגישות וידאו

בואו נעשה רגע סדר - יש היום המון דרכים לתקשר מרחוק בווידאו ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. כשאנחנו מדברים על הדרכה או הרצאה של יותר מכמה דקות ולכמות של אנשים, הוובינר הוא הכלי האידאלי, ומרגישים את זה בכל פרט ופרט בחוויית ההרצאה. נכון, כולנו משתמשים היום גם בכלים של פגישות וידאו - כשכולם רואים אחד את השני, לכל אורך המפגש, אבל כשאתם רוצים לקבל את כל תשומת הלב לתכנים שלכם, בלי הסחות דעת, מערכת וובינר היא בדיוק הכלי שיאפשר לכם ליצור את הקשב והאווירה שאתם רוצים.

2. אנשים לא אוהבים להשתתף בוובינרים כי הם חוששים ליפול למלכודות צרכנים

וובינרים משמשים, בין היתר, כערוץ שיווקי, שבו בדומה לכנסים, יש מרכיב של תוכן וערך וחלק המוקדש למכירת שירותים נוספים. כמו כן יש גם הדרכות וובינר בתשלום, שבדומה לכל קורס אחר, דיגטלי או פרונטלי, מבטיחות להעניק למשתתפים ידע מסויים - ולא תמיד מקיימות. החשש ליפול למלכודת צרכנים קיים תמיד, בכל התקשרות עסקית, ובמיוחד בקניה הראשונה, ומהבחינה הזו הקידום בוובינר אינו שונה מכל ערוץ שיווקי אחר. אבל בסופו של דבר רוב הצרכנים יודעים לעשות את הבדיקות שלהם, ולא מתפתים בקלות לשים מזמנם ומכספם על עסקים שמבטיחים להם הבטחות סרק. אנשים היום קוראים המלצות, שואלים שאלות, ועוקבים אחרי העסק ברשתות החברתיות, כך שתוך כדי התהליך הזה, נבנה בינם לבין העסק אמון, ואז הם לא חוששים להשתתף בוובינרים שלו, ויש הרבה יותר בשלות גם לרכוש ממנו שירותים בתשלום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

3. תפעול וובינר דורש ידע וכישורים טכנולוגיים

חד משמעית, לא, ואני אומרת את זה באחריות מלאה. כל אחד יכול ללמוד, ממש בקלות, לתפעל בעצמו את חדר הוובינר. יחד עם זאת, יש הרבה אנשים שחוששים מהטכנולוגיה ומכך שדווקא ברגע האמת הדברים לא יעבדו. אז למי שמרגיש ככה, אני מציעה להיעזר בהתחלה בשירות של לווי טכני. זה יעזור לכם להתמקד במה שחשוב - בתכנים ובקהל, ובהמשך, עם הניסיון, הבטחון יגיע, ותוכלו להסתדר עם המערכת בקלות בעצמכם.

4. וובינר פחות יעיל מהרצאה פרונטלית או למידה אסינכרונית

לא נכון. בחודשים האחרונים נערכו הרבה מאוד מחקרים במוסדות אקדמיים שנאלצו לעבור ללמידה מרחוק ונמצא כי הוובינרים (למידה סינכרונית מרחוק) יותר יעילים לא רק לעומת למידה א-סינכרונית (למידה מרחוק בקצב אישי, ללא אינטראקציה ישירה עם המרצה), אלא גם לעומת למידה פרונטלית, פנים אל פנים. נכון שכשמדובר בילדים צעירים, לא לכולם יש את היכולת לשבת לבד מול המסך, להקשיב ולהתרכז בשיעור, אך, כמבוגרים, המצב שונה, יש לנו הרבה יותר יכולת לנהל את עצמנו ובוודאי כשמדובר במשהו שחשוב לנו.

בנוסף לכך היות ומערכת הוובינר מקליטה, באופן אוטומטי, את מהלך ההרצאה, בסיום ניתן לערוך את החומרים ולהפיץ אותם, כמתנה או בתשלום, גם לצורך צפיה חוזרת וגם לקהלים שלא השתתפו בוובינר.

5. וובינר דורש תוכנות וציוד טכני מתקדם

זוהי טעות נפוצה, שאני ממש שמחה לתקן. כל מה שצריך כדי להעביר וובינר או להשתתף בו הוא מחשב או טאבלט (אפשר גם מהסמארטפון אבל פחות מומלץ עבור המרצים) וחיבור לאינטרנט. אין צורך בקנייה והתקנה של חומרה מיוחדת וניתן לשכור כיתה, בכל גודל, במועד ובשעה שרוצים. Top of Formמעבר לזה - אפשר להשקיע סכום סמלי במיקרופוו ואוזניות באיכות טובה אבל יותר מזה - אתם לא צריכים יותר כלום כדי להעביר לקהל שלכם וובינר באיכות טובה.

6. בוובינר אין אינטראקציה עם הקהל

להפך. יתרונה הגדול של מערכת הוובינר הוא שהיא מאפשרת לקיים דיאלוג אינטראקטיבי בין המרצה לקהל: לשאול שאלות ולענות עליהן, למלא סקרים ועוד.

לסיכום, וובינר זו דרך מעולה להגיע לקהל שלכם, למטרות שיווק והדרכה, מכל מקום ובכל זמן. יש בשוק מספר כלים מומלצים, ומגוון של מסלולי שימוש בהתאם לצורך, ואני מאוד ממליצה לכם לנסות, כי יש בהחלט מצב שתתאהבו.

בלה עברון היא מנכ"לית חבר "תנופה עסקית" המתמחה בהשכרת שירותי וובינר וסיוע טכני לחברות וארגונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully