וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים? כך תגדילו מכירות לקראת החגים

10.9.2020 / 14:33

מיטב יועצי מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, דאגו לרכז עבור בעלי העסקים טיפים קונקרטיים להגדלת המכירות לקראת החגים ולנוכח המשבר. כך תעשו זאת

בווידאו: נתניהו בבית שמש מתייחס לעוצר הלילי/מערכת וואלה NEWS!

משבר הקורונה אמנם פגע בצריכה הכללית של המשק, אבל לקראת החגים ובשל העובדה שהשנה מרבית הישראלים צפויים לחגוג את החגים בישראל, הצריכה במשק צפויה לגדול בהתאם. אם לא די בכך, נראה כי בחצי השנה האחרונה התנועה לאתרי מסחר פעילים הוגדלה בכ-30% לפחות, וכעת בנוסף לקהל הוותיק, הצטרף קהל חדש שמתנסה לראשונה ברכישות אונליין. חשוב להיערך היטב לתקופה, להכין מלאים מבעוד מועד ולשפר את זמני הביצוע.

WOLT. ShutterStock, ShutterStock
היום כבר אי אפשר לברוח ממשלוחים/ShutterStock, ShutterStock

טיפים לסחר מקוון: לירן וויס, מרצה ויועץ במעוף לפלטפורמות מסחר מקוון

משלוחים - מומלץ למצוא ספק משלוחים שיוכל לאפשר לנו משלוח מהיר בהתחייבות. אם המוצר שהעסק מוכר זול מאוד ועלות המשלוח יקרה באופן יחסי, כדאי לאפשר ללקוח שדרוג למשלוח לאקספרס, תמורת תשלום נוסף ובמקביל לציין שהמשלוח הרגיל יגיע, בשל העומס, תוך תקופת זמן מוגדרת מראש (גם אם ארוכה). בנוסף, מומלץ לאפשר משלוח חינם בקנייה מעל סכום מסוים ובכך לעודד את הצרכן להגדיל את סכום וסל הקניה.

ויזואליה - חשוב לזכור כי בתקופת החגים אנו נוהגים לרכוש מתנות, לכן מומלץ להשקיע בנראות של האריזות, לאפשר עטיפה למתנה ואף לתת אפשרות לכתוב ברכה לנמען. בנוסף, זו הזדמנות טובה לשדרג את הוויזואליה של החנות ולהוסיף סממני חג בבאנר ובלוגו.

שירות לקוחות - חשוב לתגבר את מערך השירות באתר באמצעות מענה לשאלות הגולשים בזמן אמת ואם מדובר בחנות פיזית, אז לתגבר את החנות במוכרים ואנשי שירות. לקוח שמקבל תשובה מיידית ושירות לקוחות איכותי, הוא בעל פוטנציאל גדול יותר להיות לקוח משלם. לעומת זאת, לקוח שמקבל תגובה לאחר 24 שעות באתר, או לא יקבל מענה ממוכר בחנות - יעבור לחנות הבאה. זהו גם זמן מצוין, לשלוח דיוור ללקוחות מרשימת התפוצה שלנו, על המבצעים הקרובים.

תמחור - למרות שמומלץ להעמיק מבצעים לקראת החגים, אין המשמעות למכור בהפסד. חשוב לשמור על רווחיות. נסו להציע מבצעים מבוססי כמות כגון בקנייה של 3 מוצרים קבלת המוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צעירה עובדת כמוקדנית בשירות לקוחות. ShutterStock
לקוחות חוזרים זקוקים להטבות/ShutterStock

טיפים לשימור ושירות לקוחות: סבינה בלנק מרצה ויועצת במעוף להקמה וניהול עסק

הרבה בעלות ובעלי עסקים נוטים שלא להשקיע מספיק בשמירה על הקשר עם הלקוחות שכבר קנו אצלם, וחבל שכך, כיוון שמחקרים מראים כי הגדלת שיעורים של לקוחות חוזרים ב-5% עשויה להגדיל את הרווחיות בכ-75% ואף יותר. בהנחה שהמוצר או השירות שלנו הוא טוב (והוא חייב להיות כזה!) אזי הלקוחות שכבר מכירים אותנו הם השגרירים והמשווקים הכי טובים שלנו. אם אנחנו לא שומרים איתם על קשר, הם לא נזכרים בנו, גם אם נהנו מהשירות או המוצר שלנו.

הקשבה - על פי רוב עצמאים ועסקים קטנים, נושאים את מירב הנטל של העסק על הכתפיים שלהם. מדובר באתגר, אך יש בכך גם יתרון - היכולת לייצר קשר אישי ובלתי אמצעי עם הלקוחות. כדי להגדיל מכירות, יש חשיבות בהיכרות עם הצד השני והיכרות מגיעה באמצעות הקשבה. עסק שיקשיב ללקוחותיו, לא רק במעמד המכירה, יגלה דרכים נוספות לעזור ללקוחות ולהיות חיוני עבורם וכך לטפח קשר אישי, שלבסוף יוביל להגדלת מכירות.

הטבה אישית - לקראת החגים מומלץ להציע הטבה חגיגית ללקוחות חוזרים. לקוחות שהיו מרוצים מהשירותים והמוצרים שלנו בעבר, ישמחו לגלות שכשלקוחות חוזרים יש להם הטבה ייחודית. ככלל, לקראת החגים אנשים מחפשים מבצעים ומחירים אטרקטיביים, ככל שנוכל לבלוט ולהתבדל מהרשתות בתקופה הזו ונגביר הסיכויים להגדלת מכירות.

"לעשות את מה שכולם עושים" - למשל, לשלוח ברכה לראש השנה. עסקים רבים חוששים לנהוג כמו כולם ולהפוך לבנאליים, והם צודקים. לכן אם תקפידו לא "לעשות את מה שכולם עושים" ולפעול בדרך שלכם, לא תצטרכו לדאוג. למשל, אפשר לשלוח ברכה לחג הסוכות למשל במקום לראש השנה את זה, רוב העסקים לא עושים וחשוב לזכור, שאנשים רוכשים ומוציאים כסף לאורך כל תקופת החגים ולא רק לפני ראש השנה, זו הזדמנות טובה לבלוט אל מול יתר העסקים.

טיפים לשיווק דיגיטלי: אדי לבנטמן, מרצה במעוף לשיווק דיגיטלי

מדי שנה לקראת החגים, ניתן לראות כיצד כמות החיפושים של מוצרים שונים בגוגל הולכת וגדלה. ישראלים רבים משתמשים במנוע החיפוש הפופולרי כדי למצוא מבצעים על מוצרים שהם מעוניינים לרכוש לקראת החג, ורבים נעזרים במנוע החיפוש כדי לשאוב רעיונות למתנות ולמוצרים וכדי לקרוא חוות דעת על פריטים פופולריים הנמכרים במחירי מבצע לפני החגים. לכן בחגים, יותר מבשגרה, עלינו להיות יצירתיים באסטרטגיית השיווק שלנו, על מנת למשוך קהל ולקוחות בין בליל הפרסומים בתקופה הזו.

התאמת מסרים - התאימו את המסרים שלכם "לתרבות" המקובלת של כל פלטפורמה - תוכן או פרסומות המתאימות לפייסבוק לא בהכרח יתאימו גם לאינסטגרם. ותוכן שעולה לרשתות החברתיות, לא נשלח גם כדיוור במייל. כל פלטפורמה דורשת התאמה. בנוסף, יש להתאים את התוכן והפרסום גם למכשירים השונים, בין אם מדובר במחשב או בטלפון סלולרי.

פרסום ממומן - במודעות ממומנות, יש להתמקד בחתכים קטנים של אוכלוסיות גיל (פערים של עד 10 שנים בגילאים), על מנת שתהיה יכולת להתאים את המודעות לכל קבוצת גיל ובכך להגדיל את הסיכויים למכירה. במיוחד בתקופה הזו, שבה עסקים מתמודדים עם משבר כלכלי, נרצה להשקיע את הכסף שלנו בפרסום, בצורה נבונה. לכן, מכיוון שהכלים הדיגיטליים מאפשרים פילוח של מודעות השיווק, נרצה לעשות פילוח מדויק ככל הניתן, על מנת להחזיר את ההשקעה שלנו בפרסום ובשיווק, באמצעות הגדלת מכירות.

כלי שיווק מגוונים - מומלץ לעבוד עם כלי שיווק כמו רימרקטינג (מודעות ש"רודפות" אחרי משתמשים) בגוגל ובפייסבוק כדי להחזיר לעסק משתמשים שנטשו לאחר הביקור הראשוני באתר. כלי הרימרקטינג גם איננו יקר וגם מוכיח את עצמו כיעיל היות וגולש המבקר בחנות בפעם השנייה הוא גם בעל סבירות גבוהה יותר לרכוש.

מערך המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מעמיד לרשות העסקים שלל כלי סיוע עסקיים מסובסדים כגון ליווי אישי במגוון תחומים עסקיים (שיווק, ניהול, פיננסים, דיגיטל, מכירות ונוספים) הכשרות מקצועיות לבעלי העסק ועובדיו, ליווי למימון ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully