וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות דיירי שרונה בפנייה דחופה לביהמ"ש: עצור את המחטף של גינדי

13.9.2020 / 18:03

נציגות דיירי מגדלי שרונה מבקשת מביהמ"ש להתערב באופן דחוף ולרשום על שמה הערת אזהרה בטאבו בדבר המחלוקת הקיימת בנוגע לבעלות בחניון "שרונה מרקט". זאת, לאחר שנודע על כוונת גינדי להשלים בקרוב את עסקת מכירת החניון

ראובן קסטרו

"מזימה", "מחטף", "ניצול חמור" - אלו הם רק מקצת הביטויים הקשים בהם השתמשה נציגות הדיירים במגדלי שרונה, בבקשה דחופה שהגישה לפני זמן קצר לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב נגד גינדי החזקות.

בצל הידיעות אודות כוונת גינדי להשלים במהירות ובחטף את מכירת חניון "שרונה מרקט", הנמצא בליבת סכסוך עשרות מיליוני המילונים שהתגלע בין נציגות דיירי המגדלים לגינדי, מבקשת נציגות הדיירים מביהמ"ש להתערב באופן דחוף - ולרשום על שמה ללא דיחוי הערת אזהרה בטאבו בדבר המחלוקת הקיימת בנוגע לבעלות בחניון, וההליך המשפטי המתנהל בעניין.

בבקשה הדחופה שהגישה נציגות הדיירים, באמצעות עוה"ד צבי פירון, אפרת רנד וניר פרץ ממשרד מ.פירון ושות', נטען כי היא נועדה "למנוע את הניסיון של גינדי, שלא ניתן להגדירו אחרת מאשר כ'מחטף' וניסיון ציני 'לגנוב סוסים', ואשר נדמה כי תוכנן מראש, לקבוע עובדות בשטח ולמכור נכס המצוי בליבת מחלוקת משפטית בינה לבין דיירי הפרויקט".

לטענת הדיירים, מטרתה של המזימה שרקחה גינדי היא לסכל, הלכה למעשה, את יישומו של פסק דין עתידי, לו תתקבל התביעה שהוגשה נגדם ע"י הנציגות. "אם מזימתה של גינדי נגד הדיירים והנציגות תצלח, והיא אכן תמכור את זכויותיה בחניון שרונה מרקט, בהנחה ובית המשפט הנכבד יקבל את התביעה, כולה או חלקה - לא יהיה ניתן לבצע את פסק הדין והוא יוותר כאות מתה חסרת משמעות", נטען בבקשה.

פרויקט גינדי שרונה. ניב אהרונסון
הרבה בלגן מסתתר מאחורי המגדלים האלה. פרויקט גינדי בשרונה/ניב אהרונסון

לאחרונה פורסם כי גינדי מנהלת משא-ומתן מתקדם עם קרן השקעות מחו"ל למכירת חניון שרונה מרקט. מחיר העסקה הוערך בכ-220 מיליון שקל, אל מול רווח תפעולי שנתי מפעילות החניון המוערך בכ-12.5 מיליון שקל. אלא שחניון שרונה מרקט, הכולל 404 חניות בשלושה מפלסי חניה, הוא אחד מהנכסים המהותיים ביותר הנמצאים במרכזו של הסכסוך בין מבצעת הפרויקט לדיירים שטוענים לליקויים חמורים שביצעה גינדי בבנייתו והפעלתו של מתחם "שרונה מרקט", הנמצא למרגלות מגדלי המגורים.

בין יתר הכשלים והמחדלים החמורים בתכנון וביצוע המתחם שתוארו בתביעת הנציגות, צוין כי כמויות אדירות של ביוב ושמנים ממתחם המרקט מתנקזות אל בורות שומן המצויים בחניון התת־קרקעי של מתחם המגורים, שלפי התכנון המקורי אמור היה בכלל להיות מנותק ונפרד לחלוטין מהמרקט. בורות אלה תוכננו ובוצעו בקיבולת קטנה מהנדרש, ולכן הם עולים על גדותיהם, מציפים את מפלס החניה וגורמים למפגעים תברואתיים חמורים, ריחות קשים והחלקה של הדיירים.

בבקשה הדחופה שהגישו היום הסבירו הדיירים כי "אם יימכרו החניונים לצד ג', לא ניתן יהיה להעביר את בורות השומן המצויים היום בחניוני המגורים לחניון שרונה מרקט".

במסגרת הבקשה שהגישה נציגות הדיירים נכללה גם התייחסות להתנהלותה הקלוקלת של גינדי בתביעה, שכל תכליתה הינה "לעכב ולסרבל את ההליך בכל דרך אפשרית." לטענת הדיירים, "גינדי משכה את הזמן, עיכבה את בירור התביעה לגופה, כשכל הזמן, מתחת לפני השטח, מאחורי הקלעים, בשקט בשקט, פעלה גינדי, ופועלת גם היום, להתפרק מכלל זכויותיה וחובותיה בפרויקט העומד בבסיס התביעה שהוגשה נגדה, וזאת תוך התעלמות מוחלטת מזכויות הדיירים הנטענות והמחלוקות העומדות להכרעת בית המשפט - לרבות המחלוקות הקנייניות".

בעבר כבר התייחס ביהמ"ש להתנהלותה של גינדי שלטענת נציגות הדיירים "עושה כל אשר לאל ידה על מנת לפגוע בהליך השיפוטי". ביהמ"ש קבע כי "ספק אם גינדי עמדה במבחן תום הלב" בכל הנוגע להתנהלותה מול הדיירים עמה ניהלה הליך גישור סרק ארוך ומתיש, ואף הטיח בגינדי את הביטוי "הרצחת וגם ירשת?!", בהתייחסו להתנהלותה בקשר לערבות בנקאית שהופקדה בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully