וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק שלו כמעט התמוטט, המצב במשק כמעט ריסק אותו סופית, ולמרות זאת הישראלי הזה קם חזרה והקים אימפריה דיגיטלית של 7 ספרות בשנה

בשיתוף אביב פרי

11.10.2020 / 10:58

"פתחתי חברה עם ילד בן 15, היה מלחיץ, קראו לי משוגע, אבל בסוף זה עבד". טל פלג (48), יזם ישראלי שמעולם לא היה קשור למחשבים, פרץ את מחסום הגיל ונכנס לתחום הדיגיטל של 2020. היום הוא מנחה בעלי עסקים כמוהו איך לייצר תזרים מזומנים יציב גם בתקופת הקורונה

"כל הזמן אומרים לי, שאני ואחרים בגילי ובדורי עדיין לא מכירים את עולם הדיגיטל לעומקו - העולם החדש של ילדי המילניום".

העולם הזה חסום לנו, לא בדרך קסם או בחוק ברזל, אלא דרך מחסום הגיל... האמנם? מהו הפונטציאל בתחום השיווק בדיגיטל? כמה כסף מסתתר שם? ומה הן האפשרויות העומדות בפנינו?

אח, התקופות הטובות…

זוכרים את התקופות הטובות בהן נסענו על אופניים רגילים ובלי מנוע, הסתובבנו ברחובות השכונה ובפרדסים מהבוקר עד הערב ושיחקנו עם חברים משחקי דמיון? את הבתים קנו בדולרים, בחירות לא התקיימו כל יומיים, ומחירי הדיור עוד היו הגיוניים. משכורת אחת הספיקה למחייה, למגורים ואפילו לחסוך!

קנינו רק דברים שהיינו צריכים, ולירקות היה טעם. מכולת הייתה אחת, וגם חנות לחומרי בנייה הייתה אחת, לא היינו צריכים יותר והיה לנו טוב עם מה שכן היה.

טל פלג. טל פלג,
"לא היה הרבה, והסתדרנו עם מה שהיה - לא היינו צריכים יותר מזה"/טל פלג

לא הייתה כמעט תחרות בין עסקים דומים, כי לא היו כאלה בכלל באותו אזור ולא היה צריך להביא כל הזמן לקוחות חדשים לחנות שלך כי לכולם היו לקוחות קבועים, אנשים שהכרת כל החיים מהשכונה, שעוזרים לך להניע את העסק שלך ולהשאיר אותו חי. לצערי הדברים כבר השתנו, והיום כל בעל עסק או עצמאי חייב לשווק את עצמו, לא בשביל לשגשג, אלא כדי לשרוד.

שיווק בימינו זה כבר לא רק פלאיירים ופרסומות ענק על שלטי חוצות באיילון. שיווק היום נשען כמעט לחלוטין על שיווק באינטרנט - ובשמו האחר שיווק דיגיטלי. כי הרי אין דבר כזה היום שהעסק שלך אינו מופיע במקומות הראשונים כשעושים חיפוש מהיר בגוגל, רחמנא ליצלן אם לא מופיע בכלל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ב-2020 זה בייסיק

זה הכי בסיסי. רמת האמינות והרצינות של העסק שלך, צונחת לאשפתות בעקבות חוסר נוכחות אינטרנטית - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיק טוק ועוד, והכל חלק אינטגרלי מהעולם של היום. עולם שקשה לנו לעקוב אחריו. עולם כל כך דינמי ומשתנה, שצריך לתפוס בו טרנדים בזמן ולהשתמש בהם לטובתנו ולטובת העסק/ים שלנו.

וכאן טל פלג נכנס לתמונה. "הגשר בין העולמות" הם קוראים לו. טל פלג, בן 48, בעל חברת בנייה מעל לעשור ובלי שום קשר לתחום הדיגיטל, הפך לחלוץ אמיתי בתחום ולמייסד ומנכ"ל אקדמיית 2100 - מוסד אינטרנטי שמלמד את מקצוע השיווק הדיגיטלי בישראל, שהפך בשנים האחרונות למקצוע יוקרתי ונחשק עם שכר גבוה ותנאים נוחים, ויתרה מזאת, גם הפך לצורך קיומי והישרדותי של ממש לכל עסק באשר הוא.

טל פלג. טל פלג,
"הכירו את טל פלג, הגשר בין העולמות"/טל פלג

אז לפני שנספר לכם איך הצליח טל היזם להפוך השקעה של 12 אלף שקלים בלבד לחברה שמגלגלת מיליונים בדיגיטל, תוך פחות משלוש שנים, הנה כמה דברים חשובים לדעת על המקצוע של שיווק דיגיטלי ב-2020:

1. שיווק דיגיטלי הוא חובה, לא אפשרות

כל עסק וארגון היום מחפשים וצמאים למשווקים תותחים שירימו את העסק שלהם, במגוון של תפקידים. הרבה מהם מקבלים ללא ניסיון, אך כן בודקים אם עברת הכשרה כלשהי כדוגמת קורס איטנרנטי.

תעשו חיפוש זריז בגוגל על משרות מבוקשות בתחום הדיגיטל ותגלו בעצמכם את התופעה:
הביקוש למשווקים הוא בשמיים! זה אפילו קצת לא נתפס שאנשים מוכנים לשלם סכומים כאלה לעבודה מהבית- אבל זה העולם החדש. אם העסק שלך לא באינטרנט, הוא לא קיים, וזה מוריד כמעט לגמרי את האמינות והרצינות של העסק.

2. כמות האפשרויות באינטרנט עצומה

יש שיווק שותפים, מוצרי מידע, דרופשיפינג, סוכנות שיווק, תשלום על באנרים של גוגל ועוד. חוקי המשחק כאן שונים: נתחיל מזה שכסף, לא שווה זמן, ופה גם אפשר לסיים.

העסק שלך ממשיך לעבוד גם כשאף אחד לא עובד עליו, הכל באופן ממוחשב ואוטומטי, ושעות פתיחת החנות שלך או העסק הדיגיטלי שלך הן 24/7, כי למה לא? אין שום מגבלה ואנשים קונים אונליין מסביב לשעון.

בנוסף, כמות האפשריות בתחום הדיגיטל היא עצומה! פשוט עולם ומלואו שצורת העבודה בו שונה בתפיסתה ובבסיסה, מהעולם הישן.

הטיפ היומי מהמומחה שלנו טל פלג: "תלמדו שיווק דיגיטלי, תמצאו את הנישה שלכם, תבנו תכנית פעולה מסודרת, תוציאו אותה לפועל, ותתחילו לשווק ולהכניס כסף!"

3. חופש כלכלי נגיש לכולם

לא להיות מוגבל בשעות ובמקום העבודה שלך, ללכת לים עם הבן/בת זוג, לטבע עם המשפחה, לבקר את ההורים, ולהיפגש עם חברים באמצע היום לקפה, ובתוך כדי לעבוד, ולהכניס כסף, גם באופן פסיבי ולא בשעות שבהן עובדים על המחשב, נשמע כמו חלום?

ב-2020 החלום הזה הופך למציאות ליותר ויותר אנשים, בעיקר צעירים אך לא רק, שמחפשים עבודה שתתאים להם, לחופש שהם מחפשים, ולקצב החיים המהיר והקצבי של היום. לעבוד ועדיין להיות אדם חופשי!

טל פלג. טל פלג,
"פתחתי חברה עם ילד בן 15, היה מלחיץ, קראו לי משוגע, אבל בסוף זה עבד". טל/טל פלג

חזרה לטל פלג: מ-12,000 שקלים לחברה שמגלגלת מיליונים

הסיפור של טל הוא איננו סיפור רגיל. הכל התחיל מפגישה אקראית בביתו עם ילד בן 14, שלמד בכיתה עם הבן של אשתו לשעבר. הילד הציע לבנות להם אתר אינטרנט, כמובן שבתשלום, טל הסכים ולאחר שבנה לו את האתר, החליט טל שיש לו זמן פנוי בין פרויקטים והציע לו ללמוד ביחד שיווק שותפים, אחד מהאפשרויות הרבות בשיווק באינטרנט, שאז עוד הייתה חדשה, ולנסות את מזלם.

הם לקחו יחד תכנית הכשרה, שבשנת 2016 הייתה המובילה בשוק, התחילו ללמוד, התקדמו, ואחרי הרבה ניסוי וטעייה, איך אומרים? "נפל האסימון". טל הבין מה עושים באינטרנט, איך מרוויחים, ואיך עובדים נכון ובצורה חכמה. ומאז הציב לעצמו מטרה: ללמד את כולנו, איך עושים את זה נכון.

טל והילד, עכשיו בן 15 וחצי, ותותח במה שהוא עושה, הקימו חברה ביחד. לילד הזה אגב, קוראים הדר אשוח (חיפוש קצר בגוגל ותבינו לבד). מאוחר יותר גם צירפו לשותפות בחור צעיר בשם שלו יפרח, אז בן 28.

"ואתם בטח שואלים את עצמכם", אומר לנו טל: "מה לעזאזל, יזם בן 47, קשיש לעומתם, ובכלל מגיע מעולם הבנייה, נכנס שותף בהקמת חברה דיגיטלית מכל הדברים עם ילד בן 15 וצעיר בן 28?", הרי לא יתכן שדבר כזה יכול לעבוד, נכון?

"הדבר הכי מוצלח וחכם שעשיתי היה להתחבר לחברה צעירים, תותחים ומוכשרים במיוחד,
שמבינים את העולם החדש שאליו נולדו הכי מקרוב", מספר טל עם חיוך.

"הדר בגיל של הבת שלי, שותף עסקי שלי בחברה, והחבר הכי צעיר שלי, באמת חבר, ואנחנו מסתדרים מעולה, אני לומד ממנו המון. וגם עם שלו יש לי קשר מדהים, הוא מקור של השראה, חריצות, יושרה, ואין סוף של טוב לב", טל מסביר עם חיוך מרוח על פניו.

הם יכולים ללמד אותנו יותר ממה שהיינו רוצים להודות

"תחשבו על זה רגע, הילדים של היום מחוברים לאינטרנט יותר מכולם ויכולים ללמד אותנו המון" מסביר טל.

"במקום להגיד להם כל הזמן צאו מהמסכים, בואו ננסה אנחנו להיכנס ולהבין מה הם עושים שם, להיעזר בהם ולהשתתף איתם, וביחד נתקדם לכיוון העולם החדש, שפועל אחרת בבסיסו מהעולם הישן."

העולם הישן, בו שלחנו מכתבים וחיכינו ימים ושבועות למכתבים מהחברה בצבא או בולים נדירים ומיוחדים מהדוד שגר באמריקה… מאז המכתבים הפכו למיילים, המפות הפכו ל-GPS, ורמת השיווק השתכללה והשתדרגה גם כן בעשרות מונים. עם אסטרטגיות, מטרות ותקציבים גבוהים מהרווחים שהולכים נטו חזרה לשיווק. העולם של היום הוא מהיר ותזזיתי, משתנה כהרף עין והמידע עובר בו במהירות הבזק, מה שדורש מאיתנו להיות עירניים לשינויים, ולסגל עצמנו בהתאם.

אז מה כבר יש לנו לחפש שם?

"לדור שלנו יש יתרון עצום על ילדי המילניום, פשוט עצום" מסביר טל. דור המילניום הם כמו כורי פחם עם זהב שנמצא להם מתחת לאף ואינם מבינים אותו לעומקו. שלא יודעים איך להוציא, למצות אותו, לשקול, למצוא לו קונים, למכור ובסופו של יום, לעשות מזה כסף! וכאן אנחנו נכנסים לפעולה. לנו יש את היתרון, של נסיון חיים, הבנה של התנהלות נכונה עם עסק והכסף שמתגלגל בו, ומניעת הרבה טעויות מראש, עוד לפני שנעשו אפילו על ידי החברה היותר צעירים. אנחנו יכולים להוות מקור ידע והשראה לא פחות מהם, קצת מאמץ ולמידה ואנחנו שם.

טל פלג הדר אשוח שלו יפרח. טל פלג,
בעידן של היום זה לא מוזר לראות בעלי חברות שמגלגלים מיליונים עוד לפני הגיוס/טל פלג

קדימה, לעבודה!

יש לכם עכשיו את הידע ההתחלתי ואת המוטיבציה הנדרשת, עכשיו מה שנשאר זה פשוט לעשות את זה.

טל שוב מפציר בנו ואומר: "היכולת, לדעת לשווק את עצמך, גם בעולם הפיזי אך בייחוד באינטרנט, היא חובה ברמה הישרדותית היום! מי שלא ידע לעשות ברשת שימוש נכון וטוב, פשוט יישאר מאחור, והעסק שלו יקרוס…".

לא ניתן ולא נוכל לעצור את התקדמות הטכנולוגיה, נותר לנו רק להיות גמישים ולהתאים את עצמנו למצב.

המזל שלנו, הוא ששימוש באינטרנט ועיסוק בתחום הדיגיטל מתאים די לכולם: כל אדם, כל עסק, כל מקצוע, כל גיל, כולם זה באמת כולם. אנחנו חיים היום בעידן של שפע, והמון אפשרויות פרוסות לנו מול העיניים בעידן האינטרנט, כל אדם צריך לייצר לעצמו מנגנון נוסף ליציבות כלכלית בישראל, בייחוד ביוקר המחייה הנוכחי שאנחנו חיים בו. מקור הכנסה אחד כבר לא עובד, ויצירת נכס פסיבי שיעבוד בשבילכם, זה דבר חשוב, נוח ואפשרי יותר מאי פעם.

שורה תחתונה

אז באופן כמעט אוטומטי נשאלות המון שאלות גם כאן:

האם כל אדם יכול להיכנס לתחום? בכל גיל ובכל מצב כלכלי? מה אם אני לא מבין במחשבים? האם יש ליווי כלשהו בזמן ההכשרה? זה נשמע טוב מידי זה אמיתי כל הדבר הזה?

התשובה בגדול לכל השאלות הללו: זה אמיתי. כולם יכולים. כולם מסוגלים. הכל תלוי בך.

יש באקדמיה תלמידים שהם ממש ילדים קטנים, בני 11 ו-12, שכבר עשו את השקל הראשון שלהם. ויש גם תלמידים גדולים יותר כמובן ובכל הגילאים, אפילו תלמידים בגיל הזהב, שהרבה מהם אמנם עדיין בקורס (עוד לא קיבלו את תעודת סיום הקורס שלהם) אבל כבר התחילו לייצר כסף משיווק באינטרנט!

אז אם כל העסק הזה נשמע לכם טוב (אולי אפילו טוב מידי כדי להיות אמיתי), ואתם רוצים להתחיל אבל לא יודעים איך, טל פלג מזמין אתכם אליו לסדנת דיגיטל ראשונה מסוגה בישראל שלו ושל השותפים שלו - שתיערך כולה באינטרנט, והיא בחינם לחלוטין. בעצם כמה ימים של למידה מהאינטרנט במחשב או בטלפון, ללא עלות, שבהם תלמדו יותר לעומק על האפשרויות בתחום הדיגיטל ואיך כל אחד יכול תוך 90 יום מהיום ללמוד איך להפוך את המחשב הביתי לעסק דיגיטלי משגשג.

אתם עדיין פה?

קדימה, תרימו את עצמכם מהכיסא (או תמשיכו לשבת, ורק תביאו את המחשב הנייד אליכם)
ותירשמו לסדנת הדיגיטל הבאה בזמן שהכי נוח לכם ובחינם לחלוטין > בלחיצה כאן.

בהצלחה!

בשיתוף אביב פרי
  • עוד באותו נושא:
  • יזמות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully