וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש קיצורי דרך: חברות ההייטק שמגייסות עובדים ללא תואר

14.9.2020 / 13:25

אם בעבר תואר היה כרטיס כניסה לקריירה מבטיחה, היום ענקיות הייטק כמו קוולקום, מיקרוסופט ואחרות לוקחות על עצמן הכשרה וגיוס של עובדים שלא עברו במסלול האקדמי. עד עכשיו זה השתלם להן

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

אם בעבר זה היה רופא או עו"ד, היום כניסה לעבודה בעולם ההייטק הפכה להיות חלומה של כל אם פולניה לילדיה: התנאים מעולים, האתגר המקצועי שמשפיע רבות ובמגוון סגמנטים וגבולות העבודה הגיאוגרפיים (בזמנים נורמליים כמובן) שנפרצים פעם אחר פעם בשליחויות ומשימות מסביב לעולם כולו.

אלא שקבלה לעבודה שכזאת בדרך כלל לא פשוטה ודורשת השכלה אקדמאית מדעית מתאימה, שנות ניסיון רבות או אפילו היכרות של האנשים הנכונים. עכשיו, כשהמשק עומד על לא פחות ממיליון מובטלים, הדבר הופך אפילו קשה יותר. אלא שישנן חברות היי-טק שמבינות שיש בחוץ אנשים מעולים, גם ללא ניסיון או ידע אקדמי, ועם קצת מאמץ הן יכולות להפוך אותם להיות עובדים מעולים, בלי קשר לאם למדו ומה למדו. לא הרבה יודעים זאת, אבל חברות היי-טק ענקיות, כגון מיקרוסופט, גוגל, קוואלקום, אלברט וביזאבו, מכשירות בעצמן צעירים וצעירות הרוצים להתקבל למשרות נחשקות בחברה.

Qualcomm: מאי ידיעת השפה לטאלנט בחברה

לימור לרנר. חן חודה,
ללמד איך ללמוד, זה כל ההבדל. לימור לרנר/חן חודה

ענקית השבבים והתקשורת גלובאלית, קוואלקום, שמרכזה בקליפורניה ונסחרת בנאסד"ק, מנהלת בישראל שני מרכזי פיתוח - בחיפה והוד השרון. לא הרבה יודעים זאת, אבל קוואלקום למעשה אמונה על המוחות והשבבים של רוב מכשירי הטלפון הנייד הקיימים היום בשוק - מסמסונג ועד שיאומי. הם מפתחים את החומרות והפיצ'רים הכי מתמקדים בעולמות התקשורת והמובייל, כגון טביעת אצבע מתחת למסך, מערכי צילום סלולארי מתקדמים, אלמנטים ומאפייני אבטחת גלישה בסלולר, רשתות ה- 5G וה- 60 GHZ, שהולכות לשנות את כל מה שהכרנו בעולמות מהירות התקשורת (ומפותחות כאן בישראל) ועוד.

טוב לדעת שכדי להתקבל לעבוד בחברה הזאת ולהיות חלק בלתי נפרד מעיצוב טכנולוגיות המובייל של העתיד, ממש לא צריך לצאת עם תואר מהנדס קוונטים מהטכניון. החברה מנהלת מסלולי הסללה לשורותיה באורך שישה חודשים בלבד בשיתוף החברות InfinityLabs ו-Experis, לאחריהם בוגרי המסלול מצטרפים לעבודה בקוואלקום, בשכר כמובן, כחלק מהעמקת ההכשרה שלהם. וכעבור שנתיים, אם שני הצדדים מרוצים (ואין סיבה שלא אם הגעתם עד כאן), העובדים הופכים להיות עובדים מהשורה בקוואלקום ומשתלבים לתוך מחלקות הפיתוח תוכנה, האטומיזציה והטסטינג בחברה.

לימור לרנר, מנהלת משאבי אנוש בקוואלקום ישראל: "תמיד כשהתעשייה במשבר, אלו שלא מצליחים להשתלב בעבודה חוזרים ללימודים ועושים חישוב מחדש. עכשיו הם מבינים שהם לא חייבים לחזור לאוניברסיטה, אלא לקחת מסלול כזה, ולהיכנס להיי-טק. במקום תואר יקר שייקח שנים לסיים, אפשר לקחת מסלול "בוטקאמפ" (טירונות), ולהשתלב בהיי-טק.

"למשל, אחד מסיפורי ההצלחה שלנו הוא בחור צעיר שעלה מרוסיה. הוא בקושי ידע עברית כשהוא הגיע אלינו, קלטנו אותו לתפקיד אצלנו, הכשרנו אותו תוך כדי הלימודים, והיום הוא ממש טאלנט באחת ממחלקות פיתוח התוכנה שהוא עובד בה. אם הוא יעזוב, תהיה לנו בעיה, הוא באמת יחסר, זכינו בו, באמת. לשים בצד שמדובר בבנאדם איכותי, אני חושבת שמה שעזר לו להתפתח מקצועית זו המסגרת שהצענו לו, התמיכה שלנו וכמובן מסלול ההכשרה שהוא עבר שהיה רלוונטי וממוקד לעולמנו, להיי-טק".

לרנר מסבירה את ההבדל בין אקדמאי לאחד שלא למד: "לפי איך שאני רואה את זה, אנשים עם השכלה אקדמאית, שהשקיעו בלימודים, והצטיינו, הכלים החשובים שהם באמת השיגו, הערך המרכזי, הוא שהם למדו איך ללמוד. הם בעצם הפכו לתלמידים מיומנים - לומדים תוך כדי תנועה, ומלאי מוטיבציה להצליח. ואז, הם יכולים ללכת להכשרה אינטנסיבית של חצי שנה, לצלוח אותה, לא כל אחד יכול, ובסוף ההכשרה להתקבל למקצוע בו הם יעבדו, גם אם זה לא בדיוק קשור לנושא שהם למדו. נפתחת להם האפשרות להתפתח לתחומים אחרים כגון להיכנס לעולם ההייטק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
seperator

תחת המשבר העולמי, תעשיית ההייטק מאוד יציבה ביחס לתעשיות אחרות. "אני יכולה להגיד על קוואלקום, שההצלחה ביציבות הזאת נובעת מהיכלות לעשות 'שיפט' (שינוי) מהיר, בין השאר למציאות העבודה מהבית, אבל גם בעולמות הגיוס וההכשרה", מוסיפה לרנר, "זה קורה כבר שנים, זה לא משהו חדש, אבל בצל המשבר העולמי הוא נהפך ליותר רלוונטי מתמיד. ישנם לא מעט אנשים שכרגע נמצאים בבית, שמבינים שהם יכולים לנצל את הזמן לקורסי ומסלולי הכשרה, ואלה יכולים לעזור להם להיכנס חזרה לשוק העבודה, ולא סתם עבודה, עבודה בהייטק.

"יש שיתוף פעולה מאוד הדוק עם מסלולי ההכשרה השונים המוצעים כיום, כגון InfintyLabs. בקוואלקום אנחנו יכולים לתת פידבק; מה אנחנו מחפשים בדיוק, אילו כישורים צריך לפתח ולחזק בקורסים, מה חסר בקורסים - מה כבר לא רלוונטי מבחינת כישורים, תוכנות ושפות (דבר שחשוב לעקוב אחריו בהייטק). אני לא רוצה להגיד שאין כזה דבר באקדמיה, אבל קשה לי להאמין שזה ככה הדוק ומדויק. פידבק מהמעסיק, למרצה/למוסד, לגבי מה הסטודנטים צריכים ללמוד כדי להיות רלוונטיים ולהתקבל לחברה, ובכללי לשוק העבודה. דיאלוג שבו כל הצדדים מנצחים, הסטודנטים מקבלים הכשרה מותאמת ורלוונטית להווה ולעתיד, המסלולים מוודאים שהם אכן על התדר הנכון ומעודכנים לגבי מה שקורה בתעשייה, ואנחנו כמובן, שמקבלים עובדים חרוצים ומצטיינים לשורתנו בחברת קוואלקום. ישנה עבודה מאוד טובה בתיאום בחירת המועמדים ל'שידוך'. בוגרי אותם מסלולים משודכים אלינו לשילוב בחברה, וזה עובד מדהים".

מיקרוסופט: סבסוד ל-1,000 קורסים, הכשרות ותעודות

הילה היבש. דוברת מיקרוסופט ישראל,
תכנית שממנפת באופן שישפיע על חיי עובדים. הילה היבש/דוברת מיקרוסופט ישראל

את ענקית הטכנולוגיה הזו לא צריך להציג. כחלק מההבנה שהכלכלה הופכת יותר ויותר דיגיטלית, וכן מתוך תפיסה שגישה רחבה למיומנויות דיגיטליות היא צעד חשוב בהאצת התאוששות כלכלית, במיוחד עבור אוכלוסיות שנפגעו באופן משמעותי מאובדן העבודה, מיקרוסופט יצאה ביוזמה חסרת תקדים. במטרה לעזור לאנשים להשתלב בהצלחה בשוק העבודה או לשדרג את קורות החיים שלהם עם מיומנויות נדרשות, החברה הודיעה שתשקיע משאבים ותסבסד כ-1,000 קורסים, הכשרות ותעודות. זאת, כדי שמי שצריך יוכל להשיג עבודה חדשה בתחומים טכנולוגיים, בעלי פוטנציאל הכנסה גדול יותר. גם מי שאין לו רקע טכנולוגי יכול להצטרף וללמוד צעד אחר צעד, באופן מקוון ובחינם.

מיקרוסופט בדקה מהם עשרת המקצועות הנדרשים והמבוקשים ביותר בתעשייה בארץ ובעולם, כמו הנדסת תוכנה, שיווק דיגיטלי, ניתוח דאטה ופיננסים, עיצוב גרפי ועוד, ופותחת עשרה מסלולי לימוד ספציפיים עבור מקצועות אלה. לצד אלו, היא מעניקה כלים מתקדמים לחיפוש עבודה, קורסי הכנה לראיונות עבודה ועוד. ישראל, באופן מיוחד, נבחרה להיות אחת מהמדינות הראשונות בהן יושק הפיילוט ליוזמה. היוזמה כוללת משאבים מרחבי לינקדאין, גיטאהב, וכמובן, Microsoft Learn.

עו"ד הילה היבש - יועצת משפטית מיקרוסופט ישראל והממונה על קשרי ממשל ואחריות חברתית: "כאחד המעסיקים הגדולים והבולטים בעולם ובישראל, אנו במיקרוסופט מאמינים כי זו האחריות שלנו לתרגם את החזון שלנו להעצים כל אדם וארגון בעולם להשיג יותר - למציאות מוחשית. לשם כך, השקנו תוכנית אשר ממנפת את היכולות שלנו באופן שישפיע על חייהם של עשרות מיליוני גברים ונשים בארץ ובעולם שאיבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה. בעקבות המשבר החברתי והכלכלי העמוק בו אנו שרויים, ערכנו מחקר באמצעות לינקדאין, הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, וזיהינו את עשרת המקצועות הנדרשים ביותר בעולם התעסוקה החדש. בשלב הבא, ריכזנו כ-1600 קורסים והכשרות, הנדרשים למקצועות אלה, ואליהם הענקנו גישה חופשית וחינמית לכל דורש. התכנים שאנו מציעים במסגרת היוזמה, יכולים גם להכשיר עובדים למקצועות העתיד וגם לשפר את מצבם של עובדים המעוניינים להיטיב את מסלול הקריירה שלהם".

Google: מסלולי למידה ב-49 שקל בלבד

לבית של מנוע החיפוש העוצמתי בעולם יש משרדים ומרכזי פיתוח בתל אביב ובחיפה, והחברה מציעה למעוניינים תוכנית לימודים בת שישה חודשים הכוללת תעודה עם חותמת של גוגל ואופציה להשתלבות בחברה. הקורסים במסלולי הלמידה שלה כוללים הכשרה לתפקידי מנהל מוצר, דאטה אנליסט, מעצב חווית משתמש ועוד. הקורסים מתוכננים ומופקים על ידי גוגל, ומוגשים במתכונת דיגיטלית המתאימה לתקופה. גוגל מנגישה את מסלולי ההכשרה שלה דרך אתר Coursera במחיר של 49 דולר לחודש בלבד, סכום זניח בהשוואה לשכרי הלימוד באקדמיה. בנוסף, גוגל מציעה גם מלגות ומענקי סיוע לנרשמים.

Albert: חדרי כושר לפיתוח

חברת סטארטאפ שפיתחה טכנולוגיה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית לניהול קמפיינים פרסומיים דיגיטליים. החברה מציעה הכשרה ספציפית לתפקידים הטכנולוגיים בחברה. ללא קשר להשכלה או לניסיון, כל עובד בחברה עובר הכירות עם כל ענפי החברה ועולמות האונליין, טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית, ועוד. העובדים מקבלים הכשרה פרטנית, שאורכה משתנה מעובד לעובד ומותאמת למחלקה בה יעבוד בחברה - בעצם העובד יכול ללמוד את התחום בו יעסוק ואת המשרה שלו לאחר שהתקבל לעבודה.

בנוסף, החברה עורכת למידה והכשרה קבועה לעובדים, אחת לחודש לצוותי הפיתוח, באלברט הם קוראים לזה "חדרי כושר לפיתוח". לדוגמה, החברה מתגאה בכך שאחד מראשי קבוצות הפיתוח המשמעותיים שלהם, שמנהל 25 מפתחים, התקבל לעבודה בתור סטודנט בשנה ד' והלך וצמח עם ההכשרות השונות שנתנו לו בחברה.

Bizzabo: ללמד מהיסוד

חברת סטארטאפ שפיתחה טכנולוגיה אינטגרטיבית לניהול ושיווק אירועים וכנסים בשוק העסקי והציבורי. כלומר, היא מאפשרת לחברות וארגונים לתכנן ולהוציא לפועל אירועים בצורה יעילה ומסודרת יותר, ולנטר, לנתח ולתרגם אינטראקציות דיגיטליות למידע שיכול להועיל להן לאחר מכן. בין לקוחותיה נמצאים שמות מוכרים כגון: EA Sports, CNBC, Hubspot, Forbes, ועוד המון מותגים מובילים מרחבי העולם.

לחברה יש תוכנית התמחות בת עשרה חודשים לניהול מוצר ללא רקע קודם בתחום. על מנת להתקבל לתוכנית, לא נדרש רקע קודם בתחום המוצר או ההייטק. המטרה היא ללמד את התחום מהיסוד ולפתח את צוות המוצר בחברה. התוכנית בנויה מעשרה חודשי התמחות בהן לומד המתמחה, בחסות מנטור שילווה אותו וילמד אותו. כמו כן המתמחה יעסוק בניהול המוצר בחברה עצמה ויעבוד מול כלל המחלקות ובעלי התפקידים השונים בחברה. לאחר סיום ההתמחות תיבחן המשך דרכו של המתמחה, שכבר יהיה בעל יכולות גבוהות לניהול מוצר בתחום ההייטק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully