וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל חברה ציבורית נתניהו היה רץ לעסקת טיעון

ממי פאר

14.9.2020 / 16:32

800 אלף מובטלים, גירעון שיגדל, מגדל קלפים כלכלי שעלול להתמוטט. ממי פאר, ליכודניק מבית שהגן על ראש הממשלה בכל פורום אפשרי בעבר, יוצא נגדו: "מדינת ישראל מתנהגת הפוך מכל חברה שמכבדת את עצמה. כשנכנסים למשבר כלכלי יש להחליף את המנכ"ל". דעה

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

800,000 מובטלים, סכנת הקורונה, משבר כלכלי חסר תקדים, ממשלה מסוכסכת, שנתיים בלי תקציב מדינה, הפגנות, אלימות ברחובות, מדינה עצבנית, סגר מעיק בפתח, ראש ממשלה שהחל מעוד כ-4 חודשים צפוי להיות מצולם ומסוקר ברצף מכל זווית אפשרית על ספסל הנאשמים.

התעקשותך, ביבי, להמשיך בתפקידך - גם אם אתה צודק וגם אם עושים לך עוול במובנים מסוימים (ועושים), במקום לתלות את הנעליים ככל כדורגלן בהגיע עת פרישה, פוגעת בך, במשפחתך ובאזרחי המדינה - חברתית, ערכית ומוסרית, וגם מסכנת את יציבותה הכלכלית של ישראל.

כלכלנים רבים מצביעים על כך שהגירעון השנה גבוה בכ-60 מיליארד שקלים מהיעד וצפוי לגדול משמעותית בשל התחייבויות הממשלה בחצי השנה האחרונה, כמו ההבטחה לשלם דמי אבטלה/חל"ת עד יוני 2021 .הגירעון המסתמן לשנת 2021 יעלה על 10% תוצר. אמנם חברות דירוג האשראי הבינ"ל ממשיכות כרגע לתת אמון בישראל, אבל לא לעולם חוסן. שיטת הקופסאות שמושכות את שמיכת התקציב עוד ועוד, ממשכנת את עתידנו לשנים רבות - ויחד עם אירועים לא צפויים עלולה להביא חלילה לשינוי במדיניות הדירוג. במצב כזה מגדל הקלפים הכלכלי שמילא הינו רעוע, עלול להתמוטט. ואז - גם הקסם הכלכלי שהבטחת יפוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בלשכת רה"מ. 11 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
זה לא המשפט, זו הכלכלה שנושאת עמה קלון. נתניהו/רויטרס, רויטרס

מדינת ישראל מתנהגת הפוך מכל חברה ציבורית או פרטית שמכבדת את עצמה וחייבת הסברים לבעלי המניות. גם טבע - ההבטחה הישראלית, ענקית התרופות, ידעה להזיז את המנכ"ל ולשנות את ההנהלה כשנכנסה למשבר הכלכלי הגדול בתולדותיה.

זה נכון גם במיקרו - אנשים שעד לפני שישה חודשים ישבו פעמיים-שלוש בשנה מול אתר בוקינג כדי לתכנן את הטיול המשפחתי הבא בחו"ל, עסוקים בלומר תודה לגופים כמו פתחון לב, על המזון שמביאים לביתם כיוון שידם כבר אינה משגת, ובושתם חלפה באין ברירה. וזה נכון גם במקרו: כמו שהפכנו ממדינה מוערכת על הטיפול בקורונה בגל א' למדינה אדומה וכמעט מוקצית בגל ב', כך עלול להשתנות מצב דירוג האשראי שלנו בבנק העולמי, ותהיה לכך משמעות הרסנית.

ביבי, תהיה ישר והוגן עם עצמך, הראש שלך לא יכול להיות במאה אחוז בזה, הרי אתה רק בשר ודם. תוותר. לאנשים נגמר האוויר. כשדואגים, זה גורם לקשיי נשימה. מצב הרוח הלאומי והאישי של רוב האזרחים, בקרשים. אני, כמוך, ליכודניק מהבית. עד לפני שנה הצבעתי והתווכחתי עבורך, גם בתקשורת. אבל אתה הולך רחוק מדיי בעיקשות בעניין האישי שלך, ומושך לצערי את כולנו למחוזות מסוכנים. איני יודע מי היועץ שגרר אותך, למשל, לפרסם לאחרונה את מודעת ה"שלום תמורת שלום" (ולהמשיך להשתמש במסר המגוחך הזה) - לפיה לעומת בגין, רבין ושרון - שעשו שלום תמורת שטחים, אתה עושה שלום תמורת שלום. אתה לא חושב שזה זלזול בתבונת האזרחים? לאיזה שטחים נדרשת ממנהיגי דובאיי ולא ויתרת להם על אף שעל? האם אפילו מנחם בגין - המנהיג מספר 1 שהיה לנו כאן - נחשב שמאלן בעיניך? האם שכחת שהצבעת בעד ההתנתקות של שרון? אתה מתחיל להדאיג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
seperator

על מה בדיוק אתה נלחם? למרבה הצער, במוקדם או במאוחר המשפט שלך יגיע, יעלה לך המון כסף ויגזול ממך משאבי נפש יקרים, שלא לדבר על בריאות. הלוואי שתצא זכאי, אבל למה אתה פוגע כל כך בעצמך, בבני משפחתך ובנו?

עשית דברים נפלאים לטובת מדינת ישראל, מגיעה לך תודה גדולה. הנה אתה עומד לחתום על שלום היסטורי שהבאת במו ידיך. עשה אותו ותודיע שמכאן ימשיכו אחרים. עם השגת הפשרה עם גנץ כשריחפה כאן סכנת הבחירות לפני כחודש קיבלת ארכה של עוד שלושה חודשים כדי לקבל ולכלכל את החלטת חייך.

לך מיד לעסקת טיעון, לטובתך ולמעננו. אתה עדיין בשלב שבו יש להניח שהפרקליטות תסכים לשלם מחיר גבוה תמורת התפטרותך. אף אחד לא רוצה לראות אותך חלילה הולך לכלא. 14 שנים בתפקיד זה המון, ושאיש לא יכניס לך לראש שאין עוד מלבדך. בליכוד יש אנשים מצוינים שיוכלו להחליף אותך. יואב גלנט לא מספיק טוב ומנוסה? או ישראל כץ? גדעון סער? ניר ברקת? גלעד ארדן? יש מנהיגים מצוינים גם במפלגות אחרות.

ביבי, אתה מהמר על העתיד שלך ועל החיים שלנו, על סכנת הקורונה ועל עתידם הכלכלי והקיומי של אזרחי המדינה ומאות אלפי המובטלים, בעלי העסקים שהתרסקו, נוטלי המשכנתאות שלא יוכלו להחזירן והשוכרים שיושלכו מבתיהם. פעל לפי השכל שלך, לא לפי הרגש, ובקש זאת גם משרה ויאיר - שמרוב אהבתם אליך עלולים לחזק את הסיכון שלך, ואת הסכנה לשלום הפנימי שבתוכנו. שחרר.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי-תקשורתי, "פאר לוין תקשורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully