וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרוש גיבוש מתווה פיצוי מקיף לאור הסגר"

15.9.2020 / 10:27

יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום עסקים קטנים ובינוניים, ח"כ קרן ברק, כינסה בדחיפות את נציגי העצמאים: "אין שום סיבה שנעודד אזרחים לאבטלה ונביא לקריסה"

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

בפגישת חירום שכינסה אתמול (שני) ח"כ קרן ברק השתתפו נציגי כל הענפים, וביניהם ראשי ארגון להב, "אני שולמן", התאחדות המלונות, מסעדנים חזקים ביחד, התאחדות התעשיינים, התאחדות מעונות היום הפרטיים, התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, בריכות השחייה מרכזי ספורט ונופש בישראל, איגוד הקמעונאים, פורום ענף הכושר, ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר ועוד.

ברק אמרה: כיו"ר ועדת המשנה לוועדת הכלכלה, לנושא העסקים הקטנים והבינוניים, ויו"ר השדולה, אלחם למען הישרדות ענף העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. ההחלטה על הסגר חשובה לבריאות הציבור, אך אינה יכולה לעמוד לבדה, ללא מתווה פיצויים וסיוע מקיפים לבעלי העסקים. שמעתי את המצוקה בה הענף מצוי, אחרי שהצליחו להתאושש, הגיעה ההחלטה על סגר נוסף, הפעם כדי שלא נמצא את עצמנו מול התכווצות משמעותית של המשק וקריסתם של עסקים , חובה עלינו לפעול במיידית בצעדי מניעה אשר יתנו את המענה הנכון בעת הזו.

"צעד ראשון ודחוף, עוד השבוע ולפני כניסת הסגר, הוא הזרמת פיצוי מקדמה עם כניסתו של הסגר ביום חמישי הקרוב בגובה של 50% מהמענקים ששולמו בפעימה השלישית ע"י האוצר, מנגנון שמשרד האוצר יודע לקיים במהירות ויהיה הזרמת חמצן מיידית ונדרשת לעסקים. יש לאמץ את מודל 'צוק איתן' במתן הפיצויים - מתן פיצוי לעצמאים ועסקים שנפגעו מירידה של 25% במחזור, ולא 40% כפי שקיים כיום. קריטריון זה מעודד בעלי עסקים להרוויח פחות כסף, להוציא את העובדים לחל"ת ולהפוך להפסדי במכוון, כשזו לא הייתה הכוונה.

מחאה נגד השחיתות והכוונה להטיל סגר בגלל התפשטות הקורונה, מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 12 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
זקוקים לפיצוי. המחאה בירושלים במוצ"ש/ראובן קסטרו

ח"כ ברק מוסיפה: "עלינו להחיל את מנגנון החל"ת הגמיש ו/או החל"ת המשלים - יש ליצור מתווה המאפשר לעובדים להישאר אצל המעסיקים ולשפות את המעסיקים כך שתשלום השכר של העובדים יועבר באמצעותם. רק כך נוכל לשמור את מצבת העובדים ונצליח לחזור לפעילות מספקת אחרי שהסגר יוסר. שיטה זו הוכיחה את עצמה בעולם, ואין שום סיבה שאנו נעודד אזרחים לאבטלה ונביא עסקים לקריסה. יש להחיל תכנית זו מיידית עד סוף דצמבר 2020. נדרשים מתן הוראה מיידית של שר האוצר לבנקים על דחיית את החזרי ההלוואות של העסקים בחצי שנה נוספת, ביטול הוראות הגבלת החשבונות הבנקים לעצמאים ובעי העסקים עד סוף שנת 2020 וזירוז חתימת השרים על תקנות הפטור לארנונה לעסקים, שמחזור העסקים שלהם ירד מעל 60% בטרם יקבלו דרישות תשלום מהעיריות".

  • עוד באותו נושא:
  • עצמאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully