וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי רמב"ם התרשלו בלידה, המדינה תפצה ב-10 מיליון שקל

16.9.2020 / 11:06

תינוקת שנולדה ללא רוח חיים ועברה החיאה סובלת משיתוק מוחין בכל גפיה, מפיגור שכלי ומ-100 אחוז נכות לצמיתות. שרשרת האירועים מגלה התנהלות מזעזעת של אנשי המשמרת

צילום: יואב איתיאל, עריכה: ניר חן ועמית שמחה

ילדה שנולדה בבית חולים רמב"ם ללא רוח חיים, עברה החיאה לאחר הריון תקין וסובלת כיום משיתוק מוחין בארבע גפיה ומפיגור שכלי, תקבל פיצוי כולל של כ-10 מיליון שקל מהמדינה. כך עולה בעקבות פסק דין בתביעה שהגישו הילדה והוריה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מדינת ישראל, באמצעות עורכי הדין ענת גוטמן, ארן אמיר וסיוון לאונר ממשרד עוה"ד גוטמן - אמיר.

מהתביעה עולה כי אמה הגיעה לבית החולים, כשהיא בשבוע ה-41 להריון עם תלונות על צירים, הפרשה דמית והפחתה בתנועות העובר. מומחה למיילדות וגניקולוגיה מטעם התובעים שבחן את בדיקת האולטרסאונד שבוצעה ליולדת כחצי שעה לאחר הגעתה לביה"ח, מצא כי הניקוד הביופיזיקלי של העוברית עמד על 2 מתוך 8, וכשמוסיפים את תוצאות הניטור במוניטור, עולה כי כבר בשלב זה העוברית הגיעה לניקוד של 2 מתוך 10. ניקוד זה מצביע מצוקה עוברית ממשית, אבל במקום לבצע מייד ניתוח קיסרי לחילוץ מהיר של העוברית, הצוות הרפואי התעלם ממצבה ואף לא דיווח ליולדת ולאמה שהתלוותה אליה על מצבה הקשה.

אישה בהריון עם מסיכה על הפנים. ShutterStock
ההיריון היה תקין, אבל שרשרת האירועים לא נתנה לילדה סיכוי/ShutterStock

למרות המצב החמור, המיילדת הסתפקה בהשכבת היולדת על הצד תוך מתן נוזלים וחמצן. 'מש'טיפול' זה לא הביא לשיפור, פנתה המיילדת לרופא במחלקת יולדות שלא עשה דבר. בינתיים, בניטור הופיעה האטה חדה נוספת בדופק העוברית עד 85 פעימות לדקה. גם בשלב קריטי זה לא פעל הצוות הרפואי לחילוץ מידי של העוברית מהסביבה הרחמית העוינת, באמצעות ניתוח קיסרי. המקרה דווח לרופא הכונן, שהחליט דווקא להכפיל את מינון הפטוצין, בניגוד לנייר העמדה של האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה, לפיו כשיולדת שוכבת על הצד יש להפסיק לחלוטין מתן פטוצין.

בשלב מסוים ובאיחור של מספר שעות, הוחלט לפקוע את מי השפיר שנמצאו רוויים בצואה עוברית, כצפוי במקרים של מצוקה עוברית עקב מחסור באספקת החמצן לעובר. למרות זאת, רק לאחר שהופיעה האטה חדה נוספת של עד 60 פעימות לדקה במשך למעלה משתי דקות, הובהלה היולדת לניתוח קיסרי בהול.

מומחית לנוירולוגית ילדים מטעם התובעים, קבעה בחוות דעתה כי התשניק הסב לידתי גרם לנזק הנוירולוגי הקשה ממנו היא סובלת. לדעת המומחים, ביצוע ניתוח קיסרי כמתחייב בשלב מוקדם יותר, היה מביא לחילוץ התינוקת מיד עם הופעת הסימנים למצוקה עוברית וכך יכלו נזקיה הקשים להימנע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

באי כוחה של הילדה והוריה, עורכי הדין ענת גוטמן, ארן אמיר וסיוון לאונר ממשרד עוה"ד גוטמן - אמיר העוסקים ברשלנות רפואית, טוענים בתביעה כי הצוות הרפואי התרשל בין היתר בכך שהתעלם מהמצוקה העוברית אשר חייבה חילוץ דחוף בניתוח קיסרי, לא הסביר לאם על המצוקה בה נמצאת העוברית וגם לא התייעץ עם מנהל חדר הלידה בבית החולים.

כיום הילדה סובלת משיתוק מוחין בארבעת גפיה, אינה יכולה לקיים תקשורת מילולית עם הסביבה וסובלת מנכות לצמיתות בשיעור 100 אחוזים. כתוצאה מהרשלנות, נגזר עליה לחיות את שארית חייה במצוקה וסבל, כשהיא תלויה באופן מוחלט בהשגחת אחרים ונעדרת כל יכולת לפרנס את עצמה. בתביעה לביהמ"ש המחוזי הם ביקשו לקבל פיצוי עבור עזרת צד ג', כאב וסבל, קיצור תוחלת חיים, סיעוד והשגחה מיוחדת 24/7, הפסד השתכרות והפסדי פנסיה, הוצאות ניידות מוגברים, הוצאות רפואיות וטיפולים מוגברים, פגיעה באוטונומיה, התאמת דיור ועוד.

בעקבות הסכם הפשרה שקיבל השבוע תוקף משפטי, התובעים יזכו מהמדינה לפיצוי של כ-10 מיליון שקל כולל פיצוי בסך כ-2.8 מיליון שקל מהביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully