וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי נגד משרד הכלכלה: "השחרת את שמה של הרשת"

שני מוזס

16.9.2020 / 15:20

רשת קמעונאות המזון דורשת לעכב את ביצוע הקנס, שמשרד הכלכלה הטיל עליה בגין הפרות בהליך תחרותי ליבוא בשר פטור ממכס בסך 2.4 מיליון שקל. לטענתה מדובר בהחלטה לא מידתית בעליל

רמי לוי. ראובן קסטרו
רמי לוי/ראובן קסטרו

רמי לוי תוקף בחריפות משרד הכלכלה לאחר שזה הטיל עליו קנס של 2.6 מיליון שקל, בגין הפרות במסגרת ההליך התחרותי ליבוא בשר טחון במחיר מוזל. לוי מאיים כי הוא שוקל את צעדיו נגד ההחלטה ונגד מקבליה באופן אישי, תוך שהוא מכנה את ההחלטה כ"לא מידתית בעליל". במכתב ששלחה הרשת למנכ"ל משרד הכלכלה היא דורשת ממנו להורות על עיכוב ביצוע חילוט הסכום הכספי, עד שתגיש בקשה לערכאות המשפטיות בסוגיה.

מוקדם יותר השבוע דווח ב"גלובס" כי ועדת המכסות במשרד הכלכלה עדכנה כי רשת קמעונאות המזון רמי לוי תקבל קנס של 2.6 מיליון שקל על הפרת הליך תחרותי ליבוא בשר. כעת טוענים ברשת קמעונאות המזון במכתב חריף שנשלח למנכ"ל משרד הכלכלה, דוד לפלר, כי החברה "התוודעה להחלטה באמצעות הפרסומים בתקשורת, אליהם אצתם רצתם בבהילות והתרגשות יתרה".

במסמך ששלחה היועצת המשפטית של החברה, עו"ד ענבל סיידוף בראשי, למנכ"ל המשרד היא כותבת: "מרשתי רואה בהתנהגות והתנהלות משרדך לא פחות משערורייה ומכלכלת בשעות אלו צעדיה בעניין", כשהיא רומזת לאפשרות לנקוט בצעדים משפטיים. סיידוף בראשי הוסיפה כי "ניאותה לתת לגורמים הרלבנטיים במשרדך את ההזדמנות לנסות ולבלום את התעצמות הנזק שנגרם למרשתי עקב הפרסומים השגויים בתקשורת, אותם אתם הפצתם".

"נזק חסר תקדים למוניטין הרשת"

לפי משרד הכלכלה, חברת רמי לוי הפרה את הוראות ההליך התחרותי ליבוא בשר, ביחס למכירת בשר טחון מוזל לצרכן ומשכך, הורתה הוועדה על חילוט 50% מהערבויות שהפקידה החברה, בסך כ-2.6 מיליון שקל, מתוך סכום של 5.2 מיליון שקל. הוועדה החליטה על חילוט הערבויות לאחר שחברת רמי לוי "קיבלה התראות על הפרות מחיר בסניפיה, אולם לא תיקנה את ההפרות כנדרש".

עוד לפי המידע שמסר מוקדם יותר השבוע משרד הכלכלה לתקשורת, בפני ועדת המכסות הוצגו ביקורות שביצעו נציגי יחידת האכיפה של המשרד, בסניפי רמי לוי, מהם עלה כי בחלק מהסניפים, מכרה הרשת בשר טחון שיובא במסגרת ההליך במחיר הגבוה בכ-67% מהמחיר לו התחייבה כתנאי להקצאת המכסה. בחלק מהסניפים לא הוצג לצרכנים בשר טחון טרי במחיר של 29 שקל ולא הוצג שילוט כנדרש, כפי שהתחייבה כתנאי להקצאת המכסה.

כעת טוענים ברמי לוי כי "לא היו דברים מעולם". עוד טוענים ברשת קמעונאות המזון כי "טענה כזו נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה מסבה נזק חסר תקדים למוניטין הרשת ובכלל" ועל כן אין בכוונתה "לעבור לסדר היום על התנהגות כזו של משרד ממשלתי בישראל". בנוסף, בכך שבמשרד ציינו כי ינקטו "ביד קשה כלפי יבואנים המפרים את התחייבותם", כלומר כלפי רשת רמי לוי שיווק השקמה, ובזאת "השחרת את שמה של הרשת עוד יותר".

ברמי לוי טוענים כי ההחלטה הזו התקבלה "בשל סטייה ממחיר ההתחייבות בסכום כולל של כ-75 שקל בממוצע לסניף ברשת, סטייה שלטענתם נובעת מתוספת של 80 אגורות במחיר לק"ג בשר טחון, לעומת מחיר ההתחייבות". ברמי לוי טוענים גם כי הרשת "מסבסדת מכיסה הפרטי סכום נוסף בגין כל ק"ג מכירות של בשר טחון בשיעור של 10%-20% ובזאת פועלת בעצמה לקידום המלחמה ביוקר המחייה בישראל".

לפיו המכתב ששלחה הרשת, היא מכרה את הבשר הטחון המדובר בסכום כולל של כ-20 מיליון שקל במחיר ממוצע של 28.89 שקל לק"ג (פחות ממחיר ההתחייבות), כאשר ההפרה המדוברת מסתכמת בסכום של 32 אלף שקל על פני תקופה של שמונה חודשים. לטענתה, 32 אלף השקלים הללו מורכבים ממחירי מכירה הגבוהים "מתוך טעות של תמחירנים בני אנוש", וזאת כאמור, לטענתה, ב-80 אגורות לקילו יותר ממחיר ההתחייבות.

לפי החישוב של הרשת, המחיר של 67% למעלה ממחיר ההתחייבות - "לא היה מעולם". עם זאת, טוענים ברמי לוי, כי דווקא התבצעה מכירה במחירים הנמוכים ב-9 שקלים ממחיר ההתחייבות, בסכום כולל של כ-100 אלף שקל, גם זאת, "ככל הנראה מתוך טעות של בני אנוש". כשלטענתם מהטעות שלטובת הצרכן "נהנו פי שלושה יותר צרכנים מאלו שלכאורה ניזוקו".

ממשרד הכלכלה טרם נמסרה תגובה לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully