וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: רמי לוי עשוי לסגת מעסקת רכישת דלק ישראל

שני מוזס

17.9.2020 / 14:49

בשבוע הבא צפויה העסקה שתקבע את עתידה של חברת הדלק וחנויות הנוחות כשהקבוצות המתחרות הן רמי לוי עם להב אל.אר מול קרן ארבל. גורמים בשוק מציינים כי בקבוצה של רמי לוי ולהב אל.אר נוצרו פערים מסחריים, יתכן שגם בנוגע להפעלת הרשת בשבת

רמי לוי. ראובן קסטרו
רמי לוי/ראובן קסטרו

האם עסקת רמי לוי ולהב אל.אר שבשליטת אבי לוי לרכישת דלק ישראל עומדת בפני פיצוץ? ל"גלובס" נודע כי המו"מ להשלמת עסקת הרכישה של רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות תקוע, ככל הידוע בשל התפתחויות בקרב קבוצת הרוכשים.

ההערכות בשוק הן כי בשבוע הבא תחתם אחת העסקאות שיקבעו את עתידה של דלק ישראל - בין אם לרמי לוי ולאבי לוי באמצעות להב אל.אר, ובין אם לקרן ארבל. בינתיים, כך מתברר, נראה כי בגלל מחלוקות פנימיות המעורבות של רמי לוי בעסקה מתנדנדת, כך שאין עדיין וודאות מי יביא את עיקר המימון לקבוצה שמובילה להב אל.אר של אבי לוי ובניהול איליק רוז'נסקי.

לפיכך, ככל שלא יושגו הסכמות עם רמי לוי, וככל שלא יימצא גרעין חלופי מובהק של משקיעים שיצטרפו לקבוצה של אבי לוי 'בדקה ה-90', זה עשוי להטות את הכף לכיוון ההצעה של קרן ארבל. עם זאת, גורמים בשוק מעלים אפשרות נוספת - שלהב אל.אר תחליט לממן את העסקה ללא משקיע נוסף, ובהתאם גם לרכוש חלק קטן יותר.

לדברי גורם בשוק רמי לוי בוחן לסגת מהעסקה משום שאינו שבע רצון מכך שהרשת תמשיך לפעול בשבתות, בעוד שבעסקיו האחרים הוא מקפיד שלא לעבוד במהלך השבת.

סוף השבוע חשוב לרווחיות הרשת

בהקשר זה פורסם בהרחבה כי ימי סוף השבוע מניבים חלק גבוה משמעותית מהמחזור מאשר ימי חול רגילים, כך שסגירת הרשת בשבתות צפויה לפגוע בתוצאות הרשת. דבר זה עורר את חששם של העובדים ברשת, שאף קיימו שביתת מחאה נגד האפשרות. גורם אחר מציין כי לא מדובר רק בסוגיית השבת אלא בפערים מסחריים נוספים שהתעוררו ושאולי מרחיקים את אבי לוי מרמי לוי.

לפני כחודש וחצי דיווחה להב אל.אר הציבורית כי היא מנהלת משא ומתן יחד עם חברה שנמצאת בשליטת רמי לוי לרכישת דלק ישראל. במקרה של לוי, עדיין לא ברור אם מדובר בחברה הציבורית רמי לוי שיווק השקמה שתחבור ללהב אל.אר, או שמא לחברה פרטית אחרת שלו. לוי הוא בעל פעילות נדל"ן פרטית ענפה.

להב אל.אר, שנמצאת בשליטת אבי לוי - לשעבר מנכ"ל מליסרון (בלהב אל.אר מחזיקים גם המייסדים, אלי להב ואיליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן), עוסקת בנדל"ן מניב באירופה ובישראל ובאנרגיה סולרית, ונסחרת בשווי של כ-415 מיליון שקל. החברה פנתה בחודשים האחרונים לרמי לוי כדי לעניין אותו בעסקה, ונפגשה גם עם גורמים נוספים.

מלהב אל.אר נמסר כי "קבוצת אל.אר רמי לוי היא קבוצה שמנהלת מו"מ משותף לרכישת 70% ממניות דלק ישראל כקבוצה אחת ללא חילוקי דעות בין הצדדים". רמי לוי בחר שלא להתייחס לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully