וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: טראמפ אישר את עסקת טיקטוק-אורקל

שירות גלובס

20.9.2020 / 8:48

אורקל תחזיק ב- 12.5% מטיקטוק, וולמארט ב-7.5% נוספים. האיסור להוריד את האפליקציה בארה"ב שהיה אמור להיחתם היום - יתעכב בשבוע. דובר וולמארט: "נעבוד לקראת הנפקה ציבורית ראשונה של החברה בארצות הברית בשנה הבאה"

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סוף לסאגת טיקטוק-ארה"ב? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר את הסכם שיתוף הפעולה בין אורקל לטיקטוק. במסגרת ההסכם, וולמארט ואורקל ישתפו פעולה עם אפליקציית שיתוף הווידיאו הוויראלית, ובכך תימנע סגירתה של האפליקציה בארה"ב.

"נתתי לעסקה את ברכתי. אם הם יעשו זאת זה נהדר, אם לא, זה גם בסדר", בישר טראמפ באסיפת עיתונאים שקיים בבית הלבן לפני שיצא לצפון קרוליינה.

מחלקת המסחר של הממשל האמריקאי הודיעה כי תעכב את האיסור להוריד בארה"ב את וויצ'ט וטיקטוק, עליו הודיע בסוף השבוע, עד ליום ראשון הבא.

זמן קצר לאחר הודעתו של טראמפ, אורקל הודיעה כי היא נבחרה כספקית הענן של טיקטוק, ותהפוך למשקיעת מיעוט בחברה, עם אחזקה של 12.5%. דובר טיקטוק אישר את תפקידה של אורקל, והוסיף שהם עובדים על שיתוף פעולה גם עם וולמארט. וולמארט הודיעה כי הסכימה באופן מהותי לרכישה של 7.5%, וכי "נעבוד לקראת הנפקה ציבורית ראשונה של החברה בארצות הברית בשנה הבאה". עוד דווח כי מנכ"ל וולמארק דאג מקמילון ישמש כאחד מחמשת חברי הדירקטוריון של החברה המתהווה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באירוע בחירות בקרוליינה הצפונית, 19 בספטמבר 2020. רויטרס
אפשר לברך על המוגמר? טראמפ/רויטרס

לפי מקורות, חברת האם הסינית של טיקטוק, בייטדאנס, תחזיק בבעלות על 80% הנותרים של האפליקציה. עם זאת, מכיוון ש-40% מבייטדאנס נמצאים בבעלות חברות הון סיכון אמריקאיות, ממשל טראמפ יכול לטעון כי טכנית, רוב המימון לפעילות טיקטוק יגיע מכספי הממשל האמריקאי.

החברה הודיעה כי בכוונתה להרחיב את המטה שלה בארה"ב, וכי תגייס 25,000 עובדים. לפי טראמפ, מטה החברה החדשה יוקם בטקסס. עוד אמר כי החברות יתרמו 5 מיליארד דולר לקרן חינוך.

אורקל וולמארט אמרו בהצהרה משותפת כי טיקטוק תשלם מעל 5 מיליארד דולר מסים למשרד האוצר האמריקאי, וכי החברות והמשקיעים בטיקטוק יצרו סרטונים חינוכיים במטרה ללמד ילדים על היסטוריה, מדע ונושאים אחרים.

מכירת הפעילות המערבית של טיקטוק עלתה על הפרק לאחר שהממשל האמריקאי בהובלת הנשיא דונלד טראמפ הביע חשש גובר מכך שאפליקציית הסרטונים הקצרים פוגעת בביטחון הלאומי של ארה"ב בכך שהיא אוספת מידע על צעירים אמריקאים. החודש, טראמפ הודיע שהאפליקציה תיאסר לשימוש בארה"ב, והציב לה אולטימטום - אם לא תמכור את פעילותה בארה"ב, הוא יסגור אותה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully