וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי עובדים לחל"ת: פוקס, גולף ועדיקה מעדכנות על סגירת החנויות למהלך הסגר

שני מוזס

21.9.2020 / 10:42

פוקס גולף ועדיקה מעדכנות גם על ניסיונות לצמצם הוצאות שוטפות במהלך תקופת הסגר. עובדי המטה של עדיקה לא יצאו הפעם לחל"ת. בניגוד לסגר הקודם אז ויתר על מלוא השכר, בסגר הנוכחי הראל ויזל מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס יוותר על מחצית משכרו

בווידאו: מחסומי משטרה ועומסי תנועה בכבישי הארץ/צילום: משטרת ישראל

קמעונאיות האופנה הציבוריות חיכו עם הוצאת עובדיהן לחל"ת במסגרת הסגר לאחרי ראש השנה. הבוקר (ב'), שלושה ימים אחרי שמדינת ישראל נכנסה לסגר על המשק בניסיון לצמצם את התפשטות וירוס הקורונה, חברות האופנה הציבוריות פוקס, גולף ועדיקה מדווחת הבוקר על הוצאת אלפי עובדיהן לחל"ת, ועל הוצאת מרבית עובדי ומנהלי החברות לחופשה ללא תשלום "עד לסיום תקופת הסגר".

עם זאת, הפעם שלוש החברות הללו מעדכנות על המשך הפעילות של מנהלים במטה גם בתקופת הסגר. נכון לשעה זו, בולט בהיעדרו הדיווח של קבוצת האופנה הציבורית הגדולה הנוספת קסטרו, כשגם המשביר לצרכן ובריל טרם עדכנו בנוגע להשפעת המגבלות עליהן.

בכל אופן, קבוצת פוקס מעדכנת כי בהתאם לתקנות שעת חירום שפורסמו בדבר מגבלות חדשות בתקופת "חגי תשרי" על פעילות המשק והתקהלויות בשל התפשטות נגיף הקורונה, לפיהן, בין היתר, נאסרה פעילות מסחר והפעלת חנויות בכלל הקניונים ומרכזי הקניות (למעט רשימה סגורה של חריגים), כלל חנויות הקבוצה נסגרו לפעילות החל מיום מה-18 בספטמבר, בעוד שאתרי הסחר המקוון של הקבוצה ממשיכים לפעול כסדרם.

בניגוד לסגר הקודם, הפעם פוקס מעדכנת מראש כי מספר מעט של עובדים ומנהלים, לרבות במטה הקבוצה, יעבדו במתכונת חלקית לצורך המשכיות עסקית, וכי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה, הודיע כי "ימשיך למלא את תפקידו באופן מלא וכי הוא מוותר על מחצית משכרו במהלך תקופת הסגר". זאת, בניגוד לתקופת הסגר הראשון במרץ-אפריל אז וויתר על השכר שלו במלואו למשך תקופה של כחודשיים.

עוד מעדכנת פוקס כי מנהלים בכירים נוספים, לרבות נושאי משרה בחברה, הודיעו אף הם כי הינם מוותרים על מחצית משכרם במהלך תקופת הסגר. כמו כן, פוקס מציינת כי תנקוט בצעדים נוספים לצמצום ככל הניתן בהוצאות השוטפות בתקופת הסגר.

חנות פוקס, קניון עזריאלי הנגב. יח"ת חד פעמי,
חנות פוקס בקניון עזריאלי/יח"ת חד פעמי

בוחנות צעדים נוספים לצמצום הוצאות

גם קבוצת האופנה הציבורית גולף, וחברת הבת שבשליטתה, עדיקה, מעדכנות כי בשל הסגר, החנויות שלהם נסגרו לפעילות עד 11 באוקטובר בהתאם לתקופת הסגר.

גולף מעדכנת על "הוצאת עובדי חנויות החברה וחלק מעובדי המטה לחופשה ללא תשלום עד לסיום תקופת הסגר" כשגם שעדיקה מציינת כי "עובדי חנויות החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום עד לסיום תקופת הסגר, וזאת למעט מספר עובדים מצומצם". ואולם בניגוד לסגר הראשון מעדכנת עדיקה כי "בשלב זה, עובדי המטה לא יוצאו לחופשה", וכי נכון למועד זה, "תמשיך פעילות המסחר הקמעונאית המקוונת של החברה, בישראל ובעולם".

כמו כן מציינת גולף כי תפעל ל"צמצום הוצאות וכן צמצום או ביטול תשלומים לצדדים שלישיים לרבות משכירים", וכי היא פועלת מול המשכירים לסיכום תנאי ההקלות לתקופת הסגר, תוך שהיא מציינת בהקשר זה כי "חלק מהמשכירים שלחו לחברה מתוויי הקלות עבור חודש ספטמבר 2020".

גם עדיקה מפרטת כי היא "בוחנת נקיטת צעדים נוספים לצמצום הוצאותיה בתקופת הסגר", וכי בתוך כך, "חלק ממשכירי חנויות החברה פרסמו מתווה הקלות בנוגע לתשלום דמי שכירות בחודשים ספטמבר ואוקטובר".

  • עוד באותו נושא:
  • פוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully