וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שחובה לבדוק לפני שבוחרים איפה ללמוד משפטים

בשיתוף המכללה האקדמית צפת

2.11.2020 / 8:02

מתלבטים איפה ללמוד משפטים? כדאי שתשאלו את עצמכם כמה שאלות חשובות, שיעזרו לכם להחליט: מי המרצים, אילו סדנאות יש, מה הערך המוסף שתקבלו, מה לגבי שכר לימוד ועוד. כל התשובות שחיפשתם - ממש כאן

לקחתם את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחייכם והחלטתם מה אתם רוצים ללמוד: אתם הולכים על תואר במשפטים. קודם כל, אתם בטח כבר יודעים שביניכם לבין הגלימה וה"אובג'קשן" עדיין ניצבות אי אילו שנות לימוד, ואחריהן גם התמחות ובחינות לשכה, ספרי לימוד, סעיפים, תתי סעיפים ושלל מילים בארמית.

אנחנו לא כאן כדי להפחיד אתכם חלילה. לימודי משפטים הם דבר חשוב ומבורך במיוחד. רק חשוב שתבינו שכדי להצליח בהם, את כל התהליך המרתק כדאי לעבור במקום רציני ומקצועי, באווירת לימודית מרגיעה ומתוך מחשבה על העתיד.

אז אחרי שהחלטתם מה ללמוד, הנה כמה דברים חשובים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הגדולה הבאה: איפה לומדים משפטים בישראל.

פרופ' מוחמד ותד דיקן בית הספר למשפטים - המכללה האקדמית צפת. יוני לובלינר,
פרופ' מוחמד ותד, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

בגלל המרצים

רבים מנסים ללמד אותנו דברים בחיים, אבל החוכמה היא לדעת למי כדאי להקשיב. זהות הדובר עשויה להיות כל ההבדל לעיתים, במיוחד כשמדובר בחומר משפטי רב ולפעמים גם טכני ודידקטי. לכן, סביר להניח שתעדיפו להקשיב לסגל בכיר ומנוסה, שיודע לשלב בחומר ההוראה אנקדוטות מתוך קריירה משפטית מפוארת ועשירה.

בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת רעננו לאחרונה את השורות בכל הנוגע לאנשי ההוראה, ובראש בית הספר עצמו עומד כעת פרופ' מוחמד ותד, אשר נבחר לאחרונה פה אחד על ידי דיקני הפקולטות למשפטים בישראל להיות לנציגם בוועדה הציבורית הממליצה על המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי הבא לכנסת. פרופ' ותד הוא גם אורח קבוע בכל הפאנלים הנחשבים בארץ ובעולם בנושא מערכת המשפט בישראל בכלל ובנושא בית המשפט העליון בפרט.

מעבר לכך, נוספו לסגל ההוראה בבית הספר לא פחות משבעה פרופסורים חדשים, ארבעה מרצים בכירים ושורה של מרצים צעירים. בנוסף, בית הספר למשפטים מציג נבחרת רצינית ואיכותית של מרצי חוץ, כאשר מטרת הסגל המורחב היא לשקף גיוון גדול ואיכותי בכל תחומי המשפט השונים, ולוודא שהסטודנטים מקבלים את מלוא היקפו של החוק בישראל.

"כמוסד להשכלה גבוהה", אומר פרופ' ותד, ראש בית הספר למשפטים, "בית הספר למשפטים בצפת מחויב לאחריות חברתית, לגישור על פערים מעמדיים בחברה הישראלית ולשאיפה להצמיח דורות של מנהיגות משפטית מהפריפריה הצפונית".

בגלל שכר הלימוד

תואר אקדמי, ככל שהוא מעשיר את המוח ואת הנפש, איננו זול בדרך כלל, במיוחד עבור צעירים בתחילת דרכם. האוניברסיטאות אומנם מסובסדות בחלקן, אבל לא תמיד מעמידות תנאי קבלה ריאליים ומכללות פרטיות פותחות את שעריהן בפני יותר סטודנטים, אולם עלותן עשויה להיות פי שלושה משכר לימוד אוניברסיטאי.

במכללה האקדמית צפת לעומת זאת, תוכלו ליהנות משני העולמות: גם תואר אקדמי מוכר, גם לימודים במסגרת של מכללה וגם שכר לימוד אוניברסיטאי, שלא יכריח אתכם להשתמש בכל המענק והחסכונות שלכם.

סטודנטיות בבית הספר למשפטים - המכללה האקדמית צפת. יוני לובלינר,
בלי לפרק את המענק והחסכונות. סטודנטיות בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

בגלל הסדנאות והקליניקות

במכללה האקדמית צפת יודעים שלימודים לחוד ומעשים לחוד, ושאם לא מעגנים את החומר התיאורטי בפרקטיקה מעשית, הוא לעולם לא ייקלט כמו שצריך.

המהפכה שעבר בית הספר למשפטים כוללת שילוב של סדנאות מעשיות רבות, דוגמת סדנת שיפוט ושפיטה, סדנת זכויות החולה, סדנאות ליטיגציה (אזרחית, מנהלית ופלילית) וסדנת דיני הסחר הבינלאומי, כל זאת, לצד היצע מרשים של קליניקות משפטיות, המסייעות בהנגשת הידע המשפטי אל הפריפריה בצפון ובסיוע לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית, כגון הקליניקה לזכויות נאשמים וחשודים, הקליניקה לסיוע משפטי לנזקקים, הקליניקה להגנת הצרכן והקליניקה לאכיפת חיובים וחדלות פירעון.

בגלל האווירה הצפונית

לחיים בגליל העליון יש לא מעט יתרונות, הן לכיס והן ללב ולנשמה. אם בחרתם לגור באזור המכללה, תשימו לב במהרה למחירי שכירות נמוכים יותר ולאיכות חיים שקטה ורגועה. תוסיפו מזג אוויר ייחודי, אוויר הרים משכר ונוף ירוק ויפהפה ותראו איך כל יום נפתח בתחושת שלווה מוחלטת. וזה עוד לפני שהזכרנו את התרבות, ההיסטוריה והאדריכלות המדהימה במקום.

המכללה האקדמית צפת שוכנת במרכז העיר, בשורה של מבנים היסטוריים הגובלים עם העיר העתיקה ואשר תולדותיהם שזורים ישירות בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל צפת, מהמחצית השנייה של המאה ה-19 ועד היום.

בית רוטשילד הדסה - המכללה האקדמית צפת. יוני לובלינר,
אזור היסטורי. בניין רוטשילד-הדסה במכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

בגלל האירועים המיוחדים

כדי ששנת הלימודים לא תרגיש לכם שגרתית מדי וחסרת גיוון, במכללה האקדמית צפת דואגים לתבל אותה בשלל אירועים אקדמיים, כנסים, הרצאות ומפגשי העשרה.

בשנה שעברה למשל, יצאו תלמידי שנה ג' לסיור לימודי בבית המשפט העליון וזכו לשוחח עם השופטת דפנה ברק-ארז. בנוסף, התקיימו מפגש שיח פתוח בין השופטים ועורכי הדין מאזור הצפון, סדנת מחקר, כתיבה ופרסום במשפטים לחברי הסגל בהנחייתו של פרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן, יום פתוח בשיתוף פעולה עם יחידות משרד המשפטים בנושא התמחויות במגזר הציבורי, ביקור של נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), הפרופ' אהרן ברק, ביקור של השר וחבר הכנסת לשעבר, דן מרידור ועוד.

לכל אלה תוסיפו את המשפט המבוים השנתי, המתקיים בבית הספר למשפטים ובו מופיעים סטודנטים מצטיינים בפני גדולי המשפט במדינת ישראל (שופטים, אנשי אקדמי, פרקליטים, סנגורים ועורכי דין). בשנים עברו אירח בית הספר את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) סלים ג'ובראן, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר, המשנה לנשיא בית המשפט העליון (בדימוס), שלמה לוין ומשפטנים בכירים נוספים.

גם בשנת הלימודים הקרובה מבטיח בית הספר למשפטים להציג שורה של אירועים וכנסים משפטיים לאומיים ובינלאומיים, במסגרתם יתארחו בכירי מערכת המשפט בישראל ובעולם כדי לדון בשאלות משפטיות כבדות משקל, המעסיקות את עולם המשפט בעולם בכלל ואת עולם המשפט בישראל בפרט.

בשיתוף המכללה האקדמית צפת
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully