וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עסקים ישראלים שהקורונה עושה להם טוב!

בשיתוף NEWSRAEL

22.9.2020 / 8:55

NEWSRAEL הוא סטארט אפ תקשורתי ישראלי המספק חדשות באנגלית לאוהדי ישראל ברחבי העולם בפיד דינמי 24/7. תוך פחות משנה התברג המיזם בטופ 100 בחנות האפליקציות של גוגל. "עשייה ציונית מודרנית, חשובה מאין כמותה"

זהר טל. יח"צ,
סמנכ"ל התוכן של NEWSRAEL, זהר טל/יח"צ

בעיצומו של משבר הקורונה, כאשר עסקים ישראלים רבים מצמצמים פעילות, מקצצים בעלויות, ומקווים לשרוד עד יעבור זעם, יש עסקים ישראלים שמתפתחים היטב - דווקא בחסות המשבר החריף. NEWSRAEL, סטארט-אפ תקשורתי שמספק חדשות 24/7 מישראל באנגלית, הוקם רק לפני תשעה חודשים, וכבר טיפס לטופ-100 בחנות האפליקציות של גוגל בתחום החדשות, בעודו עוקף גופי חדשות ותיקים ומבוססים בהרבה.

זהר טל, שותף וסמנכ"ל התוכן של NEWSRAEL, איך זה בעצם עובד?

זה עובד באופן הכי פשוט שיש. רונן לפלר, היזם והמנכ"ל של NEWSRAEL, מביא איתו המון ניסיון בתחום. הוא הקים בהצלחה בעבר את כנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק וגם את ערוץ הטלויזה ILTV, שפונים לקהל יעד של אוהדי ישראל בעולם. תא"ל (מיל.) גל הירש, שמכהן כנשיא החברה, מביא איתו שנים של ניסיון בתפקידי פיקוד וניהול בכירים, וגם קשר בלתי אמצעי עם קהילות ומנהיגים של אוהדי ישראל בעולם. לפעמים עם הניסיון אתה לומד איך לעשות דברים בצורה פשוטה ואפקטיבית.

כשרונן סיפר לי על החברה, מה שקסם לי זו המשימה הציונית החשובה, והפשטות של המודל העסקי. אני בא מתחום הסמיקונדקטור, תחום מאוד מורכב, מסובך ויקר. ב-NEWSRAEL אנחנו עושים דברים פשוטים, ומביאים חדשות מישראל לקהל גלובלי שצמא לחדשות הללו, שרוצה להתעדכן כל הזמן, בדרך הכי מהירה ויעילה שיש, ישירות לנייד של המשתמש, בתצורת לייב פיד דינמי 24/7 מישראל, בשפה האנגלית. המשתמש רק מתקין את האפליקציה החינמית, שזמינה גם באייפון וגם באנדרואיד, תחת השם NEWSRAEL, ומתחיל במיידי לקבל עידכונים קצרים ותכליתיים 24/7, על כל הדברים החשובים והמעניינים שקורים בישראל.

ומה המקור של התוכן? הרי כל אחד יכול ללכת ולקרוא CNN או ג'רוזלם פוסט.

ראשית, אנו ממש לא מתחרים באפליקציות הכבדות של גופי התקשורת האלה המפרסמות מאמרים מעמיקים וארוכים, בשלל נושאים הקשורים ושאינם קשורים לישראל. אנו אפליקציית פיד דינמי, שמפרסמת ידיעות קצרות וממוקדות מישראל 24/7, ושבמעבר מהיר של דקה בפיד הדינמי, אתה יכול להתעדכן במהירות וביעילות, בכל הדברים החשובים והמעניינים שקרו בישראל, ביממה האחרונה.

שנית, לא כולם רוצים לקרוא את התוכן של גופי התקשורת הזרים. בוא נאמר, שהם לא מציגים את ישראל באופן שאני חושב שהוא נאמן למציאות. גם בקרב אוהדי ישראל בחו"ל, ממש לא כולם אוהבים את האופן שבו התקשורת הזרה, והמאוד ביקורתית כלפינו, מסקרת את ישראל. אנחנו לעומת זאת, נותנים להם את העידכונים הכי אמיתיים, תכליתיים ומידיים 24/7, עם צבע ציוני ופרו ישראלי.

שלישית, מעבר לדיווחי החדשות, יש לנו היום מעל מאה שותפי תוכן בתחומים שונים וביניהם: מומחים למזרח התיכון, לארכיאולוגיה, מלחמה בטרור, ביטחון, צלמי טבע, צלמי רחפנים ועוד ועוד. מדובר בחוקרים בעלי שם, ומכוני המחקר המובילים בישראל. אני לא רוצה להתחיל לעשות "ניים דרופינג", כי הרשימה תהיה ארוכה מאוד. אבל הם אצלנו, עם תכנים תמציתיים ואיכותיים, בפיד הדינמי, 24/7. אנחנו מקבלים מהם תכנים איכותיים מאוד, שלא תוכל למצוא בשפה האנגלית בשום מקום אחר. הקהל הפרו ישראלי שלנו אוהב מאוד את התכנים הללו. אתה יכול לראות את הכמות הגדולה של התגובות החיוביות בתוך האפליקציה, בביקורות החיוביות בחנויות של גוגל ושל אפל, ואת התגובות בדף הפייסבוק שלנו.

רביעית, בחודשים האחרונים אנחנו גם מפיקים תוכן וידאו עצמאי שלנו, שמתאים בדיוק לפורמט של הפיד הדינמי התכליתי והפרו ישראלי שלנו, אשר מופץ בכל הפלטפורמות שלנו: באפליקציה, באתר ובחשבונות המדיה החברתית שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גל הירש. מאיר אזולאי,
גל הירש/מאיר אזולאי

מי בעצם קהל היעד שלכם?

קהל היעד שלנו הוא כל מי שמתעניין במה שקורה בישראל ואינו דובר עברית. זה אומר בעיקר יהודים ונוצרים אוהדי ישראל, ובפרט אוונגליסטים. אני חושב שמרבית הישראלים מכירים את יהדות ארה"ב, ברמה כזו או אחרת. מדובר בקהל של מיליונים. את האוונגליסטים הציבור הרחב פחות מכיר. יש היום למעלה ממאה מיליון אוונגליסטים רק בצפון אמריקה! אנחנו רואים את ההשפעה שלהם על הפוליטיקה הפנימית בארה"ב, ואנחנו רואים את הכמיהה שלהם להיות מעודכנים 24/7, במה שקורה בישראל. זה חשוב להם מאוד. בימים שלפני הקורונה היו מגיעים לישראל מאות אלפי אוונגליסטים בשנה על מנת לבקר במקומות הקדושים לנצרות. כעת הם לא יכולים להגיע, אבל עדיין רוצים לשמר את הקשר עם ישראל, ואנחנו מספקים את הדרך הכי פשוטה לעשות את זה.

את הציונות הבנתי, ומה לגבי הפרנסה?

גם זה פשוט. כמעט כל תחום התוכן ברשת היום הוא מבוסס פרסומות. הציבור למד שעל מנת לקבל תוכן צריך לחיות עם הפרסומות. בכל הפלטפורמות שלנו משולבות פרסומות אוטומטיות (פירסום פרוגרמטי). האפליקציה כאמור, היא חינמית לחלוטין, ואנחנו מציגים פרסומות פרוגרמטיות, ומתפרנסים מכך יפה מאוד.

ואיך כל זה מתיישב עם משבר הקורונה? אפשר בכלל לצמוח בתקופה כזו?

הפלטפורמה שלנו מגיעה בפורמט שהכי מתאים לעידן הנוכחי. היא נבנתה עבור מכשירים ניידים, היא עדכנית, זריזה ועובדת 24/7. יש לנו דסק עם צוות עורכים שהמיומנות שלהם היא להוציא ידיעות קצרות ומעניינות ולתת עידכוני פוש על החדשות המשמעותיות ביותר

לא רק שאפשר, זה גם בדיוק מה שקורה ב-NEWSRAEL . הקורונה לימדה אותנו שלא רק העתיד הוא ברשת, אלא גם ההווה הוא ברשת. תסתכל על שוק הפירסום המסורתי מול הפירסום הפרוגרמטי ברשת. הפרסום מסורתי קורס, והפרסום הפרוגרמטי ברשת פורח. ההתנהלות שלנו בתחום הפירסום הפרוגרמטי, בה אנחנו נעזרים באלון רוזנטל, שהוא מומחה בין-לאומי בתחום, מכה את התחזיות של עצמנו בכל חודש. עסקים חותכים בתקציבי פירסום, אבל כדי למכור און ליין, בייחוד בתקופת הקורונה, הם משאירים את הקמפיינים הפרוגרמטיים, בגוגל, פייסבוק ודומיהם. אצלנו, בגלל שקהל היעד הוא מאוד ממוקד, קל לאלגורתמים של גוגל ודומיו, לאפיין את הפרסומות שמתאימות לו. בסוף, מיקוד הוא שם המשחק בתחום הזה. כלומר, מפרסם יהיה מוכן לשלם הרבה יותר כסף על מנת להגיע לאדם הנכון בזמן הנכון.

מבחינת הציבור, בפרט בתקופה של סגר וריחוק חברתי, אנשים צורכים הרבה יותר תוכן ברשת. בארה"ב, כל ספקיות האינטרנט מדווחות על עלייה של עשרות אחוזים בצריכת רוחב פס. זה משפיע על כל תחומי החיים, ובפרט על תחום התקשורת. בתוך העולם הזה של גופי תקשורת, אנחנו נמצאים בחוד החנית. הפלטפורמה שלנו מגיעה בפורמט שהכי מתאים לעידן הנוכחי. היא נבנתה עבור מכשירים ניידים, היא עדכנית, זריזה ועובדת 24/7. יש לנו דסק עם צוות עורכים שהמיומנות שלהם היא להוציא ידיעות קצרות ומעניינות ולתת עידכוני פוש על החדשות המשמעותיות ביותר. זו בדיוק דרך צריכת המידע התכליתית והיעילה, שאנשים מחפשים, ושמתאימה לקצב החיים של 2020.

הזכרת את המקורות שלך בתחום הייטק. איך מגיעים מפיתוח צ'יפים לעיסוק בתוכן חדשותי?

לשמחתי, יצא לי לעסוק במהלך השנים בכמה תחומים, בסטארט-אפ בתחום התוכנה, בכמה סטארט-אפים בתחום החומרה, עבדתי בשירות המדינה בתפקידי ייעוץ, וגם הקמתי עמותה פרו ישראלית, אותה אני מנהל כבר כמה שנים, בהתנדבות מלאה. מכל אלו, למדתי שלושה דברים: הראשון, שהתואר בהנדסת חשמל בטכניון, אותו סיימתי בהצטיינות חצי שנה לפני המחזור שלי, היה ההכנה הכי טובה שיכולה להיות לחיים, כי הוא לימד אותי איך ללמוד נושאים חדשים ומורכבים במהירות וביעילות. השני, שאם אוהבים את מה שעושים, אז אין בעיה ללמוד נושא חדש ולהיכנס לתוכו לעומק. והשלישי, שבכל עיסוק אליו פניתי, הניסיון הקודם, גם במקומות שנראים הכי לא קשורים זה לזה, תמיד הוכיח את עצמו כרלוונטי. כישראלים, כולנו חיים את החדשות. מבחינתי, ההזדמנות לייצר חדשות ציוניות ופרו ישראליות, שפונות החוצה, לעולם, ומציגות את ישראל, באופן שלצערי גופי תקשורת אחרים לא מציגים, מביאה לידי ביטוי גם את המוטיבציה שלי לעשות דברים חדשים ומעניינים, וגם להביא לידי ביטוי את הערכים הציוניים עליהם התחנכתי.

ומה התכניות לעתיד?

וואו, יש הרבה תכניות. קודם כל, יש לנו פוטנציאל שוק אדיר. אם גופי התקשורת בעברית נלחמים על ליבם של כ-6 מיליון בעלי מכשירים ניידים חכמים, הרי שקהל היעד שלנו, כפי שציינתי, מונה למעלה ממאה מיליון איש. כך שלהגיע אפילו לשני אחוז של חדירה, של שני מיליון איש, זה מבחינתנו יעד שהוא בהחלט אפשרי, ויספק לנו בסיס כלכלי חזק מאוד. אנחנו כרגע בסבב גיוס רביעי, במטרה לאפשר לנו לצמוח מהר יותר דווקא בתקופה הזו, להגדיל את תקציב השיווק ואת נפח המשתמשים, ולהכניס שיפורים נוספים שיאפשרו לנו להגיע במהירות לנתח השוק הזה, ולספק להם חדשות פרו ישראליות, בתצורת פיד דינמי, 24/7.

לסיכום רק אומר, שמבחינתי, NEWSRAEL זו עשייה ציונית מודרנית, חשובה מאין כמותה, שמתאימה גם מבחינה טכנולוגית ווגם מבחינה פיננסית לתקופה הסוערת שאנחנו חיים בה!"

מערכת וואלה, בשיתוף NEWSRAEL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully