וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-30 יום ל-15 דקות: הפלטפורמה שעשתה פלאים לפרילנסרים

22.9.2020 / 11:41

חיפוש עבודות מזדמנות היה משימה מורכבת עוד לפני ימי הקורונה הן ללקוח והן ליצרני התוכן, המדיה, הקמעונאות ועוד, עד ש-Fiverr הישראלית עשתה סדר בתחום: "יכולים לסייע ללא קשר לגודל העסק או היקף התקציב שלו"

בווידאו: דוח המבקר על טיפול הממשלה במובטלים בזמן הקורונה/משרד מבקר המדינה

"תעסוקה" היא המילה הבולטת היום. אנשים מחפשים דרכים להתפרנס, והעולם שבחוץ אינו מאיר להם פנים. חברה שקרנה דרך מסיבות אלה ממש היא Fiverr , זירת מסחר גלובלית מקוונת לשירותים דיגיטליים, המאפשרת לפרילנסרים מוכשרים להציע את שירותיהם ללקוחות ברחבי העולם. הפלטפורמה נוסדה על ידי מיכה קאופמן ועלתה לאוויר לראשונה בשנת 2010 במטרה לתת לכל עצמאי, בכל תחום ובכל מקום בעולם, את הפלטפורמה שתעזור לו להציע את השירותים שלו למי שמחפש אותם.

הרעיון נולד מתוך ההבנה שתהליך העסקת פרילנסרים אינו יעיל: מי שחיפש להעסיק פרילנס בזבז את הזמן במהלך חודש כדי למצוא את האדם הנכון. פגישות בבתי קפה, הצעות מחיר, כתיבת חוזים וכיוב'. אחרי כל אלו הפרויקט התחיל, אך ללא ידיעה איך ומתי הוא יסתיים, או כמה הוא יעלה בסופו של דבר. ב-Fiverr שמו לב שהמצב הזה מאפיין שוק גדול מאד בו זמנית.

הקורונה נתנה לפייבר רוח גבית חזקה שהניפה את הביקוש והמודעות ליתרונות והערך המוסף של הפלטפורמה. הביקוש הגדול האיץ את הצמיחה של החברה. עוד לפני הקורונה, משך הזמן הממוצע שנדרש למציאת פרילנסר והעסקתו בעולם הלא מקוון עמד על כ-30 יום. פייבר כיווצה את הזמן הזה ל-15 דקות. בתחילת הדרך פרילנסרים היוו 30% מכלכלת ארה"ב, כיום הם מהווים כמעט 50% והמספר ממשיך לגדול בעקבות הקורונה.

המגפה והמשבר העולמי יצרו מציאות חברתית וכלכלית חדשה. בפייבר פיתחו כלים וטקטיקות שעוזרים ותומכים בחברי הקהילה להמשיך ולהתקדם בתקופה זו.

  • סיוע לעסקים ופרילנסרים במעבר לאונליין בכדי להמשיך ולפעול היכן שניתן
  • עזרה בשימור הנכסים העסקיים של עסקים שנאלצו להשבית את העסק בתקופת הסגר
  • הכנת עסקים ליום שאחרי. המשבר הזה יעבור, עסקים חייבים להתכונן ליום הזה ולצאת מחוזקים מהמצב
מיכה קאופמן. עומר הכהן,
מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד Fiverr/עומר הכהן

פייבר השיקה מרכז משאבים חדשני במסגרת אתר חדש בשם The Shift - המציע תכנים חיוניים, מקרי בוחן, תוכן מעורר השראה, הדרכות ושירות התאמת כישרונות דיגיטליים חדשני, על מנת לסייע לעסקים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית ולהעצים את נוכחותם הדיגיטלית. הוא מציע בניית אתר ומקרי בוחן של בעלי עסקים, המשתפים את חוויותיהם האישיות במהלך הטרנספורמציה הדיגיטלית ו-ועידות ואירועים אונליין. בנוסף, מדי חודש Fiverr מעניקה לשלושה עסקים ברחבי העולם מענק של 1,000 דולר למימוש בזירת המסחר על מנת להגביר את נוכחותם הדיגיטלית.

גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק של Fiverr, מסבירה: "עסקים רבים ברחבי העולם מתמודדים עם השפעת מגפת הקורונה. המחשבה והצורך להמציא את עצמנו מחדש באופן מקוון, עשויה לעיתים להרתיע. כחברה המשרתת את צרכיהם של עסקים קטנים כבר למעלה מעשור, אנו נמצאים בעמדה ייחודית בה נוכל לסייע, ללא קשר לסוג העסק, גודלו או היקף התקציב שלו. לפלטפורמה שלנו יש את היכולת להבטיח את נוכחותו הדיגיטלית תוך שמירה על האותנטית והייחודיות שלו לאורך התהליך. שמנו לנו למטרה לספק ולרכז עבור עסקים קטנים את הכלים והמשאבים להם הם זקוקים בכדי לעבור את התקופה המאתגרת הזו בצורה הטובה ביותר".

הומפייג' The shift. יחצ,
THe Shift, מרכז המשאבים של Fiverr/יחצ

בכל הנוגע לתמחור העבודה, הפרילנסרים ב-Fiverr קובעים את המחירים שלהם. הם בוחרים כמה לגבות על סמך הערך שהם נותנים, הניסיון שלהם ולזמן שהם משקיעים בעבודה. טווח הרווחים של פרילנסר בפייבר נע בין 100 דולר בחודש לעשרות אלפי דולרים. הנה פירוט של מספר קטגוריות.

  • כתיבת מאמרים ובלוגים - 75-104 דולר
  • קידום SEO - 135-995 דולר
  • Graphic UI - 185-6,300 דולר
  • עריכת וידאו - 100-3,200 דולר
  • יצירת אתרים - 395-4,095 דולר

סיפורי הצלחה מהעולם

לוקס ויטל, סטודנט בן 25 מאוסטרליה, היה בחצי הדרך לסיום התואר במנהל עסקים כאשר החליט לשנות כיוון ולא לפנות לדרך הקריירה הקונבנציונאלית. לוקאס תכנן להיות רואה חשבון וכדי להתפרנס תוך כדי הלימודים הציע שירותי SEO בפייבר. הביקוש החל לגבור ולוקאס הבין שאם יעצור את הלימודים הוא ירוויח הרבה יותר כסף מחדרו בבית מאשר כל עבודת משרד אחרת של 9:00 - 17:00.

לוקאס מרוויח היום 26 אלף דולר אוסטרלים בחודש ומציע לכל מי שהכנסתו נפגעה במהלך תקופת הקורונה לעבור ולחפש הזדמנויות בעבודה מקוונת. לוקאס אומר שעצם זה שהוא הבוס של עצמו מהווה יתרון גדול, מאחר שהוא מכתיב לעצמו את קצב העבודה, זמן העבודה ומיקום העבודה. העבודה כפרילנס מאפשרת לו לפתח את היכולות המקצועיות שלו וללמוד ממגוון אנשים. וכמובן עצם זה שהוא יכול להמשיך ולעבוד מכל מקום בעולם שיש בו חיבור לאינטרנט, מאפשר חופש שעבודת משרד מסורתית לא מאפשרת.

ג'יימס טיילור, איש שיווק, וזוגתו, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, רצו להפסיק לשלם שכירות ולרכוש בית באנגליה. היעד שלהם היה לחסוך 18 אלף ליש"ט עבור מקדמה על בית משלהם. תוך שישה חודשים בלבד הצליחו לחסוך את הסכום ועוד נשאר להם עודף כדי לרכוש ריהוט חדש ושאר תוספות לבית. ההקרבה הגדולה ביותר היתה הזמן, שכן ג'יימס מספר כי במהלך חצי השנה הוא עבד שבעה ימים בשבוע כדי להגדיל את ההכנסה. הודות לעבודה כפרילנסר בפייבר, ג'יימס הרוויח עוד 3,000 ליש"ט בחודש בנוסף למשכורת שאותם הכניס ישר לחיסכון עבור הבית.

הטיפ של ג'יימס לחסוך כסף הוא למצוא עבודה מרחוק בנוסף לעבודה היומיומית ולהפנות לזה את כל האנרגיה. העבודה שהחלה כצדדית הפכה להיות העבודה העיקרית של ג'יימס, וכיום הוא מציע את שירותיו בסוכנות שיווק דיגיטלית.

seperator

סיפורי הצלחה ישראלים

אמנון פיקר והדר מדמוני, בעלי חברת ההפקה The 13th way' עובדים פחות ומרוויחים יותר. הם פתחו חברת הפקה לסרטוני פרסומת מוכנות מראש, בה כל מה שהלקוח צריך לעשות הוא להטמיע את שם החברה שלו וטקסט על גבי הפרסומת בעבודה של עשר דקות, במחיר שכל עסק יכול לעמוד בו. הם יכולים לעשות סרטים בעלות מאד נמוכה. יש להם במאגר פרסומות שאינן מיועדות ללקוח ספציפי אלא משמשות כחנות לפרסומות. כשהפרסומת מוכנה, היא עולה לרשת. כל אחד יכול לרכוש את הפרסומת ולשדר אותה כשלו. אותה פרסומת יכולה לשמש עשרות ויותר מפרסמים סביב לעולם.

אמנון והדר ניסו לשווק את החברה שלהם בכל דרך אפשרית ולא הצליחו, וכמוצא אחרון העלו את הסרטונים לפייבר והציעו את השירות. בתוך יממה כבר היה ביקוש היסטרי למוצר. גרף המכירות של החברה של פיקר ומדמוני נמצא בעלייה מתמדת, וכל זה ללא פגישות, ללא שיחות של משא ומתן, ללא ביורוקרטיות של שיווק ופרסום.

"אנחנו שני חברים מימי השירות הצבאי", הם מספרים, " שותפים בחברה להפקת סרטוני פרסומת. לפני שלוש שנים המצאנו מודל הפקה חדש - פרסומות מוכנות מראש לעסקים קטנים. פריצת הדרך השיווקית שלנו הגיעה דרך הפלטפורמה של Fiverr לפני קצת יותר משנתיים ומאז אנחנו מוכרים את הפרסומת שלנו דרך האתר ללקוחות בכל העולם, בעיקר צפון אמריקה.

טניה בורה. יחצ,
טניה בורה/יחצ

טניה בורה, בת 33 מחריש, עלתה לארץ ממוסקבה יחד עם בעלה לפני 7 שנים. היא לא דיברה עברית וגם לא רצתה ללכת לאולפן. היא החליטה שהיא תלמד עברית תוך כדי עבודה. היא מצאה עבודה במספרה בראשון לציון והתחילה שם כאסיסטנטית, אך התקדמה מהר להיות האחראית על הקידום במדיות החברתיות של העסק, בפייסבוק ובאינסטגרם, עבודה עם בלוגרים וכיוב'. את כל התחום למדה בעצמה.

אחרי 3 שנים עזבה את המספרה ופתחה מספרה משל עצמה בבת ים, עסק שאהבה מאד והצליח יפה. אבל אז הגיעה הקורונה, בה חלו גם היא ובני משפחתה. בזמן הסגר טניה חשבה מה היא יכולה לעשות, ובינתיים השלימה תואר שני במנהל עסקים (דרך האינטרנט) אותו התחילה עוד ברוסיה.

טניה מעידה על עצמה שכל חמש שנים היא מחליפה הכול בחייה - עבודה, דירה, עיר מגורים. בסיום הסגר התקשרה חברה שידעה שיש לה ידע בפיננסים ואנגלית מצוינת וביקשה עזרה בכתיבת טקסטים פיננסיים עבור החברה שהיא עובדת בה. בעקבות זאת טניה פתחה פרופיל ב-Fiverr והתחילה לקבל עבודות. אחרי כמה שבועות כפרילנסרית היא הבינה שהיא מאד נהנית מהגיוון בעבודה, מהחופש שהעבודה נותנת לה. היא מעידה כי ההכנסות גדלות מחודש לחודש, ואף העלתה מחירים לאחרונה ובעקבות זאת הגיעה יותר עבודה. בקרוב מאד היא עולה בדרגה בפלטפורמה ל - Level 2 Seller.

seperator

לפייבר גם פלטפורמה עסקית נרחבת, Fiverr Business, כפי שמסביר המנכ"ל והמייסד מיכה קאופמן: "בעשור האחרון, Fiverr ייצרה מודעות נרחבת לחשיבות והיתרונות בשילוב פרילנסרים בכוח העבודה ובהתאם לכך היא מפתחת ובונה פתרונות שיהפכו את תהליך רכישת שירותים דיגיטליים עבור חברות לפשוט, מהיר ויעיל. Fiverr Business נבנתה במטרה לשלב מוצר זה כחלק אינטגרלי בתהליכי העבודה של צוותים בחברות וכדי לאפשר את המעבר של עובדים וצוותים בחברה, לעבודה מרחוק, לפשוטה יותר ואפקטיביות יותר".

יעל ברנדט, מנהלת טרנספורמציה דיגיטלית ופיתוח לקוחות ביוניליבר ישראל, אומרת: "כחברה שצריכה לנוע ולהתקדם במהירות, Fiverr Business הפכה לחיונית בתהליך העבודה של הצוות שלי. השימוש בפלטפורמה הפך קריטי במובן מסוים מכיוון שפתאום תאריכי היעד הצפופים שבמסגרתם עבדנו הפכו להיות לא רלוונטיים. עם פתרון כמו Fiverr Business הפלטפורמה מאפשרת לאתר ולהתאים באופן פשוט ומהיר פרילנסרים מוכשרים, ובמקביל לנהל את הפרויקטים והתקציבים של הצוות שלי. אני אוהבת במיוחד את העובדה שיש לי נראות ושליטה בכל צעד בדרך".

יתרונות נוספים שמציעה הפלטפורמה, מעבר למחיר המשתלם, לוחות זמנים מהירים להגשת תוצרים ומגוון רחב וייחודי של קטגוריות לכל צרכי העסק - כאן.

  • גישה להיצע רחב, קטגוריות עסקיות מגוונות של פרילנסרים מנוסים ואיכותיים שנבחרו על פי פרמטרים שונים המותאמים לעולם העסקי (בחירת הפרילנסרים נעשית על ידי כלים מבוססי ML ו-AI של Fiverr, ונבחרו בקפידה על פי מיפוי צרכי עסקים שונים ועל בסיס העדפות ובחירה של הלקוחות העסקיים של Fiverr)
  • גישה בלעדית 24 שעות ביממה ליועץ עסקי אישי לצרכי הגדרת חשבונות, מציאת פרילנסרים המתאימים לפרויקט ושירותים אקסקלוסיביים עסקיים נוספים
  • כלי שיתוף לניהול פרויקטים וליצירת פרויקטים חדשים, ניהול הזמנות עתידיות וארגון וניהול הצוות סביב יעדים ומשימות משותפות
  • שליטה ומעקב אחר התקציב וסטטוס הפרויקט, ובניית תהליך מתן אישורים לפי צרכי הארגון והצוות
  • הגדרת רשימת הפרילנסרים המועדפים לכל צוות, ושיתופה באופן פרטי עם כלל חברי הצוות
  • עוד באותו נושא:
  • Fiverr

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully