וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להריח על עיוור: איך בוחרים אונליין מוצרי טיפוח ריחניים?

22.9.2020 / 15:13

עוד לפני הסגר, מדיניות התו הסגול הקשתה על לקוחות להריח סבונים, נרות ושאר מוצרי טיפוח לגוף ולבית. איך רוכשים אונליין מוצר שלא ברור אם יקלע לטעם שלכם, והאם המעבר לקניות ברשת פגע אנושות בתעשייה? התשובות המפתיעות לפניכם

בווידאו: עומס בבתי החולים בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

התקופה הזאת מחייבת אותנו להיות זהירים בעניין הצרכני. תו סגול, מסכות, קניות אונליין - כל אלה מושגים שנטחנו בחצי השנה האחרונה עד דק. להזמנת משלוחים מהסופר התרגלנו כבר מזמן, גם עם בגדים אונליין אנחנו מסתדרים היטב - אבל מה לגבי מוצרים לטיפוח הגוף והבית שדורשים שימוש בחושים כדי לבחור מה שמתאים לנו?

"בבחירת הריח יש לקחת בחשבון שלכל חלל יש ריחות שמתאימים יותר ופחות", מסבירה לירון פוזננסקי, מנהלת הדרכה ברשת SABON, "כך, למשל, מומלץ בחללים כגון שירותים ומקלחת ניחוחות דומיננטיים יותר, ובחדר השינה מוטב ניחוחות מרגיעים כמו הלבנדר והמאסק. לרוב הבחירה נעשית על העדפה של ריח פירותי דומיננטי או פרחוני נקי ועדין. בבחירת ריחות בקניות אונליין, מי שאהב פצ'ולי לבנדר וניל בקרם גוף יאהב לרוב גם את הריח לבית".

ניחוח Sugar Plum של רשת SABON. יחצ,
אז איך זה מרגיש? Sugar Plum לבית של Sabon/יחצ

ובכל זאת, איך בוחרים?

"ריח הוא עניין אינדיבידואלי אשר משתנה מאדם לאדם", ממשיכה פוזננסקי, "לכן מומלץ בתקופה זו, בה הרכישות נעשות אונליין, לדבוק בריחות מוכרים ואהובים על מנת 'ללכת על בטוח'. יש לקחת בחשבון כי יש אנשים המעדיפים בבתיהם ריחות יותר דומיננטיים, דוגמת הריחות הפירותיים, ולעומת זאת יש את אלה שמעדיפים ריח יותר נקי ופרחוני".

לדברי רויטל לוי צוברי, מייסדת ומבעלי רשת Laline, כחלק מראייה אסטרטגית כל ניחוחות הרשת מחולקים לשמונה ריחות קבועים המופיעים בכל המוצרים, כך שכל אחד ואחת יכולים לבחור את הניחוח שהם אוהבים ולהזמין בקלות מכל המגוון באתר. ללקוחות שלא מכירים וירצו להתנסות בניחוחות חדשים ניתן לפשט את הבחירה לפי התשובות שיתנו לכמה שאלות בסיסיות, כגון איזה ניחוח אהוב - פרשי, מתוק, אוריינטלי וכו', וכך ניתן לנווט את הבחירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
Peony של ללין. יחצ,
ריח מוכר אבל חדש. Peony Gardenia של ללין/יחצ

עוד מציינת לוי צוברי, כי תווי הניחוח מתוארים על פי שם הניחוח - לדוגמא פאוני גרדנייה, ונילה פצ'ולי, שרי בלוסום, על מנת להקל בבחירה. כל ניחוח באתר מכיל מידע מפורט הכולל את כל תתי הניחוח באופן ברור ומדויק. פאוני גרדנייה הוא ניחוח שהושק לאחרונה. הוא מורכב מתמציות של פרחי פאוני וגרדניה, בנגיעות מעודנות של מאסק, וניל, פצ'ולי ו-ורדים. מי שלא מכיר את הריח יכול לדמיין על בסיס המרכיבים - או פשוט לקחת סיכון מאוד לא גדול ולרכוש אותו.

NUXE הוא מותג המתבסס על תמציות פרחים, ומציע ניחוחות שלטענת החברה ידועים בהשפעה מיטיבה ומרפאת. " נשים שמחפשות/אוהבות ריחות רעננים וקלילים יבחרו מוצרים על בסיס הדרים שגם נותנים תחושה מרגיעה", מסבירה ויקי רווח, מנהלת הדרכה ב-Nuxe ישראל, "נשים שמחפשות/אוהבות ריחות יותר דומיננטיים יבחרו מוצרים על בסיס פרחים". רווח טוענת כי במקרה שלהם תהליך הבחירה אמור להיות פשוט יחסית: "בסיס המוצרים הוא על רכיבים ממקור טבעי, וכך קל יותר לזהות את הניחוחות גם מבלי להריח אותם".

מוצר עור של Nuxe. יחצ,
מותג שמתבסס על פרחים. NUXE/יחצ

הלה רז, מנהלת אתר גולף&קו אונליין, מספקת תשובה דומה. "גם כשלא ניתן להריח את קולקציית הניחוחות בחנויות, כל אחד ואחת יכולים לבחור ניחוח שהם אוהבים לפי החלוקה לסגנון ולתווי הניחוח: פרחוני, נקי, גברי, טבעי. לרוב כל אחד יודע איזה סוג ניחוח הוא מעדיף בבית ומאיזו משפחת ריחות. אחד הטיפים החשובים בנושא הוא להתמיד בסוג הניחוח - לא לערבב בבית ריחות שונים, ללכת על ריח אחד ולבשם את כל הבית במגוון המוצרים של אותו ריח: מפיץ ריח, מבשם אריגים, נר. אם בכל מקום בבית יופץ ריח אחר, עלול להיווצר חיבור שפחות יצליח לאורך זמן".

רז מציינת כי באתר הרשת, תחת קטגוריית "חדר הרחצה", מצויה קטגוריית הספא שם ניתן ללמוד על כל המוצרים והניחוחות של הרשת. "מחלקת טיפוח הגוף ובישום הבית ומציעה סדרה רחבה של מוצרים במגוון ניחוחות אשר פונים לקהל רחב ומגוון. כל אחד והריח שהוא אוהב. כל ריח מאופיין בשפה גרפית שונה התואמת לאווירה ולניחוח".

מפיץ ריח של גולף אנד קו. עידן מלכה וערן סלם,
לא לערבב שמחה בשמחה מפיץ ריח של גולף&קו/עידן מלכה וערן סלם

השאלה המעניינת היא האם העובדה שאנשים נשארים בבית ולא יכולים להשתמש בחוש הכי חשוב לבחירת המוצר משפיעה על המכירות. פוזננסקי מפתיעה: "דווקא בימים אלה, בהם אנשים נמצאים רוב היום בבית, אנו רואים מגמה של עלייה ברכישת נרות ומפיצי ריח באונליין, למרות שלא ניתן ללכת ולהריח. אנשים נשענים על ניסיון קודם ולא מוותרים על שדרוג קטן לבית".

  • עוד באותו נושא:
  • ללין
  • SABON

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully