וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הם באו מוכנים: כך הקמעונאים הצליחו להביס את הסגר

22.9.2020 / 17:53

ללא רצפת מכירה, ללא משלוחים לנקודות חלוקה, ובלי קניות אימפולסיביות, תקופת חגים בסגר מהווה אתגר ממשי לקמעונאים ורשתות השיווק. מדוע בכירים בענף משדרים היום דווקא אופטימיות זהירה? "מי שהפיק לקחים מהסגר הראשון וחיזק שירותי אונליין, עשוי להיפגע באופן מזערי"

בווידאו: מסעדות, חנויות ומקומות בילוי סגורים במהלך הסגר/צילום: AP ורויטרס

ימי הסגר הראשון של הקורונה תפסו קמעונאיים לא מוכנים: עם אתרי אינטרנט לא מעודכנים, ללא שירותי און ליין כלל או עם הישענות על משלוחים לנקודות חלוקה, בלי מערך טלפוני יעיל ועם הטיה ברורה להשקעה ברצפת מכירה.

אותם המשווקים ניצלו את חודשי החזרה לשגרה על מנת ליישר שורות, ומגיעים לסבב השני של הסגר עם אתרי מכירות און ליין מעודנים, ולאחר חודשים של תרגול מכירות במרחב הדיגיטלי, לצד המרחב הפיזי.

אתר חדש ג'נטלמן. יחצ,
האתרים שוקקים. האתר החדש של ג'נטלמן/יחצ

"לקחנו את הזמן הזה על מנת ללמוד את הדנ"א של הצרכן הישראלי תחת סגר" מספר טל רז, מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן המשיקה בימים אלו אתר חדש, "הבנו שהסגר ומגבלות הקורונה מעניקות לנו, לצד האתגרים הברורים מאליהם, גם יתרון. ללקוחות יש הרבה יותר זמן - לשוטט ברחבי הרשת, לחקור ולבחון את טיבם ואיכותם של המוצרים והמותגים המעניינים אותם. הקניה היא פחות גחמנית ויותר מחושבת, אבל לרשתות ישראליות זה יתרון משמעותי. יש לנו אתרים שמספקים מידע רחב ונגיש בעברית, עם מערכי שירות טלפוני משלימים, שנתונים ללקוחות מענה. זה דבר שמעניק לנו יתרון תחרותי מול אתרים מחו"ל, ולצרכן בטחון בתהליך הקניה".

את ה'פאן' המאפיין חוויית קניית שעון יוקרה או מתנה בחנות החליפו בג'נטלמן עם קטגוריות משעשעות באתר של אפשרויות קניה לפי סוג גבר, לפי קטגוריה, או לפי אירוע, עם אפשרות להזמין ולרכוש גם דרך עמוד הפייסבוק של המותג על מנת לשמור על הרוח החברית והנהנתנית המאפיינת אותו, הכול עם שירות משלוחים עד בית הלקוח.

יתרון נוסף של משווקים מקומיים מול בינלאומיים קשור לזמני שילוח ממושכים ולא יציבים המאפיינים הזמנות מחו"ל. "אחד היתרונות המשמעותיים שלנו הוא אספקה של מוצרי החשמל בכל גודל לבית הלקוח תוך 48-72 שעות", מספר אסי ארביב, מבעלי קבוצת קלינטון סחר יבואנית מוצרי החשמל, אשר השיקה אתר חדש כבר בימי הסגר הראשון ונהנתה מצמיחה במכירות, בייחוד בקטגוריות המוצרים הלבנים (מקפיאים ומקררים), שואבי אבק ומוצרים למטבח. "אנחנו רואים איך מהירות השילוח מהווה נקודת מפתח בהחלטת הצרכנים דווקא בנו, לצד מתן האחריות, המחירים, והשירות הטלפוני המקצועי, שבתחום מוצרי החשמל הוא חובה - צרכנים צריכים לשמוע מישהו שהם סומכים עליו שמכוון אותם ומתאים להם בדיוק את המוצר הנדרש, ולכן אנחנו משקיעים בהכשרה ממושכת של נציגי השירות, ובבחינה רציפה של תהליכי השירות אל מול הלקוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מזון וציוד לבעלי חיים pet best. יחצ,
הזמנות שוברות שיאים. חנות בעלי חיים של קבוצת "גג לחיות"/יחצ

לצד הרשתות והמותגים שעדיין לא התאוששו מהירידה במכירות בעקבות הסגר הקודם, יש גם את אלו שבשבילם הסגר דווקא הוביל לעלייה במכירות.

לא רק רשתות המזון, גם בתחום המזון והציוד לבעלי חיים נרשמו הזמנות שוברות שיאים בימי הסגר הראשון: "בדומה לחשש ממחסור שהוביל לעומסים ברשתות המזון, כך גם בעלי חיות מחמד חששו ממחסור של מוצרי חובה והצטיידו בהתאם. מעבר לזה, הבדידות של הקורונה הובילה לגל אימוצים נרחב, ולכך שאנשים בילו יותר זמן עם חיית המחמד שלהם: רצו לאלף אותה, לטפח אותה בשמפו מיוחד או בבשמים, ולפנק אותה בצעצועים וגאדג'טים. ישנן קטגוריות שזכו לצמיחה של מאות אחוזים: קומטיקה, אילוף ומזונות פרימיום", מספר גדי עידן מבעלי קבוצת גג לחיות המפעילה כמה חנויות מזון וציוד לעלי חיים בפריסה ארצית.

לקראת הסגר השני צופה עידן האטה יחסית לימי הסגר הראשון שאופיינו בפאניקה, אבל מתגבר מערכי משלוחים: "התחום שלנו גם בשגרה בנוי על הזמנות ומשלוחים עד הבית. בתחום הזה אנחנו עוקפים בזמינות המשלוחים את רשתות המזון הגדולות, ומגיעים ברוב המקרים כבר באותו היום. החכמה היא להגיע לסגר עם מלאים נכונים. זהו תחום שיש בו אלפי תתי קטגוריות: לא רק בין חיות אלא בין גזעי חיות, משקל, גיל, צבע פרווה, בעיות בריאותיות, ועוד. על מנת שלקוחות יחזרו אליך אתה צריך להחזיק מגוון של מותגים, במגוון טווחי מחירים, ובמגוון תתי קטגוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully