וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכולה לצאת לדייטים": התביעה הייחודית נגד חברת הביטוח

23.9.2020 / 0:15

אישה שעברה תאונת דרכים ונותרה עם צלקת כעורה ביד הגישה תביעה לפיצויים: "לא יכולה לנהל חיי חברה עשירים, סובלת מתגובות שליליות מצד גברים". כלל ביטוח בכתב ההגנה: "אין קשר סיבתי בין הפגיעה הנטענת בתאונה לנטען"

מערכת וואלה!

הייתם יוצאים לדייט עם מישהי שצלקת מכוערת מעטרת את זרועה? זו לא שאלה שבאה ממקום סקסיסטי. למעשה, זו נקודה שהעלתה אישה שתובעת כעת את חברת הביטוח כלל. הדיון נסוב סביב צלקת שהותירה תאונה בידה של גרושה בשנות השלושים לחייה מחיפה. הוא התגלגל למסדרונות בית המשפט ומהווה סלע מחלוקת בין הצדדים. לדבריה, חייה השתנו לבלי היכר בעקבות הצלקת, שבין היתר מרחיקה ממנה גברים. מנגד, חברת כלל מסתייגת וטוענת כי אין בה כל פגיעה תפקודית.

בתמונה שלמטה מצולמת ידה של מ' ולא צריך להיות פלסטיקאי על בשביל להבחין בצלקת המכוערת. האם זו פגיעה תפקודית, או שיש הצדקה לטיעון של חברת הביטוח?

צלקת של אישה שתובעת את חברת הביטוח. יחצ,
ראוי לפיצוי?/יחצ

הסיפור מתחיל בתאונה שהתרחשה בשנת 2019, שעה שרכב הגיח ממול לכיוון נסיעתה של התובעת והתנגש ברכבה בעצמה בעת הפניה. ניידת מד"א שהגיעה למקום התאונה פינתה אותה לשם קבלת טיפול בבית החולים, שם אובחן חתך עמוק בידה השמאלית. לאור חומרתו, היא נדרשה לעבור שני ניתוחים, שהשני שבהם גם כלל השתלת עור שנלקח מהירך שלה. החתך הכעור הכניס אותה לדיכאון, ובעקבותיו היא החלה לצרוך כדורים על פי מרשם פסיכיאטרי.

בא כוחה של התובעת, עו"ד אורן בושרי, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, מספר כי ההשלכות של הצלקת על חייה קשות מנשוא. "מדובר ברואת חשבון, גרושה, שניהלה חיי חברה סוערים, תרה אחר אהבה חדשה ויצאה למסע לחפש אחרי הנפש התאומה שלה, אולם הצלקת גדעה באחת את האפשרות שלה לעשות זאת, כפי שהיא מתארת. לדבריה, אין היא יכולה עוד לנהל אורח חיים כפי שהתרגלה, שכולל בין היתר חיי חברה עשירים ומספקים". בושרי טוען כי לצד התגובות השליליות מצד גברים ניכרת גם פגיעה משמעותית בתפקודה: היא מספרת על קושי לבשל ולכבס בגדים, ולמעשה מתקשה לבצע כל פעולה פיזית שדורשת מאמץ. לדבריה, שמגובים בחוות דעתה של פסיכיאטרית, העצבות אינה עוזבת אותה והיא מרבה לבכות.

לאור כל זאת, במסגרת כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בחדרה, צורפו גם מסמכים שמעידים על נכות אורטופדית ונפשית ולכן ביקש עו"ד בושרי מבית המשפט למנות מומחים בתחומים הללו. חברת כלל טוענת בכתב ההגנה כי מדובר ב"אי נוחות זמנית" כהגדרתה: "ממסמכי המעקב במרפאה הפלסטית עולה מהלך תקין של החלמה". בא כוחה של חברת הביטוח ממשרדו של ע. שניצקי ושות', טוען כי אם לתובעת קשיים כלשהם, דבר שמוכחש על ידו, מקורם במצבה ללא קשר לתאונה ואין בצלקת משום לפגוע בתפקודה. ההסתייגות של חברת כלל גורפת: "אין כל קשר סיבתי, עובדתי ו/או משפטי בין הפגיעה הנטענת בתאונה לנטען".

עורך הדין בושרי טוען כי המקרה הזה חריג היות ולרוב, בכל הנוגע לנכויות בעקבות שברים וניתוחים פלסטיים, חברות הביטוח אינן מתנגדות למינוי רופא מומחה. מחברת כלל נמסר: ""התביעה התקבלה בחברתנו, ואנו נשיב בערכאות המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully