וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נספרסו ו-BEKO חזק באיכות הסביבה, מתחייבות לניטרליות פחמנית מלאה

23.9.2020 / 10:20

נספרסו מתחייבת כי כל ספל קפה יהיה בעל טביעת רגל פחמנית ניטרלית: "יכול להוביל את כל תעשיית הקפה לשינוי חיובי". BEKO השיגה ניטרליות פחמן בכל מפעלי הייצור שלה בעולם

נספרסו באילת. יחצ,
הולכים חזק על שימור איכות הסביבה. נספרסו/יחצ

חברת נספרסו מודיעה על התחייבותה למדרך פחמני ניטרלי עד לסוף שנת 2022, משמע שכל ספל קפה של נספרסו, הן במגזר הביתי והן במגזר המוסדי, יהיה עם אפס טביעת רגל פחמנית. נספרסו הופכת בזאת להיות חברת הקפה הראשונה בעולם שמתחייבת ליעד שאפתני זה, אותו היא תשיג בזכות למעלה מעשר שנות פעילות בנושא במהלכן צמצמה את פליטת הפחמן בשרשרת הפעילות שלה ובמקביל פיתחה מנגנון פיצוי סביבתי באמצעות נטיעת עצים וייעור חקלאי באזורי הקפה תוך שמירה על המגוון הביולוגי.

"שינויי האקלים הם מציאות קיימת" אומר גיום לה קונף (Guillaume Le Cunff ), מנכ"ל נספרסו העולמית, "ועתידנו תלוי ביכולת שלנו להתקדם עם ההתחייבויות שלנו לאיכות הסביבה מהר יותר ובעוצמה גבוהה יותר. זו הסיבה שהחלטנו להאיץ משמעותית את התוכנית כך שנוכל להציע כבר ב 2022 לכל לקוחותינו לשתות ספל קפה, מהפולים משובחים שמקורם בגידול בר קיימא, עם השפעה ניטרלית על הסביבה. אני מאמין בכל ליבי שגם חברת נספרסו אך גם תעשיית הקפה כולה יכולה להוביל שינוי חיובי בעולם על ידי התמודדות עם נושא דחוף וקריטי זה".

פעילות הייצור של נספרסו מוגדרת כבר כבעלת ניטרליות פחמנית מלאה מאז 2017. ההתחייבות החדשה שהחברה מצהירה עליה היום מתייחסת לשיפורים שייעשו בשרשרת האספקה ובמחזור חיי המוצר. נספרסו מתכוונת להשיג תוך שנתיים ניטרליות פחמן מלאה באמצעות הפחתת פליטת הפחמן; נטיעת עצים בחוות קפה וסביבתם; ותמיכה והשקעה בפרויקטים סביבתיים. בנוסף התוכנית עתידה להוביל להשפעות חיוביות רבות על החקלאים, על הקהילות שלהם ועל הנוף והסביבה בה הם גרים ומגדלים את הקפה.

מנכ"ל נספרסו משה מרי. שלומי יוסף,
משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל/שלומי יוסף

הפעולות לאיכות הסביבה

  • הפחתת פליטת הפחמן: שימוש באנרגיה בת קיימא בשרשרת הערך של נספרסו: התמקדות ביעילות אנרגטית בכלל הפעילות של נספרסו, כולל בחינת אפשרות לשימוש באנרגיה מתחדשת בכל הבוטיקים של נספרסו ברחבי העולם באופן מלא והגדלת השימוש בביוגז (גז המופק מחומר אורגני) בתהליך הייצור.
  • הרחבת גישת השימוש החוזר והמיחזור במוצרי ומארזי נספרסו: חיזוק אלמנטים של שימוש חוזר ומיחזור בכלל מוצרי החברה באמצעות הגדלת השימוש בחומר ממוחזר במכונות נספרסו ובאלומיניום ממוחזר עם טביעה פחמנית נמוכה בקפסולות הקפה.
  • נטיעת עצים בחוות קפה ובסביבתן: עצים הינם בעלי חשיבות מרכזית בשמירה על כדור הארץ: בעזרתם הפחמן נעלם מהאטמוספירה, המערכת החקלאית מתחדשת, נוצר צל המשפר את האיכות והכמות של קציר הקפה ונמנעים מצבים הפוגעים בסביבה כמו סחף קרקע ומפולות. ביחד עם שותפתה לדרך, חברת Pur Projet (חברת אקוסיסטם התומכת בסביבה), תשלש נספרסו את שתילת העצים במדינות יצרניות קפה ביניהן קולומביה, גואטמלה, אתיופיה וקוסטה ריקה.
  • האצת ההשפעה החיובית של נספרסו על הסביבה: בנוסף לכל אלה, תשקיע נספרסו גם בפרויקטים התומכים בשימור ובשיקום יערות, ותיישם פתרונות לשימוש באנרגיה נקייה בקהילות מגדלי הקפה.
  • התחייבות זו לניטרליות פחמנית הינה רק חלק משאיפת קיימות רחבה יותר שתועבר בהמשך השנה: לשמר קפה יוצא דופן, לבנות מערכת חקלאות קפה גמישה ומתחדשת, להניע פרנסה בת קיימא לחקלאים ולעודד מעגליות בפעילות העסקית.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"שינויי אקלים מתרחשים כעת, מה שאומר שכולנו צריכים לקחת אחריות ולפעול במהירות", מציין ג'ורג' קלוני, שחקן, שגריר המותג העולמי של נספרסו וחבר הוועדה המייעצת לקיימות בנספרסו. "ברור שנספרסו מבינה את הדחיפות הזו ומציבה את הפלנטה שלנו ואת בני האדם במרכז שיקול הדעת שלה ובבחירות שהיא מקבלת. חזון זה של החברה מתבסס על מחויבות לקיימות שבה זכיתי להיות מעורב בשבע השנים האחרונות. ראיתי כמה הספקנו בתקופה זו ואני נרגש לראות את הטוב שנספרסו עוד תייצר בעשר השנים הבאות".

BEKO: "נשקיע 50 מיליון דולר באנרגיה מתחדשת"

גם ארצ'ליק (Arçelik), היצרנית של מותגי BEKO, גרונדיג ובלומברג ופועלת בכ-150 מדינות, הודיעה היום על השגת היעד של מאזן אפס בפליטות פחמן בכל מפעליה בעולם, הודות לקיזוז מול קרדיט הפליטות שלה. החברה מפתחת מוצרי חשמל ידידותיים לאקלים, נגישים וחסכוניים בצריכת אנרגיה בהתאם ליעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא לשנת 2030. כעת מציינת החברה הישג חשוב במאמצי הקיימות שלה.

"כחלק מהפרויקט המממן ייצור מקררים יעילים מבחינה אנרגטית בטורקיה באמצעות מכסות של פליטות פחמן, קיבלנו את הזכות לצמצם את פליטות הפחמן שלנו ל-305,407 טונות בין השנים 2013-2018. השתמשנו באשראי שניתן לנו לפיתוח מקררים חדשניים בעלי טכנולוגיה המאפשרת יעילות אנרגטית גבוהה. כתוצאה מכך, מתקני הייצור שלנו בעולם* יוכרזו כניטרליים מבחינת פליטות הפחמן בשנות הכספים 2019 ו-2020. מבחינתו, קיימות היא גם כורח לעתיד האנושות וגם מודל עסקי רווחי," אמר האקאן בולגורלו, מנכ"ל ארצ'ליק.

את פרויקט מימון הפחמן יזמה חברת ארצ'ליק יחד עם חברת הייעוץ GAIA Carbon Finance ב-2013. במסגרת הפרויקט החברה תשתמש בקרדיט כדי לקזז פליטות ישירות ועקיפות של גזי חממה (ברמה 1 וברמה 2) הנוצרות במפעלי הייצור שלה בעולם ב-2019 וב-2020 ובכך יהפכו מפעלי הייצור הגלובליים של החברה לניטרליים מבחינת פליטות פחמן בשנות הכספים 2019 ו-2020 מבלי שהחברה תידרש לרכוש קרדיט נוסף לצורכי קיזוז פליטות פחמן. זאת, בהתאם לתקן ניטרליות הפחמן PAS 2060 של מכון התקנים הבריטי.

ארצ'ליק מתכננת ליישם את אסטרטגיית פליטות הפחמן שלה, המבוססת על יוזמת היעדים המדעיים (SBTi) בכדי להמשיך את פרויקט קיזוז הפחמן ארבע שנים נוספות ולתרום לצמצום פליטות גזי החממה בעזרת השקעות באנרגיות מתחדשות שונות ואימות מאמציה במפעלים למחזור פסולת חשמלית ואלקטרונית. מאמצים אלה מייחדים את החברה במגזר שבו היא פועלת. לאחר שב-2017 התחייבה לפעול לפי SBTi, ארצ'ליק תמשיך במאמציה להשיג את יעדי צמצום הפליטות ברמה 1, 2 ו-3. "בהתאם לחזון שלנו לכבד את העולם ולהיות חברה מוערכת בכל העולם, אנו מתכננים להשקיע בשנים הבאות 50 מיליון דולר נוספים באנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית עבור עתיד כדור הארץ", סיכם בולגורלו.

האקאן בולגורלו מנכ"ל ארצ'ליק. יחצ,
מנכ"ל ארצ'ליק האקאן בולגורלו/יחצ

ארצ'ליק היא יצרנית 12 מותגי חשמל בינלאומיים בהם BEKO, גרונדיג, בלומברג ואחרים. החברה מעסיקה למעלה מ-30,000 עובדים ברחבי העולם, חלקם ב-23 מפעלי הייצור שלה הפועלים ב-9 מדינות. לארצ'ליק משרדי שיווק ומכירות ב-34 מדינות בעולם והיא משווקת את מוצריה ב-150 מדינות. ארצ'ליק הינה יצרנית מוצרי החשמל הלבנים השני בגודלה באירופה במכירות כמותיות. בשנת 2019 ארצ'ליק הגיעה למחזור כולל של 5 מיליארד יורו. כמעט 70% מרווחיה של החברה מגיעים משווקיה בעולם. החברה מעסיקה מעל 1,600 חוקרים 15 מרכזי R&D ועיצוב בטורקיה וב-5 משרדי R&D הפועלים ב-5 מדינות בעולם. לארצ'ליק בעלות על למעלה מ-3,000 פטנטים רשומים.

  • עוד באותו נושא:
  • נספרסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully