וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אדום: ירידות חדות בתל אביב, קריסה בניו יורק

23.9.2020 / 23:00

החשש מסגר הרמטי גרם לירידות בבורסה בתל אביב, שצפויה להמשיך לרדת גם מחר. מניות הטכנולוגיה הובילו את נאסדק לירידה של יותר מ-3 אחוזים, צניחה לטסלה בעקבות האכזבה מ"יום הסוללה"

בווידאו: טראמפ דורש בנאום בעצרת הכללית להעניש את סין על הקורונה/צילום: רויטרס

הטלטלה בשווקי העולם בעקבות חוסר הוודאות הכלכלי המשיכה להכות היום (רביעי) בגאון, כשהפעם ההגה משך חזק לכיוון האדום. אחר הצהריים הייתה זו הבורסה בתל אביב, שפתחה את היום באופטימיות וננעלה בירידות חדות בעקבות החששות ממצב המשק. מדד תל אביב 35 ירד ב-1.58 אחוז, תל אביב נדל"ן ב-2.30 אחוז ומדד הבנקים ב-2.77 אחוז. שוק ההון צפוי לרדת גם מחר, בעקבות החלטת הקבינט על סגר הרמטי החל מיום שישי.

ירידות בשוק ההון וול סטריט. GettyImages
אין חיוכים. וול סטריט/GettyImages

כל זה היה רק הכנה ליום האדום של וול סטריט, שממשיכה עם ספטמבר האיום. מניות הטכנולוגיה, שהתאוששו אתמול, חזרו לסורן בהובלת טסלה, שצנחה ביותר מ-10 אחוזים בשל פרזנטציה גרועה ב"יום הבטריה", עליו נטען כי לא היה מספק, וכי לא הוצגו בו מספיק חידושים ושכלולים. הציפייה הייתה לחדשות מרחיקות לכת ומהפכניות, אבל המשקיעים לא התרשמו - והענישו.

המתחרה של טסלה, ניקולה, ירדה ב-26 אחוזים בשל אי סדרים, טענות להטעיית משקיעים ועזיבת המנכ"ל. אפל, שירדה ב-4.2 אחוזים, נוגעת ברמות שבהן הייתה בסוף יולי, לפני הזינוק הגדול של המניה. גם גוגל, נטפליקס ואמזון ירדו בשיעור דומה.

בסך הכול ירד מדד נאסדק ב-3.02 אחוזים, דאו ג'ונס ירד בשני אחוזים ומדד S&P צנח ב-72.3 אחוזים.

מי שבלטה לחיוב היא מניית נייקי, שנסקה בקרוב ל-9 אחוזים לאחר שניתצה את תחזיות הרווח של האנליסטים. נייקי דיווחה על גידול של פי 2 במכירות אונליין ומחזור מכירות של 10.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, כמיליארד וחצי מעל תחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully