וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לרופא זה קרה, זה יכול לקרות לכל אחד

שי מלמד

24.9.2020 / 13:00

סיפורו של רופא בפנסיה ממחיש יותר מכל את הצד המכוער ביותר של עולם הביטוחים, מסוג הסיפורים שצריכים לתלות בפוסטר ענק ברשות לפיקוח על הביטוח. מדובר במקרה אחד מבין רבים שנחשפים בישראל מדי יום, וגם לכם מומלץ להיזהר

יוסף (שם בדוי), רופא בפנסיה, אדם שבסך הכל עזר ללא מעט אנשים לאורך החיים המקצועיים, נחשף לחלק המכוער של עולם הביטוח. שני סוכנים ושני חברות ביטוח שאיבדו כל בושה וחגגו על אדם בשנות השבעים המאוחרות של חייו ועל בת זוגו עם לא פחות מ-14 ביטוחים מאותו הסוג. אם זה קרה לרופא משכיל, זה בוודאי יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו.

הסיפור החל עם סוכן ביטוח אחד שהתחיל את מסע המכירות על יוסף אי שם ב-2009, כשמכר לו את ביטוח התאונות האישיות הראשון בתואנה שקרית כלשהיא, כאילו רופא לקראת פרישה עם ביטוח רפואי מלא באמת צריך את הכיסוי הכל כך מיותר הזה. ודאי אמר לו משהו בסגנון "זה רק 90 שקל בחודש. קטן עליך. עדיף שיהיה". הגיוני לסמוך על סוכן ביטוח, שכביכול רוצה לטובתך.

ביטוח דירה. ShutterStock
אתם יודעים בכלל על מה אתם חותמים?/ShutterStock

אך כאן רק מתחיל הסיפור. כעבור שלושה חודשים יוסף קיבל שיחת טלפון ממוקדן צעיר של חברת ביטוח ישירה, ששמו של הרופא עלה לו ברשימת הלידים הבלתי נגמרת. שיחה חלקלקה, שם קצת שונה לביטוח תאונות אישיות או סיבה מיותרת אחרת, ולרופא המבוגר נמכרו עוד שני ביטוחי תאונות אישיות לו ולבת זוגו.

לא חלפו להם חמישה חודשים, וסוכן הביטוח שלו נזכר שמזמן לא שוחח עם הרופא. ולא סתם שיחה, אלא שיחת מכירה בריאה כזו, על דברים חשובים. שיחה שנגמרה במכירה נוספת של ביטוח תאונות נוסף. באותה חברה בה מכר את הביטוח לפני כמה חודשים - ביטוח התאונות הרביעי.

בשנים הבאות הסוכן היקר קצת התעצל. אולי נח מהחופשה השנתית שקיבל כבונוס מחברת הביטוח, אבל כעבור שלוש שנים הוא כבר עובד עם חברה אחרת וכעת, בטח מקבל עמלות גדולות יותר. הזדמנות טובה לחזור על רשימת הלקוחות, אותם כנראה הוא מחשיב כפראיירים. וכך, שוב עולה בגורל הטלפון של הרופא שלנו, שכבר פרש לפנסיה ובטח יש לו זמן להקשיב למכירה חלקלקה של הסוכן שבטעות נוטה לחשוב שהוא הסוכן שלו. עכשיו, אמר הסוכן, יש מבצע בחברה טובה הרבה יותר. אמר ומכר, עוד שני ביטוחי תאונות בסכומים כפולים מבעבר. ולא, אם תהיתם, הוא לא ביטל את הביטוחים הישנים, אלא פשוט הוסיף לו ולבת זוגו עוד שניים (מספר חמש ושש).

רופא אמרנו, נכון? אז מזל שגם לרופאים יש סוכנות ביטוח. כי גם לה מגיע נתח בחגיגה. ולא במקום כמובן, אלא בנוסף. וכך, שנה וקצת לאחר מכן, יצרו עימו קשר מסוכנות הביטוח של הרופאים והציעו הצעה שלא ניתן לסרב לה - ביטוח תאונות לו ולבת זוגו. אמר או לא אמר, זכר או לא זכר, הביטוח שלנו, כך אמרו, הוא הטוב ביותר, בחברה אחרת לגמרי. והינה התווספו להם הביטוחים מספר שבע ושמונה.

בדיוק שנה לאחר מכן, נזכר סוכן הביטוח שלו כי חסרה לו עוד מכירה אחת להשלים לכרטיס הטיסה השנתי ופשוט אין מצב שהוא נמצא במשרד בזמן שכל חבריו הסוכנים חוגגים בחו"ל. דפדף בפנקסו עד שהגיע לרשימת שכותרתה "תמימים במיוחד. למכור כמה שיותר". הרים את הטלפון לרופא, ורגע אחרי שקיבל עצה לכאבי אוזניים, שוב מכר. את ביטוח התאונות התשיעי במספר.

שי מלמד. אורן קאן,
שי מלמד/אורן קאן

בסוכנות הביטוח של הרופאים כבר היו בלחץ. עברה שנה שלמה מהטלפון האחרון ליוסף הרופא. מה יהיה? אמרו - וטלפנו, טלפנו - ושכנעו. בעוד תירוץ שקרי כלשהו, הוסיפו עוד שני ביטוחי תאונות ליוסף ובת זוגו. הביטוחים העשירי והאחד-עשר. שכידוע, השירות לרופאים צריך להיות הטוב ביותר. דרך אגב, שמו תזכורת ביומן לעוד חצי שנה - והתזכורת הזכירה. חצי שנה חלפה ובסוכנות הרופאים הזדרזו למכור פוליסה נוספת לשני בני הזוג. הפוליסה השנים עשר, הפעם בחברת ביטוח חדשה שאיתה התחילו לעבור לא מזמן.

ועוד תזכורת הופיעה. הפעם בתוכנה החדשה של סוכן הביטוח האהוב, בדיוק חמישה חודשים לאחר מכן. ושוב טלפון. ושוב שיחה. ושוב מכירה - ביטוח התאונות השנים עשר. ושוב אותה חברת ביטוח של סוכנות הרופאים. מי יודע. אולי הם יושבים ביחד בכנסים ומחליפים המלצות על רופאים, במובן התמים של המילה.

רגע לפני סיום הסיפור, נזכרה חברת ביטוח ישירה נוספת שלמה כולם והיא לא? אמנם כבר יש את הר הביטוח, וחובת הנמקה וכל שניים-עשר הביטוחים נמצאים מול העיניים, אבל מי בודק, אה? ומכרה את ביטוח התאונות השלושה עשר במספר. (והשאירו את כל שאר שנים עשר הביטוחים ללא שינוי).

אז מה יש לנו? שלושה-עשר ביטוחי תאונות אישיות, למעלה מ-1,700 שקל בחודש, כל חודש, ארבע חברות ביטוח, שני סוכני ביטוח, יוסף ובת זוגו, סיפור אחד. כמה עוד כאלו יש? המון ולנו רק נותר לפקוח אוזניים ולשים לב טוב טוב לפני שאנחנו רוכשים עוד ביטוח תמים.

שי מלמד הוא מנכ"ל חברת "מלמד יועצים"

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully