וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבלים הצעה לביטוח רפואי? תהיו חשדניים במיוחד

29.9.2020 / 13:34

במועצה לצרכנות מתריעים מפני עסקים שמציעים ביטוח רפואי שמטרתו להוזיל את עלות הביטוחים המשלימים של קופות החולים. היעד העיקרי: קשישים

בווידאו: אכיפת הסגר בערב יום הכיפורים/צילום: דוברות משטרה

בהלת הקורונה הובילה רבים להקדיש זמן ואנרגיה למצבם הרפואי ולשים דגש על ביטוחים. במועצה לצרכנות התקבל מידע לפיו עסקים מתקשרים לצרכנים, מתחזים ומציעים ביטוח רפואי שמטרתו להוזיל את עלות הביטוחים המשלימים של קופת החולים בה הם חברים, מבקשים פרטי כרטיס אשראי, ומציעים לצרכנים, בעיקר קשישים, ביטוח משלים במחיר "מבצע".

מהתלונות שהגיעו למועצה עולה, כי למתקשר ישנו מידע שמוגדר כחסיון רפואי אסור (למשל - באיזו קופת חולים הם חברים, אילו ביטוחים משלימים ברשותם ומה סוג כרטיס האשראי בו הם עושים שימוש). המטלפן מבקש את מספר כרטיס האשראי על מנת "לבדוק" וכביכול להוזיל את הסכום. כאשר הצרכנים בודקים את ההצעה בתום השיחה, מסתבר להם כי הנתונים שהוצגו לגבי כדאיות הביטוחים המשלימים שנרכשו על ידי המבוטחים ועלותם, כלל לא נכונים.

זוג קשישים מחזיקים ידיים. ShutterStock
ושוב, עוקץ קשישים על הפרק/ShutterStock

מכאן עולה החשש לעוקץ בשיטת הטלמרקטינג במטרה להשיג פרטי אשראי של צרכנים ולחייב אותם עבור שירות שאין להם בו כל צורך, או שמדובר בניסיון להוציא את כספם במרמה מבלי לתת כל תמורה. לפיכך, המועצה לצרכנות מפרסמת אזהרה לציבור שלא למסור את פרטי האשראי לגורם לא מוכר בטלפון ולפעול על מנת לסיים את השיחה, ואף העבירה את המידע לקופות החולים ולמשרד לשוויון חברתי.

עו"ד יעל כהן-שאואט, סגנית היועמ"ש של המועצה הישראלית לצרכנות, אומרת כי "היה ונפלתם קורבן לעוקץ וחויבתם עבור שירות שלא ביקשתם לרכוש או לא הזמנתם, יש לשלוח פקס או מייל לחברת האשראי ולפרט את פרטי המקרה, וכן להגיש תלונה במשטרה. בימים אלה חשוב מאוד לבדוק את דו"ח פעולות האשראי ולפעול במהירות למימוש זכויותיכם במקרה של חיוב בגין עסקה שלא בוצעה או במקרה של כשל תמורה".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully