וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצרו את דרישת תשלומי הארנונה העסקית עד סוף השנה"

29.9.2020 / 20:44

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ קרן ברק, בפניה דחופה יחד עם חברי ועדת הכספים לשר האוצר, שר הכלכלה ושר הפנים: "אחד הקשיים הוא מס הארנונה הגבוה במיוחד"

בווידאו: נתניהו חושף בנאומו באו"ם מחסני טילים של חיזבאללה/צילום: לע"מ

יו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים, ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, ח"כ קרן ברק, וחברי ועדת הכספים הוציאו בקשה לשר האוצר ישראל כץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי, להוציא קריאה דחופה לעצור את דרישת תשלומי הארנונה העסקית של העיריות.

"אחד הקשיים הכלכליים העיקריים של בעליי העסקים הינו מס הארנונה העסקית הגבוה במיוחד, גבוה משמעותית ממחיר הארנונה למגורים לאותו אזור המס. בתקופת משבר כלכלי קשה זה, יש לעזור לעסקים הכה חיוניים להמשך קיום כלכלה בריאה במדינה, ולסייע להם באמצעות מתן פטור עד סוף השנה מארנונה עסקית לעסקים אשר נפגעו 25% ומעלה מהמחזור שלהם, ולהנחות באופן מיידי את הרשויות המקומיות - לא להוציא דרישת תשלום ארנונה עסקית לעסקים אשר נפגעו".

ח"כ קרן ברק. יחצ,
ח"כ קרן ברק/יחצ

ברק ציטטה מהחלטת הממשלה מספר 401 מתאריך 21/09/2020: "ככל שייקבע כי מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות, מכוח חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף 2020 (להלן - החוק), יינתן לעוסקים גם בתקופת הזכאות של החודשים נובמבר-דצמבר 2020 בגין ירידה במחזורי העסקאות בסכומים נמוכים מהסכומים שקבועים בחוק כעת, יתוקנו התקנות כך שתינתן ההנחה על פי אותם סכומים, וזאת בכפוף להסכמת שר האוצר לשיפוי לשיפוי הרשויות המקומיות בגיל ההנחה האמורה".

ח"כ ברק מסרה לאחר הבקשה: "החתמתי את חברי ועדת הכספים בקריאה ברורה לשרים להורות לרשויות המקומיות לעצור את דרישות התשלום לארנונה לעסקים הסגורים בזמן הסגר. אנחנו מבקשים לא להעביר את האחריות מהאחד לשני, ולתת הוראה מיידית לעצור את הדרישה לתשלום עד אשר יוחלט אחרת. יש לעזור לבעלי העסקים לעבור תקופה מאתגרת זו ולכן אני מצפה מהשרים להיענות לבקשתנו"

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully