וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק הדיור בתל אביב יצא מאיזון, נמצא באזור הערכת יתר"

30.9.2020 / 11:01

מדד בועות הנדל"ן הגלובלי של UBS נותן לתל אביב דירוג הערכת יתר: "יכולת רכישת הדירות נמתחת עד לקצה". דובאי, לעומת זאת, הפכה לעיר של הזדמנויות

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

מדד בועות הנדל"ן הגלובלי של UBS לשנת 2020, מחקר שנתי שמפיק משרד מנהל ההשקעות הראשי של UBS Global Wealth Management, מאותת על סיכון להיווצרות בועה או על הערכת-יתר משמעותית של שוקי הדיור במחצית מהערים שנבדקו.

  • UBS ניתחה את מחירי הנדל"ן למגורים ב-25 ערים מרכזיות ברחבי העולם
  • הסיכונים הגבוהים ביותר לבועה הם באירופה, כאשר שוק הדיור בתל אביב נמצא באזור הערכת-היתר
  • למרות החולשה הצפויה בטווח הקצר, המחירים בדרכם לשיא של כל הזמנים בטווח הבינוני
  • עם זאת, המגיפה מגבירה את חוסר הוודאות לטווח ארוך בהקשר לדיור העירוני

אזור האירו בולט כאזור שבו שוקי הדיור הם הלוהטים ביותר. מינכן ופרנקפורט הן בראש הטבלה. פריז ואמסטרדם נמצאות צמוד מאחור, וצועדות גם הן באזור הסיכון לבועה לצד שתי הערים הגרמניות. בדומה לכך, גם ציריך, טורונטו והונג קונג מפגינות חוסר איזון רב. בניגוד לשנה שעברה, שוק הדיור בוונקובר נמצא כעת בטווח הערכת-היתר של הספקטרום, וחולק את אותה הטריטוריה עם לונדון, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, ובמידה פחותה יותר, ניו יורק. הערכת מחירי הדיור בבוסטון, בסינגפור ובדובאי נותרה הוגנת. דבר זה נכון גם לגבי ורשה, שנכללה במחקר זו הפעם הראשונה. שיקגו עדיין סובלת מהערכת-חסר, ושוכנת לבדה בקצה הזה של הסקאלה.

עליות המחירים (לאחר תיאום לאינפלציה) הואצו בממוצע בארבעת הרבעונים האחרונים. ברבות מהערים הבולטות באירופה המחירים זינקו בלמעלה מ-5%, כאשר מינכן, פרנקפורט וורשה צועדות בראש. עליית המחירים בערים באסיה ובאמריקה, למעט סידני, נותרה בטווח החד-ספרתי הנמוך-עד-בינוני. מדריד, סן פרנסיסקו, דובאי והונג קונג הן היחידות שבהן חלה ירידת מחירים. זה מספר הערים הנמוך ביותר שהפגינו עליית מחירים שלילית מאז 2006.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מדד בועת הנדל"ן ספטמבר 2020. יחצ,
תל אביב ממשיכה לנסוק. הדוח של UBS/יחצ

קרוליין קונהרט, מנהלת אזור מרכז ומזרח אירופה, יוון וישראל ב-UBS Global Wealth Management, אמרה: "במהלך 30 השנים האחרונות חוותה תל אביב צמיחת מחירים שהייתה בין הגבוהות מקרב הערים המשתתפות במחקר זה. למרות אי-הוודאות בטווח הקצר, תנאי המימון הנוחים והיצע הדיור המוגבל אמורים לשמר את עליית מחירי הדירות. למרות שהמשמעות היא שיכולת רכישת דירות נמתחת עד הקצה, זה גם סימן לצמיחה הכלכלית של תל אביב".

הממשלה הפחיתה את מס הרכישה על דירות שניות ובכך עודדה השקעות בשוק הדיור. בניגוד לתל אביב, שוק הנדל"ן בדובאי הגיע לנקודת שפל מחזורית חדשה. מאז השיא האחרון ב-2014, המחירים צנחו ביותר מ-35%, ודירוג ההערכה קרוב לרמות המחיר הנמוכות. השפעות חיוביות על המחיר של צמיחת אוכלוסין גבוהה ורגולציה נוחה יותר של המשכנתאות מתקזזות על ידי הצמיחה הגבוהה המתמשכת בהיצע ומחירי הדלק הנמוכים.

סגר בערב ראש השנה בתל אביב. 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
סגר או לא סגר, הנדל"ן לא נפגע. תל אביב השבוע/ראובן קסטרו

הערכות השוק הגבוהות והצפי חסר-הוודאות בטווח הקצר שמים תחת פוקוס את מסלול הדיור העירוני בטווח הארוך. מצד אחד, מנועי עליית המחירים העיקריים של הדיור העירוני - הזדמנויות תעסוקה מצוינים, שירותים איכותיים, עלויות מימון נמוכות וצמיחה מוגבלת בהיצע - עדיין תקפים. אך מצד שני, נראה שהמגיפה הביאה להאצת השינוי בכיוון תנועת האוכלוסייה - מהערים לכיוון האזורים המטרופוליטנים הרחבים יותר מסביבן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully