וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגדי איזנקוט, טדי שגיא ואיל קיציס נפגשו

30.9.2020 / 17:08

"אם הייתי לומד באוניברסיטה, הייתי מגיע הרבה יותר רחוק," הצהיר איש העסקים טדי שגיא באירוע תכנית המלגות לחיילים משוחררים, "ממדים למדים", לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה. הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט אמר למנחה איל קיציס: "אישית שלומי בסדר, ציבורית קצת יותר מורכב"

גדי אייזנקוט עם איל קיציס/משה טל

גם הקורונה לא מנעה מ"מדים ללימודים", תוכנית המלגות הגדולה של צה"ל ו"יחד למען החייל", לפתוח את שנת המלגות החדשה באירוע אונליין בהשתתפות אורחים מגוונים ומפתיעים.

באירוע, בהנחיית איל קיציס, השתתפו רא"ל במיל' גדי איזנקוט, שכרמטכ"ל יזם את התוכנית, איש העסקים טדי שגיא, התורם הפרטי הגדול ביותר של התוכנית, יו"ר ארגון "יחד למען החייל" האלוף במיל' יורם יאיר (יה-יה), מנכ"לית הארגון אל"מ במיל' שרון הרמון ומלגאי התוכנית. האירוע ישודר הערב כאירוע פרטי למלגאי התוכנית וכן ישודר בעמוד הפייסבוק של "יחד למען החייל".

במסגרת האירוע המיוחד, לקראת שנת הלימודים האקדמיים שתיפתח בעוד כשבועיים, באופן מקוון בשל הקורונה, התקיים ריאיון משותף של גדי איזנקוט וטדי שגיא שנפגשו לראשונה. בתשובה לשאלתו של קיציס מה למד באוניברסיטה. הודה שגיא: "לצערי לא למדתי באוניברסיטה, אבל בדיעבד אני חושב שלאחר השירות הצבאי עדיף לפנות ללימודים אקדמיים מכיוון שהאוניברסיטה נותנת כלים להצלחה מהירה יותר בחיים". קיציס המופתע הגיב בשאלה: "זאת אומרת שאם היית הולך ללמוד באוניברסיטה, אתה מאמין שהיית מגיע רחוק יותר ממה שהגעת עד היום?". שגיא, המדורג ברשימת הישראלים העשירים של פורבס, לא היסס וענה: "הרבה הרבה יותר!"

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט, שלא מרבה להשתתף באירועים פומביים מאז שחרורו, נשאל על ידי קיציס "מה שלומך" והשיב: "באופן אישי בסדר גמור, באופן ציבורי קצת יותר מורכב", אך סירב לפרט מעבר לכך. "לפני הכניסה לתפקיד הרמטכ"ל היו לי כמה שבועות מנוחה, ואז חשבתי שהמדינה והצבא צריכים להוקיר את המשתחררים באמצעות תוכנית שכזו", הסביר איזנקוט כיצד הגה את התוכנית.

תוכנית "ממדים ללימודים" מתקיימת זו השנה הרביעית, והעניקה עד היום 9,300 מלגות ללימודים אקדמיים (ל-3 או 4 שנות לימוד) לחיילים קרביים משוחררים ולחיילים זכאים. התוכנית ממומנת כולה מתרומות של ארגון ידידי צהל בארה"ב ובפנמה (FIDF), קרן רוטשילד, תורמי "יחד למען החייל" (ארגון משולב של קרן לב"י והאגודה למען החייל) בארץ ובעולם, מפעל הפיס ועוד. כזכור, לפני מספר חודשים בשל קיצוצי הקורונה הוטלה עננה לגבי המשך קיומה של תוכנית המלגות, אך זו ממשיכה בזכות גיוס תורמים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully