וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: גם עובדים בעסקים משפחתיים יזכו למענק

1.10.2020 / 14:03

במליאת הכנסת עבר חוק משק המדינה, עם ההסתייגות של חברת הכנסת הילה שי וזאן למענק בסך 80 מיליון שקל, שבפעם הראשונה מזה מעל עשור יגיע גם לעובדים בעסקים משפחתיים

אתמול (רביעי) לפנות בוקר אושר במליאה מענק לעובדים בעסקים משפחתיים בסך של 80 מיליון שקל שהובילה חברת הכנסת הילה שי וזאן. המענקים, שיינתנו כהחזרי מס למי שזכאי למס שלילי, יועברו לראשונה מאז 2007 גם לעובדים שעובדים בעסקים משפחתיים.

מדובר בהישג משמעותי של חברת הכנסת שי וזאן, שנאבקה על תיקון העוולה הזו בוועדת הכספים מול האוצר, ולאחר אישורה בוועדה נחלה הצלחה גם במליאת הכנסת. משך מעל לעשור עובדים נמנע מעובדים אלו לקבל את שמגיע להם, ולאחר מאבקה של חברת הכנסת הצלחנו למצוא פתרון מיטבי לעוולה זו.

המענק יהווה אוויר לנשימה עבור 32 אלף עובדים בעסקים משפחתיים שעד כה לא היו זכאים אליו בגלל חשדות שווא של רשות המיסים - שייפתרו באמצעות מנגנון פשוט ויעניקו לכל אותם עובדים את היכולת להשאר עם הראש מעל המים, כפי שמגיע להם. בממוצע צפוי כל עובד לקבל כ-2500 שקל, לפי זכאותו.

ח"כ הילה שי וזאן. יחצ,
חשדות שווא שינוקו על ידי מנגנון פשוט. ח"כ הילה שי וזאן/יחצ

חברת הכנסת הילה שי וזאן: "שמנו סוף לאפליה של עובדים בעסקים משפחתיים מצד המדינה. בלתי מתקבל על הדעת שרשות המיסים ביצעה איפה ואיפה בהחזרים כל כך קריטים, רק בגלל זהות המעסיק, שהוא קרוב משפחה. לחששות שהועלו מצד רשות המיסים מפני מרמיה וחשדנות כלפי העובדים בעסקים משפחתיים אין מקום בעת קשה זו, ובעזרת כלל הגורמים נוודא שהכסף מגיע למקומות הנכונים.

"אסור לשכוח שמדובר באנשים בעלי רמת ההכנסה הנמוכה ביותר - טוב עשינו שהתעשתנו ותמכנו בהם בזמן קשה זה. הצעתי גרפה תמיכה נרחבת בוועדת הכספים, מהאופוזיציה ומהקואליציה כאחד - עוד הוכחה שכשמים את הוויכוחים הצינים בצד, אפשר להגיע להישגים משמעותיים בשטח. אני מודה לכלל חברי הוועדה על תמיכתם בחוק חשוב זה. לא אתן לאנשים שעובדים ונמצאים כעת במצוקה להגיע לקריסה מוחלטת".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully