וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט הגיבה לקורונה של טראמפ בירידות. סיבה לדאגה?

2.10.2020 / 23:00

לאחר מספר ימים של עליות נצבע השוק באדום גם בשל הידיעה על מחלת הנשיא, אבל הירידה לא שונה ממגמת העצבנות הרגילה שהחלה בספטמבר: "אי ודאות בגלל המירוץ לנשיאות"

בווידאו: דונלד טראמפ מספר כי עבר בדיקת קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

לאחר שנודע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלה בקורונה, הצפי היה שהמסחר בוול סטריט ייצבע באדום, ומדדי טרום המסחר הראו על ירידות חזקות. השוק אכן ירד, אולם בשלב זה התגובה לא נראית שונה מזו של טלטלת ספטמבר. מתחילת החודש שעבר סובל השוק מחוסר יציבות ומתנודתיות, שמושפעת גם מההתקדמות הלא מהירה בחיסון נגד המגיפה וגם מהבחירות הקרבות. בנוסף, דוח תעסוקה מאכזב שפורסם, לפיו כמות המשרות החדשות עמדה על פחות מהציפיות, הכביד על השוק. מדד נאסדק ירד ביותר משני אחוזים, דאו ג'ונס ירד ו-S&P500 רשמו ירידות מתונות יותר.

ירידות בשוק ההון וול סטריט. GettyImages
אחרי הירוק, שוב אדום. וול סטריט/GettyImages

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, אמר: "לפני המסחר החוזים איבדו עד 2.5 אחוזים על רקע האבחנה כי הנשיא טראמפ ואשתו חיוביים לקורונה וכן על רקע דו"ח תעסוקה מאכזב שפורסם אחה"צ. על פי הדו"ח, נוספו רק 660 אלף משרות למשק האמריקאי בחודש ספטמבר - נמוך משמעותית מהצפי לתוספת של 860 אלף משרות. נקודת אור בדו"ח היא ירידה נוספת של האבטלה לרמה של 7.9 אחוזים, אך ייתכן שמדובר בירידה על רקע ירידה נוספת בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, לאור יציאת אנשים ממעגל העבודה".

ומה לגבי טראמפ? "העובדה שהנשיא חיובי לקורונה מעלה משמעותית את אי הוודאות לגבי המשך המירוץ לנשיאות בשבועות הקרובים וצפויה להגביר את העצבנות והתנודתיות השווקים", הוא מסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully