וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבדי השמיעה רוצים ללמוד בזום, אבל זה בלתי אפשרי

שחר כאמל

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 12:30

אי אפשר לעקוב אחרי הנאמר, ההפרעות ברקע גדולות מדי ואין אפשר לקרוא שפתיים או ליצור קשר עם המורה. שחר כאמל, כבדת שמיעה, רק מבקשת: תנו לנו צ'אנס שווה ללמוד. זום הגיבה עם סרטון הדרכה: "נוספו פיצ'רים חדשים שיסייעו לכבדי שמיעה"

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

התרגשתי מאוד לקראת פתיחת שנת הלימודים. זו השנה האחרונה שלי במערכת החינוך כתלמידת כיתה י"ב. אבל יחד עם ההתרגשות הגדולה, נוספו חששות עקב התקופה המאתגרת שנכפתה על כל העולם, תקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

בשבוע האחרון של החופש הגדול לא ידעתי למה לצפות, לא ניתן לנו שום מידע על דרכי ההתנהלות והלמידה בשנה הקרובה וכיצד אוכל לנצל את ההקלות להן אני זכאית וזקוקה ככבדת שמיעה, על מנת להיות בנקודת פתיחה שווה לזו של שאר התלמידים.

כבר בשבוע השלישי ללימודים בית הספר שלנו סגר את שעריו בעקבות הדבקות של תלמידים בקורונה ובבת אחת, עברנו כולם ללמוד בזום. אני יודעת שהלמידה בזום היא קשה לכולם, אבל לתלמידים כבדי שמיעה כמוני היא קשה במיוחד.

הלמידה בזום אינה מותאמת עבורי ועבור כבדי שמיעה בכל הארץ. פעמים רבות אנחנו לא מצליחים לעקוב אחר הנאמר ולהבין או לשאול שאלות זה מתסכל אותנו ואנחנו פשוט מאבדים את הריכוז.

ילד לומד בזום למידה מרחוק. ShutterStock
קשה להתרכז גם כשאתה שומע. כשאתה כבד שמיעה - זה על סף הבלתי אפשרי/ShutterStock

במהלך השיעורים המקוונים, לא כל התלמידים מקפידים לכבות את המיקרופונים שלהם ולכן שומעים קולות רקע בנוסף למורה וזה נהיה כמעט בלתי אפשרי עבורי להצליח להתרכז רק בדברים של המורה. וכשאני לא מבינה משהו אני מנסה לשאול שאלות, אבל ילדים אחרים מדברים במקביל והשאלה שלי לא נשמעת ונותרת ללא מענה ואז אני לא יכולה להבין את המשך השיעור.

בנוסף, בזום אין לי אפשרות לקרוא שפתיים וגם לא ליצור קשר עין עם המורה, שני אלה הם מרכיבים חשובים שעוזרים להבין את המורה גם אם אני לא מצליחה לשמוע בבירור. בלי קשר עין המורים לא יכולים לראות מתי אני מתקשה או מתי אני מפספסת משהו, ולכן בלי זה הלמידה בזום עבורי היא לחינם ומאלצת אותי לעבוד פעמיים.

פעמים רבות המורים מדברים מהר מדי ואני לא מצליחה לעקוב אחרי מה שהם אומרים וזה פשוט קוטע לי את רצף הלמידה ואת ההבנה של המשך השיעור. גם כשמורים מכתיבים במהירות אני לא מספיקה לכתוב בקצב שלהם ולאחר כל שיעור אני נאלצת להשלים את מה שנכתב. שוב, עבודה כפולה עבורי.

בנוסף, בלמידה בזום כשאר המורים משתפים את המסך שלהם ומראים מצגת או סרטון אני מתקשה לסנכרן בין הדיבור של המורה למה שהוא מראה במסך. הצוות בבית הספר (היועצת, המחנכת והמורים) מאוד מנסים לעזור ולתמוך בי, אבל נראה שגם הם לא בטוחים כיצד להתנהל ואיך ניתן לקבוע תגבורים בהתאם לצרכים שלי. התגבורים נועדו בכדי לעזור לי ולהשלים את הפער ביני לבין שאר תלמידי כיתתי שהם תלמידים שומעים אך יש בעיות רבות בנושא התגבורים שלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחר כאמל. יחצ,
שחר כאמל/יחצ

התגבורים שרשומים במערכת שלי נמצאים בשעות שאינן מאפשרות לי להפיק את המיטב מהתגבור. יש לי תגבורים שמשובצים בשעות אפס או שעה תשיעית ובכך נוצר מצב שיש לי ימים שאני לומדת 9-10 שעות לימוד. אך ממילא זה לא משנה כי השנה חוץ מתגבורים במתמטיקה לא קיבלתי עדיין תגבורים במקצועות האחרים.

במצב הקיים היום, למרות המאמצים הרבים של צוות המורים שלי, אני מרגישה שנוצר מצב בו תלמידים כבדי שמיעה כמוני נופלים בין הכיסאות בגלל שמערכת החינוך לא נערכה כראוי. אני מקווה שבקרוב המערכת תעשה את ההתאמות הנחוצות כדי שאני ויתר התלמידים כבדי השמיעה נוכל להשתלב בקרב החברה השומעת בתקופת הלימודים בצל הקורונה.

שחר כאמל היא חניכה בעמותת מעגלי שמע, תלמידת כיתה י"ב בתיכון עירוני ט' בתל אביב

תגובת זום

בזום הגיבו לטור של שחר:

זום השיקה מספר אמצעי הנגשה חדשים בפלטפורמה שיתקבלו בברכה על ידי קהילת החירשים ובעלי קשיי שמיעה. בחידושים: אופציות הנגשה שיהפכו את השימוש בזום לנוח וקל יותר לפיענוח מהיר ונכון של שפת סימנים. ההשקה תחת הכותרת Happy Meetings for Everyone היא חלק מפעילותה של זום להנגשת הפלטפורמה עבור קבוצות אוכלוסיה בעלות מוגבלויות.

  • Spotlight ו- pin multiple videos: במרבית שיחות הווידאו בזמן שמישהו מדבר הוא "מואר", או מודגש. במצב של שיחה רבת משתתפים קצב התחלופה המהיר מקשה על מתרגמי שפת סימנים לעקוב אחר הנאמר. מצב multi-pinning החדש מאפשר לשמור על מיקומם של מספר חלונות דוברים במקומם - ללא תזוזה. כך, אדם הנעזר במתרגם לשפת סימנים יכול למקם את שניהם האחד ליד השני והם יישארו במקומם, בלי קשר למי מדבר באותו זמן כך שניתן להתמקד בדברים הנאמרים. מארח השיחה יכול ל"נעוץ" במקומם עד 9 משתתפים. מצב multi-spotlight עובד בדומה, רק שהדוברים המסומנים נראים כעת גם לשאר חברי הקבוצה המשתתפים בפגישה. גם כאן ניתן להאיר עד 9 דוברים וכולם יראו אותם 'מוארים' לאורך המפגש. האופציה החדשה מסייעת במהלך מפגשים רבי משתתפים בהם רוצים למקד את תשומת הלב הן בדוברים והן במתרגמים לשפת סימנים עבור כל משתתפי הפגישה.
  • סידור מחדש של דוברים: במצב Gallery View הדוברים מסודרים בהתאם למי שמדבר באותו הזמן. התכונה החדשה שנוספה כעת מאפשרת לבצע פעולה פשוטה של "גרור והנח" של החלונות ולמקמם בהתאם לצרוך. כך לדוגמה, אם מתרגם שפת הסימנים ממוקם רחוק מהדובר, ניתן מעתה לגרור אותו בסמוך לדובר ולהשאירו שם.
  • נגישות מקלדת: אחת המטרות של זום בהנגשה היא לאפשר את הגישה לכל תכונות המערכת באמצעות קיצורי מקלדת. לרשימה המלאה.
  • כתוביות: מהיום יש אפשרות להוספת כתוביות (תוך שימוש בכלי כתוביות מקצועיים), או להקצות משתתף בשיחה שיתמלל את הדוברים בזמן אמת. גודל הכתוביות נקבע במסגרת הגדרות הנגישות של היישום.
  • תמיכה בהקראה: זום תומכת בכל התוכנות המאפשרות הקראה של התראות המופיעות על מסך המשתמש. כדי להתמקד בהתראות המבוקשות אותן רוצים לשמוע במהלך שידור, יש לקבוע אותן בהגדרות הנגישות.
  • עוד באותו נושא:
  • זום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully