וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי הגיש הצעה לרכישת מניות ישראייר ב-70 מיליון שקל

עומרי כהן ומיכל רז-חיימוביץ'

4.10.2020 / 9:47

מדובר בהצעה נמוכה, שמשקפת את נזקי משבר הקורונה, ולכן עשויה שלא להתקבל על ידי נאמן חברת אי.די.בי. בימים הקרובים צפויות הצעות נוספות

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים מבקשים לרכוש את הבעלות על חברת התעופה ישראייר בהשקעה של 70 מיליון שקל (20.4 מיליון דולר) בלבד. מדובר בהצעה נמוכה, שמשקפת את נזקי משבר הקורונה, ולכן עושיה שלא להתקבל על ידי נאמן חברת אי.די.בי, שמחזיקה במלא מניות ישראייר.

רמי לוי ושלום חיים (באמצעות החברה בפרטית טעמן שבבעלותו) מחזיקים בחלקים שווים בחברת שי אודם, שמחזיקה ב-67.7% ממניות חברת בי.ג'י.איי השקעות הציבורית. היום הודיעה בי.ג'י.איי, כי החליטה להתקדם לטובת הגשת הצעה לרכישת חברת ישראייר, וזאת במסגרת עסקה משולבת עם בעלת השליטה (שי אודם) או עם בעליה רמי לוי וטעמן.

במסגרת העסקה מציעה בי.ג'י.איי כאמור לרכוש את מלוא המניות של ישראייר בתמוה לסכום של 70 מיליון שקל. במקביל, תוותר ישראייר על חוב של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחבה לה החברה האם, אי.די.בי.

את ההצעה, תגיש בי.ג'.איי לעו"ד אופיר נאור, שמונה בידי ביהמ"ש לתפקיד הנאמן של אי.די.בי, וזאת בעקבות קריסתה של החברה, שנלשטה עד כה בידי אדוארדו אלשטיין. עם זאת, הנאמן אינו מחויב לקבל את ההצעה ועשוי להעדיף להמתין להתאוששות בענף התעופה העולמי, שתשפר גם את מצבה של ישראייר ואת שווייה.

בי.ג'.איי היא כיום חברת ללא פעילות בשווי של 45 מיליון שקל. כחלק מהעסקה, היא התקשרה בהכסם עם בעלי השליטה, במסגרתו תשקיעה בה חברת שי אודם סכום של 26 מיליון שקל לפי מחיר של 1.07 שקל למניה (הנחה של 14% ביחס למחיר השוק). כך, שלאחר הקצאת המניות תחזיק שי אודם ב-80% ממניות בי.ג'י.איי.

כמו-כן, תעמיד בעלת השליטה לבי.ג'י.איי הלוואה, אשר יחד עם הכספים הקיימים בקופתה, ישמשו לרכישת ישראייר. ההקצאה וההלוואה מהוות עסקת בעלי העניין ולכן מחייבות אישור של אסיפת בעלי המניות של בי.ג'י.איי. בנוסף, מותנית העסקה גם בהשלמת בדיקת נאותות וקבלת האישורים הרגולטורים הדרושים.

רמי לוי. ראובן קסטרו
אל על לא, ישראייר כן? רמי לוי/ראובן קסטרו

בימים הקרובים צפויות להתקבל הצעות נוספות לרכישת ישראייר

גורמים המקורבים לנושא, העריכו היום כי בימים הקרובים צפויות להתקבל הצעות נוספות לרכישת ישראייר, שיעלו את מחירה. ההצעה הנוכחית נתפסת לכאורה כהצעת פתיחה נמוכה, לנוכח העובדה שישראייר נמצאת במומנטום חיובי ומציגה בחודשים האחרונים את יכולתה בהתמודדות מול המשבר העולמי הקשה שהמיט נגיף הקורונה על תעשיית התעופה והתיירות.

הכנסות החברה אומנם ספגו ירידה חדה מאז חודש מארס השנה, אולם החברה המשיכה לפעול לאורך כל התקופה וזאת בניגוד לאל-על ולארקיע שבחרו לצאת להדממה ולהוציא את כל העובדים לחל"ת. רק בימים האחרונים חזרו ארקיע ואל על ללוח הטיסות וגם זה בתזמון אומלל שבו התקנות שאישרה הממשלה לא מאפשרות לישראלים לטוס, למעט למי שהספיק לרכוש כרטיס טיסה עד ה-25.9, כך שלמעשה השמיים נסגרים.

בחודשים האחרונים עלה שמו של רמי לוי כמי שמתעניין באל על. לוי לא הכחיש את העניין אבל נדמה שבמצב שאליו נקלעה אל על הוא העדיף לחכות עם הרעיון או שאולי הוא הבין שמדובר בעסקה מאוד מסוכנת. לא מן הנמנע שהרעיון של חברת תעופה, במצב פחות מאתגר מזה של אל על עדיין קסם לו, ואולי עם מחשבה לטווח ארוך שבו תסריט שבו אל על וישראייר ימוזגו אינו דמיוני.

רכישה של חברת תעופה בתקופה שבה החברות נקלעו למשבר החמור ביותר בתולדותיהן כאשר התחזית להתאוששות הולכת ונדחית (ככל שהתעופה לא מתאוששת והתחלואה ממשיכה להשתולל) צריכה לשקף אופק אופטימי ואמונה כי לחברה יכולת לייצר רווחים. לא רק מגפת הקורונה מאתגרת את ענף התעופה הישראלי אלא גם התחרות שצפויה להיפתח מכיוון חברות התעופה האמירתיות שצפויות להיכנס לשוק המקומי. ישראייר כבר הצהירה שתפתח קו לאבו דאבי ולדובאי ותשווק חבילות נופש משולבות עם מלון. מנכ"ל החברה אורי סירקיס ביקר לאחרונה באמירויות וכרת הסכמים עם רשתות בתי מלון ותיירות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully