וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה שיימינג לפקחית חניה וישלם לה עשרות אלפי שקלים

4.10.2020 / 13:38

פקחית בעיריית באר שבע כתבה דוח חניה לתושב העיר, שהגיב בפוסט אלים שתוגבר בנאצות של שלושה מגיבים. כותב הפוסט ישלם סכום נכבד, המגיבים היו חכמים דיים להגיע להסכם פשרה עוד לפני כן ולחמוק מעונש דומה

צילום מסך

שופטת בית המשפט השלום בבאר שבע רחלי טיקטין עדולם הרשיעה אזרח שפרסם פוסט, שהכיל דברי לשון הרע נגד פקחית שרשמה דו"ח לרעייתו וקנסה אותו ואת המגיבים לפוסט בסכום של 33.000 שקל שעליהם לשלם לפקחית. בנוסף, פסקה השופטת שעל הנאשם לשלם סכום של כ-10.000 שקל הוצאות משפט.

מדובר בדו"ח שרשמה הפקחית לתושבת העיר בגין חניה אסורה בחניה המיועדת עבור נכים. זמן קצר לאחר קבלת הדו"ח, פרסם הנתבע פוסט פוגעני באתר אינטרנט מקומי נגד הפקחית. לפוסט החמור צורפה תמונה של הפקחית אשר נלקחה מהפייסבוק האישי שלה. לפוסט זה הצטרפו מספר גולשים אשר פרסמו דברים פוגענים בחריפותם. מייד לאחר פרסומים אלה החליטה הפקחית לתבוע את מפרסם הפוסט ואת אותם מגיבים.

דוח חניה. ShutterStock
בפעם הבאה כדאי פשוט לשלם את הדוח במקום להשמיץ/ShutterStock

"לאחר שעיינתי בפרסום מצאתי שהתשובה היא שהפוסט מהווה לשון הרע", כתבה השופטת בפסק הדין, "מצאתי כי פרסומו של הפוסט עלול להשפיל את התובעת בעיני הבריות או לעשותה מטרה לשנאה מצדם, ומצאתי כי פרסום הפוסט עלול לפגוע בתובעת במשרתה".

עוד התייחסה השופטת טיקטין לתגובות של שני הנתבעים האחרים: "למעלה מהצורך אציין כי העובדה שהפוסט ביזה את התובעת ומשרתה. עולה מהתגובות לפוסט שהיו אגרסיביות ואלימות. הנתבע 2 בתגובתו דיבר על כך שיש לאנוס את התובעת והנתבעת 3 דיברה על כך שמגיע לה מכות רצח. התגובות האגרסיביות הללו מלמדות שלקוראים עבר המסר הרשום בפוסט בדבר 'התנהגותה המכוערת והמגעילה' של התובעת".

כאמור, בית המשפט קיבל את טענות הפקחית, שיוצגה על ידי עו"ד הילה ונטורה ממשרד עו"ד דני אליגון ושות', קנס את כותב הפוסט ופסק כי יפצה את הפקחית ב-33 אלף שקל יחד עם הוצאות משפט בסך 9,360 שקל. עם שלושת הנתבעים האחרים השיגה התובעת פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • דוח תנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully