וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נדרש מעסק כדי להפוך את משבר הקורונה להזדמנות?

ניר מקובסקי

4.10.2020 / 15:45

רוב העסקים מחזיקים את הראש מעל המים, אבל עם קצת אופורטוניזם ורצון אפשר אפילו בימי הקורונה לצאת לדרך חדשה ואופטימית. הנה כמה טיפים מועילים

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

המציאות שנכפתה על כולנו בשל מגיפת הקורונה והגבלות הסגר הנוכחי הביאה איתה סכנה כלכלית שרבים כלל אינם מודעים לה - האמונה של בעלי עסקים קטנים כי אין כרגע מה לעשות עסקית ואין איך לקדם את העסק. אלא שישיבה בחיבוק ידיים דווקא בתקופה מאתגרת כזו תגרום מן הסתם למצבו של העסק להתדרדר ולמרבה הצער אותם עסקים יבינו בדיעבד כי זו הייתה נבואה שהגשימה את עצמה. להמשיך לעשות לא כלום, יוצר אפס הכנסות וטונה לחץ.

דמיינו ספורטאי מקצועי שנמצא בפגרה. מה שמבדיל אלופים מהשאר היא הגישה, גם בתקופת פגרה. אלה יבדקו כיצד הם יכולים לנצל את הזמן הזה כדי להשתפר ולהגיע מוכנים יותר לעונה הבאה. להשתפר ולהגיע למוכנות לעונה הבאה. בדיוק כמו ספורטאים, כך גם לבעלי עסקים קטנים מומלץ מאוד לנצל את התקופה הקרובה להשגת המטרות הבאות אשר ביומיום יש פחות זמן אליהן.

עסק קטן. ShutterStock
זה הזמן להתמקצע וללמוד יותר/ShutterStock
  • התמקצעות - לכל עסק, החל מרפואה סינית ועד עסק בתחום ההייטק יש תמיד אפשרות להעשיר ולהרחיב את הידע.
  • למידה - מעבר ללמידה בתחום המקצועי, העשירו עצמכם בלמידה בנושאים נוספים לרבות שיווק ונטוורקינג אבל גם תחביבים כמו בישול, ספורט ועוד.
  • טיפול ב"מוזנחים" - התקופה הזו רוויה מתחים ולחצים. רבים עסוקים במחשבות, תהיות. כשלב ראשון כדאי לטפל בכל "המוזנחים". מוזנחים הם כל אותם הדברים שהייתי יכול לסיים אתמול ולא השלמתי. מה אנחנו דוחים בדרך כלל, דברים שלא בא לנו להתעסק איתם, גזלני זמן, ודברים שלא דחופים. בשלב הראשון כשמוזנחים נוצרים, הם לא מפריעים, כשהם מצטברים, זה כמו אבק בפילטר של המזגן. בסוף סותם האנרגיה. זה הזמן לנקות את המוזנחים, לסדר הבית, חשבונות ועוד. העשייה מייצרת הנאה ומוטיבציה.
  • סדר כלכלי - נכון זה לא תמיד כיף להתעסק עם המינוס בבנק. אבל אין טעם לטמון הראש בחול. דאגו להדק החגורה, עשו רשימת הוצאות והכנסות . אם נקלעתם למצב כספי קשה, אפשר לבקש עזרה מלקוחות קבועים על ידי הקדמת תשלומים, זן לא בושה. זאת גם לא בושה לבקש עזרה והלוואות מאלו שאולי יש להם. זה הזמן להיות ערבים זה לזה. לכולנו יש פערי תזרים. ברגע שיהיה סדר בתזרים יהיה שקט בראש ונוכל להתפנות לדברים נוספים.
  • התאמה לתקופה - בכל משבר יש הזדמנות. רבים טוענים כי זו קלישאה שחוקה, אבל המציאות מלמדת שהיא מאוד נכונה. מה שנדרש על מנת להפוך משבר כמו עכשיו להזדמנות הוא העזה, יוזמה והנעה. אם יש לכם עסק שאפשר להתאים אותו למימד האינטרנטי דאגו לעשות זאת. כיום אפשר כמעט הכל למכור באינטרנט ובציבור יש צורך גדול מאוד לתכנים, מוצרים ושירותים דרך המחשב הביתי.
  • שיווק - כולם מפנטזים על היום שאחרי. אבל כדי שתמשיכו להתקיים ביום שאחרי, חשוב לדאוג שיזכרו אתכם עד אז. לכן גם עכשיו מומלץ להשקיע בשיווק וכדאי לנקוט במהלכים יצירתיים על מנת להיצרב בתודעה. ואם אתם משיקים שירות או מוצר חדש שמותאם לתקופה - הינה סיבה לחגוג את במהלך שיווקי ראוי.
  • פנייה ללקוחות עבר - זה הזמן ליצור קשר עם לקוחות עבר למי שטרם עשה, זאת ולדרוש בשלומם . שיחות כאלה עשויות לגרום לחידוש הקשרים העסקיים בינכם.
  • תעוזה - המשפט האימוני "מקסימום זה יצליח" מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. כמה פעמים אתם אמרתם לעצמכם, אולי כדאי לי לעשות, לנסות או ללכת על מוצר או שירות כלשהו? כמה פעמים אמרתם לעצמכם שזה יקרה בקרוב, לא כדאי עכשיו, זה לא יעבוד. פעם רבות מיד לאחר שעלה הרעיון אנו פוסלים אותו משום שכרגע אין מה להפסיד.
  • תשתיות - מי הם גזלני הזמן בעסק שלכם? מה אפשר לעשות כדי להתייעל? דווקא עכשיו כשהמצב אולי מלחיץ כלכלית, כדאי להשקיע בתשתיות, מערכת CRM, אתר, מערכת דיוור וכדומה.
  • נטוורקינג ויצירת קשרים - אמצעי הטוב ביותר ליצירת עסקים היא פה לאוזן. זה הזמן לייצר קשרים עסקיים. בין אם דרך מפגשי נטוורקינג פרונטליים, בין אם דרך הרשתות החברתיות וקבוצות ווטסאפ. הגעה אל מקבלי ההחלטות זו אמנות. אפשר ללמוד אותה.
  • הנאה והנעה - רבים מחכים שתהיה הקלה , אלא שהמציאות מכה שוב ושוב . עשייה מולידה הנאה שמולידה יצירתיות ועוד הנאה. האויב הכי מסוכן הוא ה "דיכאון", הלך הרוח . רבים מאיתנו עסוקים במה היה או מה יהיה ועל שניהם אין לנו דרך להשפיע. אנו כן יכולים להיות עסוקים בכאן ועכשיו. תתחילו מדברים שעושים גם כיף, מוזיקה, משחקים עם ילדים. מה שחשוב הוא להיות בתנועה מתמדת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ניר מקובסקי הוא מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully