וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: מחירי הקנאביס הרפואי יוזלו, לפחות עד סוף השנה

5.10.2020 / 8:24

השר אדלשטיין וסגנו יואב קיש הודיעו כי יינתן למטופלים פיתרון מידי עד השלמת כלל הצעדים להוזלת המחירים ויותר ייצוא. פנאקסיה תגיש בקשה להיתר: "בשורה למשק הישראלי"

גידול קנאביס בחממה בישראל/אתר רשמי

אתמול (ראשון) הכריזו שר הבריאות, יולי אדלשטיין וסגן שר הבריאות יואב קיש על פיילוט עד סוף השנה, שיעניק למטופלי הקנאביס הרפואי פתרון מיידי בנושא המחיר עד השלמת כלל הצעדים שהוכרזו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לפני כחודשיים.

כחלק מהפיילוט, מספר רב של חברות בשוק הקנביס הרפואי בישראל יציעו מוצריהן במחירים מוזלים של 140 שקל לעשרה גרם למבוגרים, ו-100 שקל לעשרה גרם למטופלים צעירים (עד גיל 21). כמו כן, החברות המשתתפות בפיילוט יוכלו לייצא את מוצריהן לרחבי העולם תחת המודל "עניי עירך קודמים" - הבטחת היצע לשוק המקומי ומחירים מוזלים. החברות המשתתפות בפיילוט הן: קאנדוק, פנאקסיה, בטר/החברה החקלאית, יוניבו, BOL, טוגדר פארמה, תיקון עולם, שיח ומדיקיין.

אדלשטיין אמר:"אחרי שצרכני הקנאביס הרפואי נאלצו לשלם סכומי עתק בשביל התרופה, אני שמח שהתחלנו בהליך הוזלת המוצר. עוד עבודה רבה נדרשת להנגיש ולהפחית את המחיר גם לאחר תקופת הפיילוט ונעשה זאת. אני מודה לסגן השר יואב קיש על עבודתו החשובה במהלך". קיש הוסיף: "אני שמח לבשר על צעד משמעותי שיקל על ציבור המטופלים באופן מיידי בנושא המחיר שהוא הדחוף ביותר. מדובר במהלך נסיוני לשלשה חודשים שיספק הוזלת מחיר מיידית עם אספקת מלאי רציפה תוך פתיחת שוק הייצוא לחברות הקנביס במדינת ישראל. הצלחת המהלך וחובת ההוכחה תלויה ביצרנים. במידה והמלאים והמחירים הנמוכים ישמרו כך גם תישמר יכולת הייצוא לאחר הפיילוט".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בסיור במרכז הרפואי וולפסון 4 באוגוסט 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
רוצה להפחית את המחיר גם לאחר הפיילוט. אדלשטיין/לשכת העיתונות הממשלתית

על רקע ההודעה על פתיחת הייצוא המסחרי מישראל, הודיעה חברת פנאקסיה, יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בארץ, כי תגיש בימים הקרובים בקשה רשמית לקבלת היתר ייצוא. עוד הודיעה החברה כי היא נערכת לייצוא מסחרי ראשון של מוצרי קנאביס רפואי לגרמניה עד סוף השנה, בכפוף לקבלת היתר הייצוא וכן היתר שיווק בגרמניה. פנאקסיה הינה כיום החברה היחידה בישראל המחזיקה בכל ההיתרים הרגולטוריים האירופאיים (ובכללם תקן EU-GMP), לייצוא מוצריה מחוץ לגבולות ישראל, בכפוף לקבלת היתר ייצוא ממשרד הבריאות.

במקביל, פנאקסיה תחל במכירת שמנים ותפרחות קנאביס רפואי במגוון ריכוזים למטופלים בישראל מעל לגיל 21 במחיר מסובסד של כ- 140 שקלים ל- 10 גרם ולמטופלים עד גיל 20 (כולל) במחיר של כ- 100 שקלים ל- 10 גרם. ניתן יהיה לבצע הזמנות החל ממחר בהתאם לזמינות מלאי המוצרים, לרכישה באיסוף עצמי מבית המרקחת של פנאקסיה בלוד (בתיאום טלפוני מראש בלבד) או באמצעות שירות המשלוחים של "פנאקסיה עד הבית" במחיר של 100 שקלים למשלוח. היתר הייצוא, לכשיתקבל על ידי משרד הבריאות, והתחלת מכירות מסחריות בגרמניה ובשווקים נוספים במחירי שוק המקובלים בשווקים אלה, מאפשרים את סבסוד המוצרים לקהל המטופלים בישראל.

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה: "אנו מברכים את משרד הבריאות ואת סגן השר יואב קיש על צעד נוסף לקראת פתיחת שערי ישראל לייצוא קנאביס רפואי. מדובר בבשורה למשק הישראלי כולו, לחברות הפועלות בו ואף לציבור המטופלים בישראל שיזכה בעקבות כך לנגישות גבוהה יותר למוצרים איכותיים במחירים מסובסדים. היכולת לסבסד את מחיריהם של מוצרים נבחרים נובעת, בין היתר, מהרחבת פעילותנו לשווקים נוספים מחוץ לישראל והגדלת המכירות בהתאם. כיצרנית הקנאביס הגדולה בישראל, אנו תומכים בכל מהלך שמטרתו לסייע ולהקל על המטופלים, וכך נעשה גם בהמשך."

אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם-קנביט, מסר: "אנו מברכים על המהלך של סגן השר קיש, להפחתת המחירים והנגשת המוצרים למטופלים, שכן קנאביס רפואי הוא תרופה לכל דבר ועניין, אשר הוכח במחקרים כמשנה חיים. אין ספק, כי במסגרת המהלך הכולל לטובת המטופלים, המלווה בכניסה לפיילוט הייצוא של משרד הבריאות, ישנה הזדמנות גדולה למימוש הפוטנציאל הכלכלי האדיר בעסקאות בינלאומיות של הענף ושל התעשייה הישראלית, במיוחד בימי משבר אלה. במקביל, אנו ממשיכים בקריאתנו למשרד הבריאות להוביל מהלך גם בתחום הביטוחים הפרטיים (שב"ן), להכרה ומימון של קנאביס רפואי עבור אוכלוסיות רגישות, דוגמת הילדים האוטיסטים והאפילפטים, וזאת על מנת שניתן יהיה להמשיך לייצר עבורם שמנים ייחודיים בריכוז גבוה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הסתדרות הרוקחים: "מקווים שהפיילוט יעבור בהצלחה"

מהסתדרות הרוקחים נמסר: "בתי המרחקת הינם חוליה חשובה בתהליך המבורך שמוביל סגן השר, יואב קיש, במטרה להוזיל את מחירי הקנאביס עבור המטופלים. הסכמנו ברצון רב לתת כתף, ולהכנס מתחת לאלונקה, במיוחד לאור המצב החריג והרגיש שקורה במדינה והעולם כולו. אנו מקווים כי הפיילוט הנוכחי יעבור בהצלחה, ויהפוך להיות לחלק בלתי נפרד מהרפורמה כולה. בנוסף לכך אנו בטוחים כי סגן השר רואה ומבין את החשיבות של מכירת הקנאביס הרפואי, ושאר התרופות, בבית מרקחת בלבד, ובו זמנית להצליח להוריד את המחירים. אנו מקווים שלא יווצר בעתיד תקדים מסוכן בו תתאפשר מכירה של תרופות מחוץ לבתי מרקחת, ושלא בידי רוקח, לכל הגורמים ברור שבריאות הציבור אינה הפקר וחשוב כי בריאות המטופלים לא תפגע, גם לא משיקולים כלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully