וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על עצמנו למדנו לחסוך, אבל על בעלי החיים אנחנו מוציאים יותר

5.10.2020 / 12:03

מדו"ח של חברת ניהול הסליקה גמא עולה כי שוק המזון והציוד לחיות מחמד הוא אחד מהבודדים שמשבר הקורונה יצר בו מומנטום חיובי עם עלייה של 21% בהשוואה לתקופה אשתקד. איך יכול להיות שהקורונה גורמת לנו דווקא להשקיע יותר בהולכים על ארבע?

בוווידאו: רה"מ אומר שיקבל החלטות על הסגר אחרי שמחת תורה/צילום: לע"מ

יותר מחצי שנה בתוך משבר הקורונה, אפשר כבר לדבר על מגמה: ענף המזון והציוד לבעלי חיים מציג עליה עקבית ומפתיעה במכירות. הקטגוריות הבולטות בצמיחה משמעותית - מוצרי קוסמטיקה, אוכל פרימיום, מוצרי אילוף ומשחקים לכלבים ולחתולים.

"בין אם מדובר על מאמצים חדשים שאימצו חיית מחמד כדי להפיג בדידות ושעמום, ובין אם מדובר באנשים שכבר הייתה להם חית מחמד, כולנו מבלים יותר זמן בבית ופתאום מפריע לנו שהפרווה של הכלב שמנונית, שהפה שלו לא מריח טוב, יש לנו זמן לצאת איתו לטיולים ארוכים יותר - ולשחק איתו הרבה יותר מהעבר, אולי לאלף אותו להפסיק לעלות על הספה סוף - סוף עכשיו כשיש לנו זמן להקפיד על זה. בשביל מאות אלפי משפחות בישראל, כשאומרים להם 'להיות בבית' זה בעצם אומר להיות עם הכלב או החתול- והעליה במכירות היא לגמרי ביטוי של זה", מספר גדי עידן, מבעלי קבוצת 'גג לחיות' המפעילה מספר חנויות מזון וציוד לעלי חיים בפריסה ארצית. גם יבואני המותגים הבינלאומיים מדווחים על מגמה דומה, בקבוצת גג לחיות מדווחים על עליה של 32% במכירת מזון סופר פרימיום לכלבים וחתולים של המותג הבינלאומי natures protection את העלייה הם משייכים לתשומת הלב של בעלי החיות לצרכים ולרגישויות ולהבנה בצורך להתאמה המדויקת של סוג המזון וערכיו לזן החיה, גילה ושאר מאפייניה.

ציוד כלבים. יחצ,
קהל עם מודעות סביבתית גדולה, מה שאומר שהוא קונה בכמות גדולה ופחות מזיקה/יחצ

נתוני העלייה בענף המזון והציוד לחיות המחמד מפתיעים ביותר בהתחשב בעובדה שדווקא תחומי צריכה עצמית כמו אופנה ואוכל מוכן, מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים. האם הקורונה גרמה לישראלים להפחית את ההשקעה בעצמם לטובת חיית המחמד? "ענפי המסעדנות והאופנה בנויים על שיטת מכירה ישירה ברצפת המכירה ולכן פחות מתאימים לאופי התקופה . תחום המזון והציוד לבעלי חיים עובד גם בימים רגילים על-70% משלוחים עד הבית. בתחום הזה בכמות המשלוחים מסך העסקאות אנחנו עוקפים אפילו את רשתות המזון הגדולות, ומגיעים ברוב המקרים כבר באותו היום, כך שנכנסנו למשבר עם מערך און ליין חזק, שירות טלפוני מקצועי ומערך משלוחים מהיר, דבר שללא ספק שם את הענף שלנו ביתרון" מסביר מור מזרחי סמנכ"ל שיווק פט בסט.

בין המאפיינים הייחודיים של הגל השני מציין עידן את העניין הגובר במזונות פרימיום: "אנשים לא רוצים לקנות מזון כל שני וחמישי, גם לא נעים להיתקע עם שקי מזון בבית כשצריך לאחסן אוכל למשפחה שלמה. אנחנו מזהים מגמה של לקוחות שעוברים למזונות איכותיים יותר, שהחיות שבעות מהם אחרי כמויות קטנות. מתוך למידה של קהל הצרכנים הבנו שבעלי חיות מחמד הם גם קהל עם מודעות סביבתית גבוהה, אז כעת אנחנו מספקים את המזונות הנמכרים ביותר שלנו גם בשקי ענק של 25 ק"ג, שחוסכים בזבוז פלסטיק, ומתאימים במיוחד להזמנה גדולה שתספיק לחודשים - שזה דפוס הקניה המאפיין בימי סגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully