וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשישתחרר הלחץ מהשווקים יהיה ראלי שיתמוך בנכסי סיכון"

קובי ישעיהו

6.10.2020 / 9:08

כלכלני דויטשה בנק בסקירה מיוחדת לקראת הבחירות בארה"ב: השווקים הפיננסיים נוטים להראות עמידות לאירועים פוליטיים בשנות בחירות, לא משנה איזו מפלגה זוכה. "לא נראה שלתוצאות הבחירות יהיו השלכות על מדיניות הפד"

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

שנת 2020 התאפיינה עד כה בתנודתיות מאוד גבוהה בשוקי המניות, וכעת, לקראת הבחירות בארה"ב, נראה שהתנודתיות כאן כדי להישאר גם בשבועות הקרובים. המשקיעים למדו השנה שהרבה יכול להשתנות בזמן קצר. נסיקה מחדש של מקרי ההדבקה, הידרדרות בהתאוששות הכלכלית או אירוע בלתי צפוי אחר יכולים לתמוך בסיכויים של ג'ו ביידן לנצח. מנגד כל שיפור בנתוני ההדבקה יחד עם התאוששות כלכלית מהירה יותר תתמוך בסיכויי טראמפ לנצח.

כלכלני דויטשה בנק פרסמו סקירה לקראת הבחירות בארה"ב, במסגרתה הם מנסים לנתח את הסיכויים של המועמדים וההשלכות האפשריות על השווקים. "אנחנו חושבים שקיים סיכוי גבוה שבית הנבחרים יישאר בשליטה דמוקרטית אך לגבי הסנאט המרוץ קרוב מאוד ודעתנו היא שלרפובליקנים יתרון קל לשמור על הסנאט. תרחיש הבסיס שלנו הוא שביידן יזכה בנשיאות כאשר ההיסטוריה מראה שלנשיא מכהן קשה לזכות בקדנציה שניה תחת מיתון. צמצום הפער בין המועמדים במדינות המפתח גורמת לכך שהמרוץ קרוב יותר וניצחון ביידן לא מובטח, כמובן", כותבים בדויטשה בנק.

האפשרות של ערעור על תוצאות בעקבות מרוץ צמוד היא אפשרית וממשית ולכן לבית המשפט העליון עלולה להיות משמעות קריטית והציפיות בשווקים היא לתנודתיות גבוהה סביב יום הבחירות כאשר מדד הפחד מגלם זאת.

ישנם תרחישים אפשריים רבים בין אם ניצחון טראמפ, ביידן, תפיסה של הדמוקרטים את הסנאט ועוד. "השווקים הפיננסיים הוכיחו כי בטווח הארוך הם מגלים עמידות לאירועים פוליטיים. בטווח הקצר כמון שקשה לחזות כיצד השווקים יגיבו לכל אחד מן התרחישים כאשר ההשפעה בפועל של פוליטיקה על השווקים מעבר לטווח הקצר נמוכה יותר מן התפיסה הרווחת. כאשר באים לבדוק את זה מחקרית ומתמקדים לדוגמה בצמיחה הכלכלית תחת ממשל טראמפ ואובמה ניתן לראות שהתמ"ג צמח בשיעורים דומים למרות גישות שונות מאוד בנוגע למיסוי ורגולציה".

עוד מציינים בדויטשה בנק כי השווקים הפיננסיים נוטים להראות עמידות לאירועים פוליטיים בשנות בחירות לא משנה איזה מפלגה זוכה. "השוק לא ממש מתייחס לזהות המפלגה אלא העיתוי של המחזור הכלכלי הוא שקובע. מדד S&P 500 עלה בממוצע בשיעור של 9.5% בין השנים 1939-2019 ללא קשר לזהות הנשיא והמפלגה".

בדויטשה בנק מעריכים שהתנודתיות תעלה ככל ונתקרב לבחירות בנובמבר כאשר היא עלולה להימשך גם לאחר הבחירות במקרה של ערעור על תוצאות והליכה לבית המשפט העליון להכרעה. "בסופו של דבר כאשר ישתחרר הלחץ מהשווקים יהיה ראלי שיתמוך בנכסי סיכון".

הנשיא דונלד טראמפ ויריבו ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי, 30 בספטמבר 2020. GettyImages
השלכות מהבחירה של כל אחד מהם. טראמפ וביידן/GettyImages

לתוצאות הנשיאות ישנם גם השלכות לגבי מדיניות מוניטרית ושיעור הריביות לטווח הארוך גורמים דומיננטיים בתמחור שווקי הקרדיט. ביידן צפוי להימנע מביקורות נוקבת כלפי הפד כפי שהביע טראמפ במהלך כהונתו. "לא נראה שלתוצאות הבחירות, לא משנה מי הזוכה, יהיו השלכות על מדיניות הפד לאור המצב הכלכלי ולכן הצפי שהמשך מדיניות הריבית ותוכנית הרכישות תימשך כרגיל. ניצחון של ביידן יחד עם הפיכה של הסנאט לשליטה דמוקרטית עלול להגדיל את הגירעון על מנת לממש את תוכנית התשתיות בהיקף של 2 טריליון דולר וללחוץ על תשואות אגרות החוב לטווח הארוך כלפי מעלה".

תחזית הרווח שלהם לשנת 2022 , כאשר לוקחים את מדיניות המס המוצעת של ביידן, היא ירידה של כ-5.5% ברווח המצרפי של חברות במדד S&P 500 . "ביידן בנוסף רוצה להעלות את שיעור המס על בעלי ההכנסות הגבוהות לרמה של 39.6% ומתנהלים דיונים בתוך המפלגה הדמוקרטית על מיסוי עושר. השלכות על תיק ההשקעות: עלייה של שיעור מס החברות עלול להשפיע לרעה על המרוויחות הגדולות מקיצוץ המס".

לסיכום, "בשנת 2020 השווקים הפיננסיים הראו עד כמה הם עמידים לאירועים שונים ולכך שהפד יעשה כל שביכולתו להגדיל את הנזילות בשוק ולתמוך בהם. בטווח הקצר אירועים פוליטיים עלולים לגרום לפחד ולתנודתיות גבוהה בשווקים אך אימוץ אסטרטגיה של ניהול השקעות עם אופק לטווח הארוך היא הטובה ביותר לתקופה מאתגרת זו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

זכייה של ביידן תפגע בחברות בתחומי האנרגיה והפיננסים

לגבי ההשפעות על סקטורים שונים מעריכים בדויטשה בנק כי אם ביידן ייזכה "הצפי הוא שנראה ביטול הקלות שניתנו על קידוחים של אדמות פדרליות. הגבלות חדשות על קידוחים וחיפושי נפט יכולים ליצור השפעות לטווח הארוך על מחיר הנפט ולגרום לעלייתו. חקירות בתחום הגבלים עסקיים כלפי חברות הביג טק צפוי להמשיך ויש לשים לב לחברי הקבינט שביידן ייבחר כדי לקבל מושג כמה מרחיקי לכת יהיו השינויים".

השלכות על תיק ההשקעות: "חברות בתחום האנרגיה והפיננסים ייראו את ההשלכות הגדולות ביותר לשלילה מבחינה רגולטורית. מבחינה תחרותית חברות הביג טק וחברות בתחום הרפואה ייסבלו הכי הרבה".

לגבי תחום שירותי הבריאות הם מציינים כי ביידן ירצה לבצע רפורמה בתחום הבריאות באופן מיידי. "על אף שביידן לא תומך בבריאות לכולם אך הוא כן תומך בצמצום החלק של הסקטור הפרטי בהדרגה בתחום הבריאות. רפורמה זו אם תעבור תוביל בטווח הארוך לשינוי מהותי בטיפול שיקבל האזרח האמריקאי".

השלכות על תיק ההשקעות: "רפורמה תקרה יותר מוקדם מאשר מאוחר אך עדיין אין טויטה מדויקת ולכן ההשפעה המדויקת על הסקטור אינה ברורה. בכל מקרה חקיקת אובמה קר השפיע לטובה על נותני שירותים רפואיים כמו בתי חולים ולכן הרחבה של החקיקה תוביל למגמות מובילות".

בתחום המאבק בהתחממות הגלובלית "יש למועמד הדמוקרטי שאיפות רציניות יחד עם מפלגתו. הוא תומך בתוכנית תשתיות בהיקף של 2 טריליון דולר שתתמקד במאבק בשינוי האקלים דרך יוזמות שונות לעידוד אנרגיה ירוקה. ככל שסיכויי ביידן לזכות בבחירות עולים כך גם מניותיהם של החברות במדד האנרגיה הירוקה".

השלכות על תיק ההשקעות: "תוכנית בהיקף של 2 טריליון דולר אולי נראתה שאפתנית לפני עידן הקורונה אך כיום נראית כנחוצה מתמיד. תוכנית זו תיתן רוח גבית לחברות בסקטור התעשייה והחומרים".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully